خبرهای داغ:
امام جمعه قزوین در جمع خواهران طلبه جدیدالورود گفت: اخلاص عامل موفقیت و اثرگذاری در عرصه طلبگی است.
کد خبر: ۹۱۸۹۲۹۰
|
۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در جمع طلاب خواهر جدیدالورود حوزه های علمیه قزوین با تبریک ایام امامت حضرت مهدی(عج) اظهار کرد: نباید صرفاً به اعتقاد اجمالی به منجی عالم بشریت(عج) اکتفا کنیم و باید دائم حواسمان به حضور حضرت و اینکه عالم هیچگاه از حضور حجت خالی نیست، باشد.

 

وی با بیان اینکه انتظار ما با انتظار سایر ادیان و مذاهب متفاوت است، ادامه داد: در تعریف ما، توجه به حجت باید ویژه و خاص باشد چرا که حجت در نگاه ما مشخص است و ما نیز باید با این نگاه عمیق و همراه با شهود و آگاهی کامل، اعتقاد به حضور و ظهور منجی عالم بشریت داشته باشیم.

 

امام جمعه قزوین در ادامه به تفاوت‌های دین‌داری در عصرهای گذشته و عصر حاضر اشاره کرد و یادآور شد: در گذشته دین‌داری فردی و خانوادگی مورد توجه قرار می‌گرفت و در اجتماع سخن گفتن آشکار از آرمان‌های دینی با مشکلات بسیاری همراه بود.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی شرایط تغییر کرد و دین‌داری از سطح فردی و خانوادگی به سطح اجتماع کشیده شد و هر روز این روند در حال تکامل است و این مهم موجب ارتقای آگاهی جوامع نسبت به اسلام شده است.

 

وی با اشاره به موج گرایش مسیحیان و سایر ادیان به اسلام و تشیع، خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم در آینده نه چندان دور، شاهد موج گرایش مسیحیان و سایر ادیان و فرق مذهبی به اسلام و تشیع خواهیم بود و مردم جهان با شنیدن تفکر ائمه اطهار(ع) از آنها پیروی خواهند کرد.

 

آیت‌الله عابدینی با بیان اینکه دنیا در حال حرکت به سمت عقلانیت است، عنوان کرد: عقل، منطق، آزادگی و اخلاق در دنیا در حال رشد و تکامل است و همین مسائل زمینه‌ساز ظهور خواهد شد و مردم در چنین عصر و زمانه‌ای باید به درستی تغذیه فکری شوند و این مهم یکی از رسالت‌های جدی حوزه‌های علمیه به شمار می‌آید.

 

امام جمعه قزوین با تأکید بر اینکه در عرصه‌های دینی باید با انگیزه‌های الهی وارد شد، گفت: لازمه اثرگذاری در عرصه‌های دینی، داشتن انگیزه‌های الهی است و اگر با انگیزه‌های غیر خدایی وارد این عرصه مهم شویم، هیچگاه منشأ اثر نخواهیم شد.

 

وی خالص بودن نیت‌ها و اهداف را یکی دیگر از عوامل موفقیت و اثرگذاری در حوزه‌های علمیه برشمرد و تأکید کرد: خیلی‌ها در حوزه‌های علمیه حضور داشتند اما به دلیل اینکه نیت‌ها و اهداف خالص نداشتند، منشأ اثر نشده و به روزمرگی افتادند اما چهره‌ای نظیر امام خمینی(ره) بخاطر نیت پاک، الهی و خالص بیشترین اثر را در عصر و زمانه خود داشت.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: کتاب مفاتیح الجنان بخاطر نیت خالص مؤلف آن یعنی شیخ عباس قمی تا این اندازه در دل‌ها و جامعه اسلامی گسترش یافت و همه باید با این رویکرد در حوزه‌های علمیه فعالیت کنیم.

 

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها