در مشهد مقدس بیان شد؛

قرآن نشانه های ظهور را داده است

مدیرحوزه علمیه حضرت اباصالح عجل الله تعالی فرج الشریف اصفهان در جمع روحانیون سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در مشهد مقدس گفت: قرآن نشانه های ظهور حضرت مهدی ارواحنافداه را داده است .
کد خبر: ۹۱۸۸۸۶۶
|
۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱

 به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ جمعی از مسئولان دفاتر نمایندگی ولی فقیه و مسئولین معاونت تعلیم وتربیت بسیج سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در دوره آموزشی مشهد مقدس شرکت کردند.

حجت الاسلام والمسلمین کشکولی در جمع خانواده های مسئولین دفاتر نمایندگی وتعلیم وتربیت سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام  با تبریک آغاز امامت یگانه منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود ارواحنافداه پیرامون نشانه های ظهور حضرت حجت بن الحسن علیه السلام اظهار داشت:قرآن نشانه های ظهور را داده است یعنی می فرماید ظهور چطور هست.

وی ادامه داد: در سوره مبارکه نور آیه ۵۵ می فرماید" وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِي الْأَرْضِ كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَلَيُمَكِّنَنَّ لَهُمْ دِينَهُمُ الَّذِي ارْتَضَىٰ لَهُمْ وَلَيُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْنًا ۚ يَعْبُدُونَنِي لَا يُشْرِكُونَ بِي شَيْئًا ۚ وَمَنْ كَفَرَ بَعْدَ ذَٰلِكَ فَأُولَٰئِكَ هُمُ الْفَاسِقُونَ.

خدا به کسانی از شما بندگان که (به خدا و حجّت عصر علیه السّلام) ایمان آرند و نیکوکار گردند وعده فرمود که (با ظهور امام زمان) در زمین خلافتشان دهد چنانکه امم صالح پیمبران سلف را جانشین پیشینیان آنها نمود، و دین پسندیده آنان را (که اسلام واقعی است بر همه ادیان) تمکین و تسلط عطا کند و به همه آنان پس از خوف و اندیشه از دشمنان ایمنی کامل دهد که مرا به یگانگی، بی هیچ شائبه، شرک و ریا پرستش کنند، و بعد از آن هر که کافر شود پس آنان به حقیقت همان فاسقان تبهکارند.

مدیرحوزه علمیه حضرت اباصالح عجل الله تعالی فرج الشریف اصفهان به استناد آیه شریفه 55سوره مبارکه به تشریح ابعاد ایمان و عمل صالح پرداخنت.

استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان گفت: ایمان یعنی زندگی باقلب که خیلی از مردم با چشمشان زندگی می کنند و بعضی با معده شان،  بعضی با دست و پا ، بعضی هم با قوای جنسی و شهوات زندگی می کنند.

وی ادامه داد: بعضی که تعدادشان کم است مومن هستند و از بین این گروه کم مومن بیشترشان مشرک هستند یعنی غیر خدا را در کارشان دخالت می دهند و بسیاری هم ایمان نمی آورند.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ کریم کشکولی افزود: اگر ایمانی زندگی کنیم عمل صالح هم دنبال آن می آید و ممکن است عمل صالح از قلب غیر مومن هم صادر شود، مثل حاتم طایی که مومن نبود ولی اعمال صالح داشت و اینکه بهشت رفتن دو شرط دارد ایمان و عمل صالح .

مدیرحوزه علمیه حضرت اباصالح المهدی عجل الله تعالی فرج الشریف اصفهان اظهار کرد: انسانها در فضایی که زندگی می کنند از دینشان قدرت می گیرند نه از اسلحه و امکانات نظامی، امروز اقتدار جمهوری اسلامی ایران به خاطر دینمان ، توجه به خدا و اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام است که دانشمندان جوان بسیجی ما غنی سازی صلح آمیز هسنه ای را به۲۰ درصد می رساند و اگر دین نباشد نتیجه ای ندارد .

استاداخلاق حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: رسالت علما و طلاب این است که قدرت دینی و قدرت  اسلام ناب محمدی صلی الله علیه وآله وسلم را به آحاد مردم به ویژه نسل جوان جامعه منتقل کنند .

حجت الاسلام والمسلمین کشکولی به نقش خدا محور بودن انسان مومن و مومنان جامعه اشاره کرد و گفت: وقتی جماعتی مومن به خدا شدند ، هیچ قدرتی قادر نخواهد بود مومن و امت مومن را بترساند.

استاداخلاق حوزه علمیه اصفهان گفت: باید زمینه را برای ظهور منجی عالم بشریت فراهم و خود را برای سربازی در رکاب آن امام  زمان  عجل الله تعالی فرج الشریف مهیا ساریم.  

ارسال نظرات
آخرین اخبار