سردار شهید ماشاالله رشیدی از خدا درخواست کرده بود، هنگام شهادت مثل امام حسین (ع) بدون سر باشد و همانطور که خواسته بود به آرزویش رسید.
کد خبر: ۹۱۸۸۹۳۷
|
۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان ، سردار شهید ماشاالله رشیدی در سال ۱۳۴۴ در بخش طغرالجرد به دنیا آمد، قبل از پیروزی انقلاب در تظاهرات شرکت فعال داشت و در راهپیمایی هایی که از مدرسه آغاز می شد نقش به سزایی داشت.

پس از پیروزی انقلاب با توجه به سن کمی که داشت به دنبال فرمان امام مبنی بر تشکیل جهاد سازندگی با این نهاد همکاری داشت و در اوایل سال 1360 رهسپار جبهه جنگ شد.

 

در عملیاتهای متعددی شرکت کرد و به عنوان فرمانده گردان ۴۱۱ سیدالشهدا (ع) شهرستان زرند از لشکر ۴۱ ثارالله در عملیات کربلا ی5 در جبهه حق علیه باطل جنگید و در 7 بهمن ماه سال ۱۳۶۵ درحالیکه گردان را درعملیات کربلای ۵ در نبرد با تانکهای دشمن رهبری میکرد، بر اثر اصابت گلوله مستقیم تانک به شهادت رسید.

شهید ماشاالله رشیدی از خدا درخواست کرده بود، هنگام شهادت مثل امام حسین (ع) بدون سرو مثل حضرت ابوالفضل (ع) بدون دست باشد و شهید همانطور که خواسته بود به آرزویش رسید.

وصیت نامه سردار شهید ماشاالله رشیدی:

خدایا! دیگر نمیخواهم به شهرم برگردم. دوستانم شهید شدند. چگونه به صورت پدر و مادر آنها که شهید شدند، نگاه کنم. من فرمانده آنها بودم. خدایا توفیق شهادت نصیب من هم بفرما.

 

دنیای پر از ظلم و خیانت کنونی، توان سکوت را از ما گرفته است و دیگر وجدان ما جوانان شیعه، مشاهدهی این همه نامردمیها و خیانتها را اجازه نمیدهد.

 

هر گز پایتان را از رهنمودهای امام بیرون نگذارید. اوست که ان شاالله حکومت را به  آقا امام زمان (عج) تحویل خواهد داد.

 

همه ما رفتنی هستیم پس چه بهتر که در راه خدا برویم. پس من میروم تا در آغوش گرم خون بر پیکرم ندای هل من ناصر ینصرنی رهبرم را در سرخی خون و گرمی شهادت بپذیرم.

 

مجموعه خاطرات شهید ماشاالله رشیدی در کتاب "مثل حسین، مثل عباس" توسط نویسنده دفاع مقدس عباس میرزایی به چاپ رسیده است.

ارسال نظرات