خبرهای داغ:
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش قزوین

طرح ملی لاله‌های روشن در قزوین برگزار می شود

حجت الاسلام انصاری گفت: طرح ملی لاله‌های روشن به منظور برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز و امور فرهنگی در قزوین اجرا می‌شود.
کد خبر: ۹۱۸۹۰۱۲
|
۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱

حجت الاسلام علی انصاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین بیان کرد: طرح ملی لاله‌های روشن به منظور برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز و امور فرهنگی برای نخستین مرتبه در طول سال تحصیلی برای ۳۲۹ شهید دانش‌آموز و معلم قزوین اجرا می‌شود.

وی گفت: طرح لاله‌های روشن در قالب ۴۰ هزار یادواره، چهل هزار شهید و چهل هزار مدرسه برای نخستین مرتبه در مدارس کشور اجرا می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش قزوین عنوان کرد: سهم استان قزوین از یادواره‌های کشوری، ۲۷۶ شهید دانش‌آموز و ۵۳ شهید فرهنگی است.

وی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و پاسداری از ارزش‌های شهدا را از جمله اهداف این طرح عنوان کرد و افزود: در این راستا هر کدام از مدارس منتخب استان به برگزاری یادواره یکی از شهدای دانش‌آموز و فرهنگی پرداخته و در قالب آن برنامه‌های مختلفی را نیز به مورد اجرا می‌گذارد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش قزوین در ادامه از اعزام چهار هزار و ۲۰۰ دانش آموز پایه دهم استان به اردوی راهیان نور تا پایان اسفندماه سال جاری خبر داد و اظهار داشت: اعزام دانش‌آموزان دختر از ۱۱ آبان ماه آغاز و تا ۱۱ آذرماه نیز ادامه دارد و پس از آنها نوبت به دانش‌آموزان پسر می‌رسد که از یکم بهمن تا ۲۰ اسفندماه در قالب هفت کاروان به مناطق یاد شده اعزام می‌شوند.

به گفته وی، در قالب اردوهای یاد شده در هر اتوبوس یک مربی، یک راوی، یک روحانی و نماینده سپاه دانش‌آموزان را همراهی می‌کنند.

حجت‌الاسلام انصاری گفت: تاکنون ۶۱۵ دانش‌آموز دختر در قالب درس آمادگی دفاعی پایه دهم متوسطه از مناطق عملیاتی جنوب کشور بازدید کرده‌اند.

 

1010/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها