امام جمعه شهر بهاباد با تبریک نهم ربیع الاول آغاز امامت و ولایت حضرت مهدی موعود (عج) گفت: جامعه منتظر به معنای واقعی کلمه که بتوان آن را بهترین عبادت در نظر گرفت، باید هم به لحاظ اعتقادی نسبت به تک‌تک افراد و هم از منظر اجتماعی نسبت به فضای جامعه، آمادگی لازم را فراهم کند.
کد خبر: ۹۱۸۸۹۶۵
|
۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۳
به گزارش  خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد ، حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی در خطبه های این هفته نمازجمعه با سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به خصوصیات جامعه شیعی منتظر اظهار داشت : افراد جامعه برای تحقق این امر مهم به لحاظ روحی، روانی، نظامی و اقتصادی باید آمادگی کافی را کسب کرده باشند و با تمام وجود شرایط و تمهیدات لازم را در راستای پذیرش پرچم‌دار حقیقی جهان در طبق اخلاص قرار دهند.
وی در ادامه به معنای واقعی انتظار فرج اشاره کرد و افزود : انتظار فرج یعنی آماده باش و در حالت آماده باش بودن برای ظهور منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج ) است .
ابراهیمی بشکانی با اشاره به شرایط آمادگی حقیقی در راستای پذیرش حضور حضرت مهدی(عج) گفت: دشمنان ما برای ضربه زدن به پایه‌های نظام اسلامی دست به فتنه‌های گوناگونی زده‌اند حال برای رسیدن به جامعه مهدوی شیعه و منتظر واقعی باید در مسیر سلوک رفتار خود و مطابقت آن با رفتار حضرت کوشا بود.
خطیب جمعه بهاباد با اشاره به اینکه در زندگی روزمره مفهوم انتظار را درک کرده‌ایم افزود : همه ما در یک مفهوم کلی چشم انتظار رویداد مهم دیگری هستیم که قرار است با این رویداد مهم جهان دگرگون شود و همه ناامیدی‌ها و پستی و بلندی‌ها و مشکلات حل شود انتظار برای رسیدن به عدالت جهانی از سوی یک منجی که قرار است عدالت را در جهان کنونی ما که آکنده از ظلم و ستیز و برادرکشی است به جهانی آکنده از صلح و دوستی تبدیل کند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی بهاباد با اشاره به دیگر خصوصیات جامعه منتظر گفت: جامعه منتظر نه‌ تنها به سمت فساد و انحراف گرایش ندارد بلکه نسبت به اعتقادات و جایگزین عدل و داد و احکام نورانی اسلام تلاش بسیار داشته و زمینه را برای ظهور و پذیرش آنچه حضرت مسئولیت اظهار و ابراز آن را دارد فراهم می‌ کند.
خطیب جمعه بهاباد افزود : اقدام امام زمان، جنگ فرهنگی است که به مراتب از زمان پیامبر (ص) نیز پیچیده تر است .
امام جمعه بهاباد در ادامه به سفر یکشبنه هفته آینده آقای روحانی به یزد اشاره کرد و گفت : امیدواریم سفر رئیس جمهوری منشا خیر و برکت برای استان یزد باشد .
ابراهیمی بشکانی همچنین یادآورشد: همزمان با سفر رئیس جمهوری به استان یزد وزیر اطلاعات به عنوان نماینده ویژه دولت به بهاباد سفر می کند تا مسائل و مشکلات منطقه را به استحضار رئیس جمهوری برساند از مردم خواست تا در مراسم سخنرانی که در مسجد جامع بهاباد برگزار می شود، شرکت کنند.
انتهای پیام /د
ارسال نظرات