تولید مستند بین المللی "بلاد شاپور،میراث جهانی" با حمایت اسپانسر

آغاز رسمی تولید مستند بین المللی "بلاد شاپور،میراث جهانی"با سرمایه گذاری و اسپانسرینگ شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل کلید خورد.
کد خبر: ۹۱۸۹۲۵۳
|
۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۷
کارگردان بلادشاپور گفت: مستندی به سه زبان زنده دنیا که اولین همکاری مشترک دفتر فیلمسازی ما و شرکت ایرانسل بوده و با دستور دکتر بیژن عباسی آرند مدیرعامل شرکت ایرانسل طی قرار دادی مشترک وارد مرحله اجرایی شده و تولید آن آغاز شد.
امید عبدالهی افزود: فیلم مستند "بلادشاپور، میراث جهانی " تلاشی مشترک در راستای معرفی منطقه ویژه گردشگری بلادشاپور در استان کهگیلویه وبویراحمددرجنوب غربی ایران است که به زبان‌های فارسی، انگلیسی و آلمانی و به منظور پخش از شبکه‌های داخلی سیمای جمهوری اسلامی و دو شبکه تلویزیونی اورپایی و نیز ارائه یک نسخه از آن به دفتر نمایندگی فرهنگی سازمان ملل (یونسکو) مستقر در ایران به تولید خواهد رسید.
گفتنی است این فیلم به تهیه کنندگی و کارگردانی امید عبدالهی و مجموعه عواملی ازجمله: مدیر تصویربرداری:سعیدحصاری، تدوین و صداگذاری: ایمان نیک بین، گوینده متن: غلامعلی افشاریه (فارسی) رضا اسفندیاری (انگلیسی) آندریاس ساتین (آلمانی) -پژوهش: دکتر حسین سپیدنامه و دکتر احمد آزادی است وذوالفقار بادسار، رستم پروندوار، علی غفارمنش، احسان موسوی، سعادت بسطام، فرخنده اسدی پور و شرکت آذران تصویر، عبدالهی را در این پروژه همکاری می‌کنند.
امید عبدالهی پیش‌تر مستند بلاد شاپور را ساخته که پخش تلویزیونی این مستند از شبکه مستند صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران با استقبال بی نظیری همراه بوده است.
گفتنی است؛ بلادشاپور نام بافت قدیمی شهر دهدشت در جنوب غربی ایران است. بلادشاپور در ناحیه گرمسیری غرب استان کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه شهر دهدشت واقع است وبه عنوان یکی از مراکز سکونت در دوره صفوی و بازرگانی با بندر‌های جنوبی، نقش مهمی در اقتصاد و بازرگانی زمان خود داشته‌است.
بافت قدیمی بلاد شاپور با ۴۵ هکتار وسعت یکی از بزرگترین بافت‌های تاریخی ایران به‌شمار می‌آمد، اما این بافت به دلایل توسعه شهرنشینی تخریب شد و هم اینک ۳۷ هکتار از این شهر قدیمی باقی مانده‌است.
با توجه به موقعیت جغرافیایی و استراتژیکی این شهر و اینکه کوتاه‌ترین راه میان بنادر جنوبی (استان بوشهر وخوزستان) و اصفهان مرکز حکومت صفویان بود از اهمیت خاصی برخوردار بوده‌است.
ارسال نظرات