خبرهای داغ:

انیمیشن سینمایی «بنیامین»ساخته هنرمندان کاشانی نمونه بارز یک رویداد جهادی در حوزه فرهنگ است

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان بمناسبت اکران اولین فیلم سینمایی انیمیشن ساخته هنرمندان کاشانی در سینماهای کشور، گفت: انیمیشن سینمایی بنیامین ساخته هنرمندان کاشانی نمونه بارز یک رویداد جهادی در حوزه فرهنگ است.
کد خبر: ۹۱۸۹۷۰۴
|
۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کاشان به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان، میثم نمکی با اشاره به اینکه انیمیشن سینمایی «بنیامین» داستانی مهیج با محوریت ظهور منجی را روایت می کند، اظهار داشت: انیمیشن ها می توانند باعث فرهنگ سازی شوند و روی نگرش ها و ارزش های افرادی که نسل آینده را می سازند، تاثیر بگذارد و در شکل گیری شخصیت کودکان نقش عمده ای را ایفا کنند.

وی افزود: انیمیشن برای بچه‌ها جذاب است زیرا به فضای ذهنی و تخیلات درونی آنها نزدیک می شود؛ از این رو ما می‌توانیم فرهنگ بومی و دینی خود را با استفاده از انیمیشن و در قالبی کاملاً ساده به کودکان بیاموزیم.

لازم به ذکر است: انیمیشن سینمایی «بنیامین» کاری از هنرمندان کاشانی در موسسه آینده نگار به تهیه‌کنندگی مصطفی حسن آبادی و کارگردانی محسن عنایتی به عنوان اولین انیمیشن سال ۹۸ سینمای ایران از 15 آبان در سینماهای سراسر کشور اکران شده.

در خلاصه «بنیامین» که داستانی مهیج با محوریت ظهور منجی را روایت می کند، آمده است: “خرابکاری‌ آشر، دوست بامزه اما دست و پا چلفتی بنیامین باعث اسارت مادر بنیامین توسط سربازان پادشاه می‌شود. بنیامین تصمیم می‌گیرد برای نجات مادرش به سفری پرخطر برود و این سرآغازی برای ماجراهای پرفراز و نشیب بنیامین و آشر می شود".

فیلم سینمایی انیمیشن بنیامین که عوامل سازنده آن هنرمندان کاشان هستند توانست در ۳۷ امین جشنواره فجر موفق به کسب تندیس تجلی اراده ملی شود و در شهریور ماه امسال با حضور در سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، مورد استقبال کودکان و خانواده‌ها قرار گرفت و توانست جایزه بهترین پویانمایی این جشنواره را کسب کند.

 

ارسال نظرات