۵۶ محیط بان در قالب ۱۷ اکیپ، سرشماری گونه‌های حیات وحش کهگیلویه وبویراحمد را آغاز کردند.
کد خبر: ۹۱۸۹۲۷۰
|
۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۸
مدیرکل حفاظت محیط زیست این استان گفت: سرشماری از وضعیت جمعیتی گونه‌های مهم حیات وحش در مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع گرمسیری استان توسط ۵۶ کارشناس و محیط بان در قالب ۱۷ اکیپ آغاز شد.
اسدالله هاشمی افزود: هر ساله به منظور اطلاع از وضعیت جمعیتی گونه‌های مهم حیات وحش، در تمام مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع محیط زیست استان در حوزه گرمسیری سرشماری پاییزه حیات وحش انجام می‌شود.
هاشمی بیان کرد: امسال مطابق برنامه ریزی‌های انجام شده، طی ۲ روز حیات وحش مناطق حفاظت شده خائیز و سرخ، دیل، خامین، سولک و شکار ممنوع لار، حاتم تلرش و ماغر شمارش خواهند شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد هدف از این سرشماری‌ها را تخمین جمعیت کل و بز، در مناطق مختلف حفاظت شده و شکار ممنوع دانست.
وی ادامه داد: مشاهدات سایر گونه‌ها از جمله گوشت خواران و حتی نمایه‌های حضور سایر گوشت خواران مهم نیز در فرم‌های سرشماری نیز ثبت می‌شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: پس از این آماربرداری اطلاعاتی در خصوص وضعیت ترکیب سنی و جنسی جمعیت‌های موجود، توجه به اهمیت، حمایت و آشنایی هرچه بیشتر با مشکلات محیط زیستی پیش روی شهرستان و تبادل نظر چگونگی برخورد و رفع مشکلات زیست محیطی برنامه ریزی خواهد شد.
ارسال نظرات