خبرهای داغ:
نیلچی زاده با بیان اینکه شیعیان با رفتار و کردارشان پایه های وحدت جوامع اسلامی را تقویت کنند، گفت: تمسک به قرآن و عترت تنها راه نجات از گمراهی و انحراف است.
کد خبر: ۹۱۸۹۶۳۶
|
۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶

به گزارش سرویس بسیج  طلاب و روحانیون خبرگزاری بسیج، سرکار خانم فاضله، فروغ نیلچی زاده استاد حوزه و دانشگاه، صبح امروز در جلسه درس اخلاق که با موضوع سبک زندگی اسلامی ایرانی در مدرسه علمیه خواهران نجمه خاتون(س) برگزار شد، گفت: سبک زندگی اسلامی چند شاخص دارد که حول محور مستحبات و مکروهات قرار می گیرد.

وی مقصود از سبک زندگی اسلامی را عمل به فرامین قرآن و عترت بیان کرد و ادامه داد: اهل بیت(ع) قرآن ناطق هستند؛ بعد از رحلت رسول الله(ص) مردم به مقابله به قرآن ناطق برخاستند و جنگ خوارج نمونه بارز این مهم است.

نیلچی زاده با اشاره به اینکه قرآن کریم دارای دو جلوه باطنی و ظاهری است، ابراز کرد: برخی آیات قرآن کریم به قدری واضح است که حتی کفار آن را درک می کنند اما برخی آیات نیازمند به تفسیر دارد؛ بنابراین اهل بیت(ع) مفسران واقعی قرآن کریم به شمار می روند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه غربت امامان معصوم(ع) با غربت قرآن کریم یکی است، اظهار داشت: اینکه قرآن کریم تنها برای سفره عقد و یا برای مجالس ختم استفاده شود بیانگر غربت قرآن کریم است؛ اگر انسان کلام اهل بیت(ع) و قرآن را باور کند و به دستورات آنان عمل کند سبک زندگی اسلامی خواهد داشت.

وی با اشاره به وصیتنامه تاریخی امام راحل، اظهار داشت: امام راحل در وصیت نامه خویش به افتخارات شیعه اشاره می کنند و قرآن کریم و عترت را به عنوان دو ثقل اکبر و اصغر مهمترین امانت پیامبراکرم(ص) معرفی کرده و می فرمایند: اگر یکی از این دو ثقل مهجور بماند دیگری نیز مهجور خواهد ماند.

نیلچی زاده با بیان اینکه قرآن و عترت هر دو یک حقیقت هستند، عنوان کرد: انسان با تمسک به قرآن و عترت است که می تواند از انحرافات و گمراهی نجات یابد؛ انقلاب اسلامی زمینه انس با قرآن کریم و عترت را در کشور و حتی کشورهای منطقه افزایش داد.

استاد حوزه علمیه درخصوص سبک زندگی ایرانی، اظهار داشت: اینکه رهبر معظم انقلاب اشاره به سبک زندگی ایرانی دارند به خاطر نژاد پرستی نیست بلکه به خاطر ویژگی هایی است که خداوند به ایرانیان عطا کرده است؛ غیرت ایرانی از صفات بارزی است که خداوند به ملت ایران عطا کرده است.

وی با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب دیده بان ظهور هستند، ابراز کرد: امروز دشمنان در راستای نابودی عرق ملی ایرانیان بسیار تلاش می کنند تا از این طریق مردم را نسبت به ایران بی تفاوت کنند.

نیلچی زاده با بیان اینکه ایران پرچمدار اسلام ناب است، گفت: امروز همه ترس دشمنان از ایران به خاطر نفوذی است که ایران در منطقه دارد؛ زمانی که یک کودک فلسطینی تصویر سردار سلیمانی را به دست می گیرد و شعار می دهد بیانگر این نفوذ است.

استاد حوزه علمیه در خصوص اهمیت وحدت جوامع اسلامی، ابراز کرد: حضرت آیت الله سیستانی می فرمایند: اهل سنت جان ما هستند؛ همچنین در روایات آمده شیعیان باید به گونه ای با دیگر مکاتب اسلامی رفتار کنند که نتیجه آن وحدت جوامع اسلامی باشد.

ارسال نظرات