ملک آرا با اشاره خدمات گسترده بسیج جامعه پزشکی به محرومان، گفت: هم اکنون سه گروه ویژه در مناطق محروم استان مستقر شده اند.
کد خبر: ۹۱۸۹۲۳۳
|
۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۹

«عبدالوحید ملک‌آرا» افزود: گروه های بسیج جامعه پزشکی در قالب های مختلف در مناطق محروم استان مستقر و به مردم خدمت رسانی می کنند.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان اظهار داشت: هم اکنون سه گروه پزشکی از بسیج جامعه پزشکی به مناطق محروم استان اعزام شده اند.

وی ادامه داد: به‌همت کانون بسیج جامعه پزشکی و با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان الیگودرز، گروه پزشکی طرح «شهید دکتر رهنمون» شامل پزشک، ماما، کارشناسان بهداشت و دارویار، به روستای «سرقلعه بزنوید» از توابع این شهرستان اعزام شد.

ملک آرا با اشاره به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در این منطقه توسط این گروه، بیان کرد: خدماتی که در این اعزام ارائه شد ‏شامل ویزیت همراه با دارو، معاینه و آموزش به‌صورت رایگان به اهالی منطقه بود.

وی ادامه داد: اکیپ بهداشتی درمانی هشت نفره جامعه پزشکی در این برنامه بیش‌ از ۶۷ نفر از مردم روستای مذکور را رایگان ویزیت کرده و دارو دادند، همچنین در این اعزام گروه مامایی برای مراقبت از زنان باردار در این منطقه ارائه خدمت کرد.

ملک‌آرا با اشاره به اعزام دو تیم تخصصی بسیج جامعه پزشکی به منطقه مرگ‌سر سپیددشت، بیان کرد: در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری و گسترش روحیه خدمت به مردم به‌ویژه اقشار محروم، به‌همت سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان و شبکه بهداشت و درمان بخش سپیددشت دو گروه تخصصی به  منطقه محروم و سخت‌گذر بخش سپیدشت اعزام شد.

وی تصریح کرد: در این اعزام اکیپی شامل متخصص عفونی، متخصص زنان و زایمان، پزشک عمومی، پرستار، روانشناس و کارشناسان بهداشت بنا به نیاز منطقه برای ارائه خدمات رایگان به مردم این منطقه اعزام شدند.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی لرستان عنوان کرد: در این اعزام حداقل به ۱۸۰ نفر از جمعیت روستاهای تابع منطقه خدمات مستقیم ارائه شد و علاوه‌بر خدمات پزشکی، خدمات مشاوره‌ای و بهداشتی نیز به‌صورت رایگان ارائه و بیمارانی که نیاز به خدمات تخصصی بیشتر داشتند به مراکز تخصصی ارجاع داده شدند

ارسال نظرات