رئیس بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای ، مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه و جمعی از روسای دانشگاه‌های کاشان و اساتید بسیجی دانشگاه فنی و حرفه ای استان اصفهان با آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان دیدار کردند.
کد خبر: ۹۱۸۹۳۲۸
|
۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، در این دیدار آیت الله عبدالنبی نمازی گفت: در نظام فرهنگی اسلام نوجوانان و جوانان جایگاه ویژه‌ای دارند.

وی افزود: پیامبراکرم (ص) روی جوان‌ها حساسیت خاصی داشتند و کار‌های مهمی که روی زمین می‌ماند به جوان‌ها که دارای انرژی و استعداد هستند واگذار می‌کردند. امروز نیز توجه ویژه رهبر معظم انقلاب به نسل نوجوان و جوان کشور به ویژه دانشجویان و دانش آموزان برگرفته از سیره پیامبر اکرم (ص) است و این موضوع مهمی است که باید محور مباحث و مذاکرات و پژوهش‌ها در کشور قرار داشته باشد.

دیدار رئیس بسیج اساتید دانشگاه  فنی و حرفه ای  با نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان

 نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان از جوان‌ها به عنوان سرمایه‌های کشور و آینده سازان کشور نام برد و اظهار داشت: امروز نظام اسلامی ایران به برکت انقلاب اسلامی به سرعت در حال توسعه و پیشرفت است و مرز‌های کشور‌های اسلامی را در نوریده و به اروپا و آمریکا رسیده است.

آیت الله عبدالنبی عنوان کرد: اگر محرم امسال، مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورا در قلب لندن و در کنار کاخ سفید واشنگتن برگزار شد، پیام‌های زیادی برای ما و جهانیان دارد.

نماینده ولی فقیه در کاشان موقعیت امروز جهان را موقعیت مهمی خواند و اظهار داشت: ظرفیت‌ها و سرمایه‌هایی که امروز در اختیار ما است سرمایه‌ها و ظرفیت‌های ویژه و استثنایی است که هیچکدام از نظام سیاسی دنیا چنین نقاط قوت و سرمایه‌های سیاسی را ندارند.

آیت الله نمازی تأکید کرد: مسئولان، دولت‌مردان، دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها باید این هنر را داشته باشند تا این ظرفیت‌ها را شناسایی کنند و راه‌های استفاده صحیح از آن‌ها را بدانند.

وی دیدار‌های رهبر معظم انقلاب با دانش آموزان و دانشجویان را دارای پیام‌های زیادی خواند و اظهار داشت: دیدار‌های طولانی رهبرمعظم انقلاب با دانش آموزان و دانشجویان به این معنی است که آینده جهان در حسن تربیت و سیر و سلوک جوان‌ها است.

نماینده ولی فقیه در کاشان رسالت اساتید بسیجی را مهم و سنگین دانست و افزود: توجه به موضوع انتظار از ظرفیت‌های مهمی است که در اختیار نظام و دانشگاه است.

 وی از عاشورا و کربلا و محرم به عنوان دومین ظرفیت در اختیار دانشگاه‌ها و اساتید دانشگاه نام برد و افزود: بسیج میلیون‌ها انسان در اربعین حسینی از قدرت و جاذبه‌های امام حسین (ع) است که خداوند آن را به تاریخ و شیعه و بشریت داده است. زمانی خواهد رسید که عاشورا و کربلا همه جهان را فتح خواهد کرد و این سرمایه‌های بزرگی است که هیچ نظام سیاسی در دنیا چنین ثروت و سرمایه‌ای ندارد.

 در ادامه محمدرضا جلیلی رئیس بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گزارشی از فعالیت بسیج اساتید در دانشگاهها  با رویکرد طرح اعتلا وتحولی بسیج ارایه نمود.همچنین به سخنانی از مقام معظم رهبری در باره جایگاه بسیج اساتید که در درجه اول وظیفه استاد بسیجی کار علمی وپژوهشی؛ معنوی و اخلاقی و حاکم نمودن روحیه مجاهدت و جهاد در دانشگاه  و تربیت استاد در تراز شهید چمران اشاره نمود.

وی سپس به معرفی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور و فعالیت‌های بسیج اساتید دانشگاه فنی و همکاری با نهاد رهبری و معاونت فرهنگی و بسیج  دانشجویی و ظرفیت بزرگ اساتید و دانشجویان این دانشگاه پرداخت.

جلیلی در ادامه از دبیرخانه بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری و تشکیل کارگروه هایی در بسیج اساتید برای گفتمان سازی و تبیین و تحلیل ونهایتا کاربرد و پیاده سازی آن مطالبی بیان نمود.

منبع: روابط عمومی بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور

ارسال نظرات