مراسم عید بیعت به مناسبت آغاز امامت حضرت، ولی عصر (عج) اجتماع بزرگ مردمی با امام عصر (عج) در شهرستان بهاباد برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۸۸۹۷۱
|
۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد، حجت‌الاسلام علی کارگر در این مراسم با تبریک آغاز امامت امام عصر (عج) هدف از برپایی این جشن بزرگ را دستیابی به تمدن مهدوی در جامعه اسلامی عنوان کرد و افزود: آشنایی و شناخت امام زمان (عج) به مردم و جوانان، بیعت مجدد با آرمان‌های ائمه و امام زمان (عج) و آماده کردن زیرساخت‌های ظهور از دیگر اهداف این برنامه است.
این کارشناس مذهبی بابیان اینکه این مراسم با رویکرد بیانیه گام دوم انقلاب و ارتباط آن با مهدویت و رویکرد تمدن سازی برگزار شد افزود: نهم ربیع‌الاول تنها یک جشن نیست بلکه زمانی برای تبیین فرهنگ صحیح مهدوی در بین مردم است و همچنین زمانی برای استغاثه و طلب ظهور آن حضرت از خداوند است.
وی با اشاره به وظایف منتظران امام زمان (عج) در دوران غیبت کبری، افزود: انتظار بهترین عمل و برترین فضیلت‌ها به شمار می‌رود بنابراین شناخت حضرت مهدی (ع) و نایب ایشان وظیفه مهم منتظران است که خوشبختانه امروز مردم، مقام معظم رهبری را به‌عنوان نایب امام زمان (عج) به‌خوبی شناخته‌اند.
کارگر استعانت، استمداد و تمسک به امام زمان (عج) را از وظایف مهم منتظران برشمرد و گفت: از امام در حل مشکلات جامعه کمک بخواهیم چراکه ائمه اطهار واسطه فیض الهی هستند و باید دید که آیا در تحقق این مهم تاکنون گامی برداشته‌ایم یا خیر.
تلاوت قرآن کریم با استفاده از آیاتی که نویددهنده ظهور دهنده منجی بشریت است، شعرخوانی، مدیحه‌سرای، سخنرانی اساتید و مناجات با امام زمان (عج) و... ازجمله برنامه‌های این جشن بود.

انتهای پیام /د
ارسال نظرات