در جمع کارکنان وظیفه سپاه استان بیان شد؛

دشمنان به شدت از وحدت در هراس دارند

کارشناس مسایل مذهبی در جمع کارکنان وظیفه سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام گفت: دشمنان اسلام به شدت از وحدت شیعه و سنی هراس دارند.
کد خبر: ۹۱۸۹۵۳۴
|
۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۷

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ با تیریک ولادت مسعود پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله وسلم که به روایت اهل تسنن ۱۲ربیع الاول و به روایت شیعیان ۱۷ این ماه  است  و با درایت حضرت امام خمینی (ره) هفته وحدت نام گذاری شد به بیان اهمیت وحدت بین مسلمانان به ایراد سخن پرداخت.

حجت الاسلام حمزه رازی پور گفت:دشمنان اسلام همواره به دنبال ضربه زدن به اسلام ناب بوده و سعی داشته اند با تفرقه افکنی وبرجسته کردن اختلاف میان شیعه و سنی آنان را دچار آشوب کنند.

وی به درایت و دوراندیشی رهبر کبیر انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود:موسس انقلاب اسلامی برای خنثی کردن توطئه های دشمنان علیه اتحاد مسلمین ایام ولادت با سعادت پیامبر رحمت به روایت اهل تسنن و شیعه هفته وحدت نامگذاری کردند.

حجت الاسلام رازی پور ادامه داد: دشمنان اسلام به شدت از وحدت شیعه و سنی هراس دارند و با هر توطئه ای، سعی دارند وحدت بین مسلمانان را با طرح‌های جدید و ابزار رسانه برهم زنند تا به پیکره اسلام و نظام اسلامی ضربه بزنند.

وی با اشاره با آیات نورانی31و32سوره مبارک روم "مُنِيبِينَ إِلَيْهِ وَ اتَّقُوهُ وَ أَقِيمُوا الصَّلاةَ وَلَا تَکونُوا مِنَ الْمُشْرِکینَ؛ مِنَ الَّذِینَ فَرَّقُوا دِینَهُمْ وَکانُوا شِیعًا کلُّ حِزْبٍ بِمَا لَدَیهِمْ فَرِحُونَ" گفت: پروردگار عالم می فرماید" از مشرکان نباشید؛ کسانی که در دین خود تفرقه ایجاد کردند و به دسته ها و گروه ها تقسیم شدند و هر گروهی به آنچه نزد آنهاست، دل خوشند".

حجت الاسلام رازی پور با تلاوت آیه دهم از سوره مبارک حجرات "إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَینَ أَخَوَیکمْ وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکمْ تُرْحَمُونَ" ادامه داد: خداوند متعال می فرماید "مؤمنان،برادر یکدیگرند، پس میان دو برادر خود صلح و آشتی برقرار سازید و تقوای الهی پیشه کنید تا مشمول رحمت او شوید".

کارشناس مسایل مذهبی با تلاوت آیه مبارک 103 آل عمران "وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ وَاذْکرُواْ نِعْمَةَ اللّهِ عَلَیکمْ إِذْ کنتُمْ أَعْدَاء فَأَلَّفَ بَینَ قُلُوبِکمْ فَأَصْبَحْتُم بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا" افزود: خداوند در قرآن می فرماید"همگی به ریسمان خدا چنگ زنید و پراکنده نشوید و نعمت خدا را بر خود به یاد آرید که چگونه دشمن یکدیگر بودید و او میان دل های شما الفت ایجاد کرد و به برکت نعمت او برادر شدید".

وی به حدیثی از حضرت امام حسین علیه السلام اشاره و اظهار کرد: آن امام همام می فرماید" ای بندگان خدا ، از خدا بترسید و تقوا پیشه کنید و به سوی فتنه و جدایی و جنگ شتاب نکنید! پس همانا در فتنه، مردان هلاک می شوند و خون ها ریخته می شود و مال ها غصب می گردد".

کارشناس مسایل مذهبی به برخی از اشتراک های اعتقادی مسلمانان اشاره کرد و گفت: توحید از جمله مشترکات است که همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی، به خدای واحد با همه صفات و ویژگی هایی که در قرآن کریم آمده است، ایمان دارند.

وی به وجود مبارک پیامبر گرامی اسلام اشاره کردو ادامه داد: همه مسلمانان معتقدند پیامبر اعظم حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه وآله وسلم آخرین پیامبر و فرستاده الهی است و پس از او پیامبری نیامده و نخواهد آمد.

حجت الاسلام رازی پور به مصحف شریف اشاره کرد و افزود: همه مسلمین اعتقاد دارند که خداوند، قرآن کریم را بر پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم نازل کرده است.

 وی  کعبه را از جمله مشترکات مسلمین دانست و گفت: قبله همه مسلمانان کعبه است و همه به سوی آن نماز می خوانند.

کارشناس مسایل مذهبی ادامه داد:" نماز"، "روزه" ، "حج" ، "جهاد" و "امر به معروف و نهی از منکر": از دیگر مشترکات مسلمین است و درباره مسائل عمده آنان،میان فرقه های گوناگون اسلامی اتفاق نظر وجود دارد.

ارسال نظرات