خبرهای داغ:
عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد و نویسنده کتاب صعود ۴۰ ساله با اشاره به بیانات رهبرمعظم انقلاب، گفت: گام دوم انقلاب اسلامی، گام استفاده از ظرفیت‌ها است.
کد خبر: ۹۱۸۸۹۳۹
|
۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۲

گام دوم انقلاب گام استفاده از ظرفیت‌ها استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام سیدمحمدحسین راجی، در نشست تبیین گام دوم انقلاب در امتداد ظهور که به همت مجمع فعالان رسانه‌های انقلاب اسلامی در ساختمان آموزش بانک مهر اقتصاد برگزار شد، اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های انسان مؤمن انقلابی، معنویت است.

وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی افزود: یکی از این دستاوردها افزایش معنویت است که در این حوزه منطق کار ما با آرمان‌های انقلاب اسلامی، بین‌المللی است و در این بعد نیز افزایش معنویت در جهان را شاهد هستیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: بسیاری از افراد نسبت به زمان شاه توهم دارند بدون اینکه آماری از میزان دینداری در آن دوران داشته باشند.

وی با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی اوج دوران دینداری است، گفت: از جمله مصادیق آن میزان حضور ملت شهیدپرور در دوران دفاع مقدس و ثبت‌نام مدافعان حرم است.

راجی ابراز داشت: ۹۰ هزار هیئت مذهبی بعد از انقلاب توسط جوانان شکل گرفته، هزاران روضه خانگی، دعاهای ندبه، جشن‌های مردمی دهه کرامت در ۲ هزار نقطه، مراسم شهادت‌های مختلف، حضور ۸۰۰  هزار نفر در مراسم اعتکاف، تجهیز کتابخانه‌ها و حسینیه‌ها توسط مردم بیش از ۷ هزار و 500 مورد، حضور میلیون مادران در مراسم شیرخوارگان حسینی، حضور زنان ورزشکار محجبه در مسابقات بین‌المللی نیز از دیگر مواردی است که می‌توان به آنها اشاره کرد.

وی ۳۰  میلیون نفر زائر سالیانه حرم امام رضا(ع)، ۱۰ میلیون نفر زائر حرم حضرت معصومه(ع)، بیش از ۷  میلیون نفر جوان اعزام به راهیان نور، حضور بیش از ۳  میلیون نفر در پیاده‌روی اربعین، ۲۰  میلیون نفر در طول سال زائر مسجد مقدس جمکران و ۴۵ میلیون نفر زائر بقاع متبرکه نیز از دیگر مصادیق افزایش معنویت بعد از انقلاب اسلامی است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه ۷  هزار و ۹۳۲  نفر در جشن گلریزان با کمک‌های مردمی آزاد شدن، گفت: افزایش ۲۵  درصدی وقف نسبت به سال گذشته، اعزام گروه‌های جهادی اشتغالزایی به بیش از ۲  هزار و ۸۰۰  روستا، بهره‌برداری از یک هزار و ۲۲۰  واحد مسکونی برای زلزله زدگان، صف انتظار ۲  هزار و ۲۰۰  گروه جهادی برای کمک به زلزله‌زدگان، احداث یک هزار و ۴۰۰  سیل بند و ۴۰۰  پل، برگزاری ۲۰  هزار یادواره سالیانه شهدا توسط مردم و... همگی نشانه دینداری است.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب فضای دینداری نبود، افزود: دینداری در نماز خواندن و روزه گرفتن خلاصه نمی‌شود و مهمترین کاری که جمهوری اسلامی انجام داد این بود که در معنویت دنیا ورود پیدا کرد.

راجی تصریح کرد: بعد از انقلاب اسلامی چاپ کتاب‌های اسلامی در کشور ژاپن رو به گسترش رفته است، درست است که در دنیا بی‌دینی رو به گسترش می‌رود اما از آن طرف نیز اسلام رو به گسترش است.

وی گفت: در انگلیس در سال ۲۰۱۴ ، ۲۰۱۷  و ۲۰۱۸  نام «محمد» در صدر اول قرار داشت و روند افزایش جمعیت مسلمانان در ایالات متحده آمریکا روزبه‌روز در حال افزایش است و تا سال ۲۰۳۵  زاد و ولد مسلمانان بیشتر خواهد شد.

نویسنده کتاب صعود ۴۰ ساله بیان کرد: یکی دیگر از دستاوردها و برکات انقلاب اسلامی، ایستادگی روزافزون در مقابل قلدران، زورگویان و مستکبران جهان است.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب، یادآور شد: مقاومت موفقیت‌آمیز ما مورد تقدیر تمام وجدان‌های آرمان‌خواه و بیدارگر دنیا خواهد بود و آمریکا با هر مقاومت موفقیت‌آمیزی مخالف است.

راجی با بیان اینکه در این ۴۰  سال یک کار شاخص انجام دادیم، ابراز داشت: آن کار شاخص هفت دستاورد است که توسط رهبری بیان شد.

این استاد دانشگاه با اشاره به بیانات رهبرمعظم انقلاب، خاطرنشان کرد:  گام دوم انقلاب اسلامی، گام استفاده از ظرفیت‌ها است، سپس می‌فرمایند ما رتبه اول را در دنیا داریم در استفاده نکردن از ظرفیت‌هایمان، که ما در استفاده نکردن از جوانان رتبه آخر را داریم و در دهه دوم چشم انداز باید زمان تمرکز بر بهره‌برداری از دستاوردهای گذشته و نیز ظرفیت‌های استفاده نشده باشد و پیشرفت کشور از جمله پیشرفت در بخش تولید و اقتصاد ملی ارتقاء یابد.

وی تصریح کرد: رهبری هفت توصیه برای رسیدن به تمدن را ارائه می دهند، یکی علم و پژوهش است که پایه تمدن چه در غرب و چه در اسلام بر پایه علم صورت می‌گیرد، سپس می‌فرمایند دانش آشکارترین وسیله عزت و قدرت یک کشور است و روی دیگر دانایی، توانایی است دنیای غرب به برکت دانش خود بود که توانست برای خود ثروت، نفوذ و قدرت ۲۰۰  ساله فراهم کند.

راجی بیان کرد: از لحاظ ثروت قبل از انقلاب علمی و صنعتی ثروت کشورهای ثروتمند نسبت به سایر کشورها ۳  برابر بود بعد از پایان دوره استعمار ثروت آنها ۳۵  برابر شد و پس از جریان‌های بانک جهانی ثروت آنها ۸۰  برابر شد.

وی گفت: استعمار وقتی وارد یک کشور می‌شود اولین کار این است که زیرساخت‌های یک کشور را از بین می‌برد که آن کشور نتواند بلند شود و وابسته آن شود.

این استاد دانشگاه عنوان کرد: مهمترین زیرساخت، زیرساخت علمی است، مهمترین مؤلفه زیرساخت علمی دانشمند است یعنی وقتی دانشمندان زده شوند دیگر کشور سرپا نمی‌ماند و اوایل انقلاب تمام دانشمندان ما را ترور کردند که تعداشان به ۱۷ هزار نفر شهید ترور رسید.

وی با اشاره به بیانات رهبری که می‌فرمایند رستاخیز علمی آغاز شده است، گفت: با سرعتی که برای ناظران جهانی غافلگیرکننده بوده یعنی ۱۱  برابر شتاب رشد متوسطه علمی در جهان به پیش رفته است.

راجی با بیان اینکه ما از صفر شروع کردیم، افزود: عقب ماندگی شرم‌آور علمی در دوران پهلوی‌ها و قاجارها در حالی که مسابقه علمی دنیا تازه شروع شده بود، ضربه سختی بر ما وارد کرد و ما را از این داروان شتابان فرسنگ‌ها عقب نگه داشتند.

وی ادامه داد: رویدادهای علمی دنیا از سال ۱۵۴۳ میلادی شروع شده و اولین دانشگاه را ما ۴۰۰ سال بعد در سال ۱۹۳۱ زدیم اما اکنون در دنیا دارای قدرت علمی هستیم، تا سال ۲۰۰۰  فقط آموزش محور بودیم، از سال ۲۰۰۰  پژوهش محور شدیم، از سال ۲۰۱۱  کیفیت محور و از سال ۲۰۱۶  فناورمحور شدیم و این سیری که دنیا در ۴۰۰  سال سپری کرده ما در ۲۰  سال رفتیم.

این عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد خاطرنشان کرد: معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عنصر ملی و روابط خارجی و مرزبندی با دشمن و سبک زندگی از دیگر موارد توصیه رهبر معظم انقلاب است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات