خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: در راستای حمایت از طرح اشتغال معیشتی توزیع جوجه بومی اصلاح نژاد شده همزمان با هفته بسیج طرح واکسیناسیون طیور بومی با هدف کاهش وقوع بیماری نیوکاسل و محدود کردن ویروس در گردش بین طیور بومی و صنعتی با همکاری شبکه دامپزشکی استان برگزار می شود.
کد خبر: ۹۱۸۹۱۲۲
|
۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، مهدی هنری مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران گفت: بسیج سازندگی در راستای حمایت از طرح اشتغال معیشتی توزیع جوجه بومی اصلاح نژاد شده در سطح روستاهای استان به منظور پشتیبانی، رصد و پایش طرح با اداره کل دامپزشکی استان در خصوص اجرای طرح واکسیناسیون طیور بومی با هدف کاهش وقوع بیماری نیوکاسل و محدود کردن ویروس در گردش بین طیور بومی و صنعتی تفاهم نامه هایی منعقد کرده است.

وی ادامه داد: این طرح به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج از 14 آبان ماه با همکاری گروه های جهادی آغاز و تا پایان هفته بسیج با همکاری شبکه دامپزشکی کار واکسیناسیون بیش از ۸۰ درصد از طیور بومی روستاهای استان را به اتمام  خواهد رساند.

هنری با بیان اینکه در طرح مذکور بیش از ۲۶۰ هزار قطعه طیور بومی در روستاها به صورت رایگان با واکسن خوراکی واکسینه خواهند شد، افزود: همچنین در این مدت آموزش میدانی در روستاها  با همکاری دامپزشکی و اداره ترویج جهاد کشاورزی انجام خواهد گرفت.

 مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با اشاره به گذشت 10 ماه از طرح اشتغال معیشتی جوجه بومی گفت: در راستای این طرح، بیش از ۱۵۰ هزار قطعه جوجه بومی در بین روستاییان توزیع شده که خانوارهای زیادی در زمینه تولید تخم مرغ به خودکفایی رسیدند.

وی هدف از این طرح را بازگشت روستاها به دوران قبل که تامین کننده مایحتاج خانوارها بودند دانست و افزود: برای تکمیل زنجیره توزیع دستگاه جوجه کش۲۰۰ تایی که توسط یکی ازهم استانی ها اختراع شده بود در برخی از روستا توزیع  و  رایزنی جهت اخذ مجوز بسته بندی تخم مرغ محلی انجام شد.

 انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها