خبرهای داغ:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین

کارگروه حمایت و توسعه محتوا و خدمات فرهنگی فضای مجازی تشکیل می شود

اسماعیلی از ایجاد کارگروه هماهنگی، حمایت و توسعه محتوا و خدمات فرهنگی فضای مجازی با هدف توسعه ظرفیت‌های استانی خبر داد
کد خبر: ۹۱۸۹۵۰۱
|
۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، محمدحسین اسماعیلی در نشست کارگروه فضای مجازی بیان کرد: استان قزوین در حوزه فضای مجازی ظرفیت‌های زیادی دارد اما این فضا نیازمند سازماندهی است.

وی اظهار کرد: کارگروه هماهنگی، حمایت و توسعه محتوا و خدمات فرهنگی فضای مجازی امسال در قزوین با دبیری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل و فعال می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: این کارگروه با تفاهم مشترک مرکز ملی فضای مجازی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان‌ها زیر نظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می‌کند و درصدد توسعه ظرفیت‌های استانی برای گسترش آن هستیم.

وی تصریح کرد: حفظ و ترویج خرده‌فرهنگ‌ها و آداب‌ورسوم بومی و منطقه‌ای، گسترش سبک زندگی ایرانی- اسلامی در فضای مجازی، پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی، رشد مصرف کالاهای فرهنگی ایرانی اسلامی در فضای مجازی، تقویت بنیان خانواده و بهبود و نظم و ارتباطات اجتماعی از دیگر اهداف برگزاری این کارگاه است.

اسماعیلی تاکید کرد: شناسایی، توانمندسازی و حمایت از ظرفیت‌های تولید و نشر محتوا و خدمات در فضای مجازی مهم‌ترین هدف این کارگروه است و امیدواریم با همکاری دستگاه‌های اجرایی بتوانیم گامی مثبت در این حوزه برداریم.

وی افزود: بسترسازی و برنامه‌ریزی جهت گسترش کسب‌وکارهای نوپای استان در فضای مجازی و توسعه زیست‌بوم محتوا و خدمات فرهنگی بومی در فضای مجازی، رفع موانع اجرای مصوبات شورای عالی فضای مجازی و رسیدگی به ابلاغیه‌های مرکز ملی فضای مجازی، فرهنگ‌سازی و ارتقای سواد فضای مجازی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی تسهیل در ایجاد مراکز شتاب‌دهنده فرهنگی دیجیتالی و فعال‌سازی تشکل‌ها و اتحادیه‌های فعالان فضای مجازی از دیگر مواردی است که این کارگروه دنبال می کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها