خبرهای داغ:
هاشمیان از پرواز خلبانان پاراگلایدر استان قزوین بر فراز دریاچه اُوان در منطقه الموت شرقی قزوین خبر داد.
کد خبر: ۹۱۸۹۵۸۴
|
۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، سیدصفاالدین هاشمیان رئیس کمیته ورزش‌های هوایی استان قزوین گفت: ورزش‌های هوایی یکی از مفرح‌ترین فعالیت‌های هیجان‌انگیز ورزشی است که لذت پرواز در طبیعت زیبا و روح‌انگیز بر فراز کوه‌های سر به فلک کشیده را محقق ساخته است.

رئیس کمیته ورزش‌های هوایی استان قزوین افزود: پس از بررسی موقعیت جغرافیایی و اقلیمی منطقه الموت شرقی، با تأیید کمیته فنی ورزش‌های هوایی استان برنامه‌ریزی لازم برای انجام پرواز بر فراز منطقه نمونه گردشگری اُوان صورت گرفت.

هاشمیان با اشاره به پرواز خلبانان پاراگلایدر استان بر فراز دریاچه اُوان تصریح کرد: گروهی متشکل از 10 خلبان باتجربه استان موفق شدند از مبدأ دامنه جنوبی قله خشچال با ارتفاع بیش از 2700 متر از سطح دریای آزاد بر فراز دریاچه اُوان پرواز کنند.

این مقام مسئول بابیان اینکه در پرواز با پاراگلایدر خلبان با وسیله‌ای بدون موتور و بدون هیچ نیروی محرکی بر فراز کوه‌ها به پرواز درمی‌آید ادامه داد: در پرواز با پاراگلایدر مناظری را می‌توان دید که حتی با هواپیما هم قابل‌مشاهده نیست و آدمی به خود می‌بالد که آفریدگار هستی توان پرواز به او داده است.

هاشمیان ضمن اشاره به ظرفیت‌های بالای توسعه گردشگری ماجراجویانه و ورزشی در منطقه الموت قزوین خاطرنشان کرد: با همیاری اهالی بومی منطقه و مسئولان متولی امیدواریم به‌زودی این سایت پروازی را ثبت و به‌عنوان پایگاه جدید پرواز خلبانان پاراگلایدر به سراسر کشور معرفی کنیم.

گفتنی استان قزوین اکنون دارای 3 سایت پروازی استاندارد پاراگلایدینگ است و در طول سال نقاط جدیدی برای انجام پروازهای اکتشافی شناسایی و معرفی می‌شوند.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها