خبرهای داغ:
مسئول بسیج عشایری خراسان جنوبی با بیان اینکه در استان تعداد ۷۰ شهید عشایر داریم گفت: یادواره استانی شهدای عشایر، پنج شنبه هفتم آذر ماه در آخرین روز هفته بسیج در مصلای نماز جمعه شهر حاجی آباد زیرکوه برگزار می شود.
کد خبر: ۹۱۸۹۱۲۹
|
۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حسین مقدادی مسئول بسیج عشایری استان صبح امروز در نشست خبری ضمن تبریک دهه وحدت از حضور پر شور مردم و انعکاس مطلوب مراسم روز 13 آبان توسط خبرنگاران و اصحاب رسانه استان تقدیر و تشکر کرد و اظهار داشت: یاد و خاطره ۷۰ شهید عشایر استان را گرامی میداریم.

 

وی عنوان کرد: کنگره ۱۰هزار شهید عشایری کشور، اردیبهشت سال ۹۹ در کرمانشاه برگزار می شود ذیل این کنگره ما امسال دو اجلاسیه شهدای کشوری داریم که اجلاسیه شهدای زن عشایر در استان ایلام و اجلاسیه شهدای دانش آموز عشایر در استان فارس برگزار می شود.

 

مقدادی افزود: ذیل کنگره ملی ۱۰هزار  شهید عشایر در ۲۱ استان نیز که شهدای عشایری دارند امسال یادواره استانی شهدای عشایر برگزار می شود که در برخی استانها برگزار شده و در استان خراسان جنوبی نیز یادواره استانی شهدای عشایر برگزار می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: جمعیت عشایری استان ما ۸۲هزار و ۵۸۶نفر هستند که  ۱۵ هزار و ۶۷۶خانوار را شامل می شوند و ۱۳درصد کل جمعیت استان ما و ۲۶درصد جمعیت روستائیان را تشکیل می دهند.

 

مسئول بسیج عشایری استان با بیان اینکه در استان تعداد ۷۰ شهید عشایر داریم ادامه داد:  یادواره استانی شهدای عشایر، پنج شنبه هفتم آذر ماه  در آخرین روز هفته بسیج در مصلای نماز جمعه شهر حاجی آباد زیرکوه برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه به سه دلیل یادواره شهدای عشایری استان در زیرکوه برگزار می شود افزود: بیشترین تعداد شهدای عشایر از شهرستان زیرکوه هستند و اعلام آمادگی شهرستان و وجود زیرساخت مورد نیاز و نزدیک بودن به شهرستانهای که عشایر بیشتری دارند از جمله دلایل انتخاب این شهرستان است.

 

مقدادی خاطرنشان کرد: به صورت رسمی کار از 12 خرداد آغاز شده و ادامه دارد و تاکنون هماهنگی ها انجام و کمیته ها تشکیل و سرکشی از خانواده های شهدا انجام شده است.

 

وی ادامه داد: در کلیه روستاها، دهستانها، بخشها و شهرستان ها که شهدای عشایر داشتند  یادواره های شهدا برگزار شده است.

 

گفتنی است، امسال یادواره استانی شهدای سادات در بیرجند برگزار می شود.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها