خبرهای داغ:
امام جمعه شربیان اظهارداشت: خرید کالای داخلی به معنای حمایت از اشتغال جوانان و سرمایه گذار ایرانی است.
کد خبر: ۹۱۸۸۸۹۶
|
۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام علیانسب در خطبه های نمازجمعه شربیان افزود: همه بدانند اگر کارخانه و تولید داخلی راه نیفتد، اشتغال ایجاد نمی‏ شود و نتیجه‏ی بیکاری، آسیب ‏های اجتماعی همچون اعتیاد، فساد، مشکلات خانوادگی و نارضایتی از نظام و دولت است.

وی گفت: عدم وحدت رویه در تصمیمات مسئولان مع الاسف موضوع واردات کالاها و اولویت های ورود کالا به کشور دستخوش تغییرات مکرر و بروز تناقض در سیاست گذاری های نظام اجرایی کشور شده و به سردرگمی واردکنندگان دامن زده و همین امکان برنامه ریزی را از تولید کنندگان داخلی سلب می‏ کند.
حجت الاسلام علیانسب اضافه کرد: آمار جدید گمرک نیز از اختصاص غیر منطقی ارز دولتی به کالاهای غیرمتعارف و غیر لازم و همچنین افزایش سهم کالاهای لوکس و حتی غیر لوکس غیر ضروری، در ترکیب واردات کشور خبر می‏دهد که با شرایط اقتصادی کشور و اقتضائات اقتصاد مقاومتی، به هیچ وجه سازگار نیست.

وی در ادامه به چالش سازش اشاره و بیان کزد: هدف از طرح موضوع هزینه‌های چالش و سازش، توسط رهبر انقلاب اسلامی، جلوگیری از غلبه‌ی گفتمانی و ایجاد و تقویتِ هژمونی کاذبی است که عده‌ای سعی در القاء آن را دارند.
حجت الاسلام علیانسب تصریح کرد: مقاومت در برابر دشمن و ذلّت‌ناپذیری و سازش‌نکردن در برابر خصم، برخوردار از سه پشتوانه‌ی «عقل»، «وحی» و «تجربه» است.

خطیب جمعه شهر شربیان افزود :سازش، غیر از مذاکره و توافق است. مذاکره و توافق، اگر مصداق «نرمش قهرمانانه» باشد، پذیرفتنی است.
حجت الاسلام علیانسب به برخی علل واردات بی رویه اشاره کرد و گفت: کشور از واردات بی رویه متضرر خواهد شد وباید دستگاه های سیاست گذار کشور، سیاست تعدیل بازرگانی و تقویت صنعت داخلی را مدنظر قرار دهند وعدم توجه عمومی به مصالح تولید ملی مسلما بخشی از اجناس وارداتی ما کالاهای مصرفی است که به راحتی در داخل کشور توان تولید آن وجود دارد. در شرایطی که کالای مشابه ایرانی با کیفیت و قیمت مناسب وجود دارد، نباید به مصرف کالای خارجی مبادرت کرد.

وی در ادامه با اشاره به زلزله بامداد امروز در میانه و سراب، زلزله بامداد امروز یکی از امتحان الهی بود که متاسفانه عده ای از هم استانی هایمان جان خود را از دست دادند و یا زخمی شدند و لذا ما با این خانواده های آن ها ابراز همدردی می کنیم.

حجت الاسلام علیانسب  خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شدت زلزله بیشتر بود و خوشبختانه در منطقه ما خسارت های نداشت  ولی با حضور مسئولان محترم  از زمان اولیه زلزله حادثه در کنترل است و اگر نیاز به کمک ویاری است اهالی شهر شربیان آماده کمک رسانی به زلزله زدگان است.

 

ارسال نظرات