خبرهای داغ:
بنیادی گفت : از ابتدای فصل کشت تاکنون ؛ 85 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت گندم رفته است
کد خبر: ۹۱۸۸۶۹۸
|
۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲

تورج بنیادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین بیان کرد: از ابتدای فصل کشت تاکنون 85 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت گندم رفته است.

وی با اعلام این خبر گفت: از این میزان اراضی کشت شده 20 هزار هکتار گندم آبی و 65 هزار هکتار گندم دیم است.

به گفته ی بنیادی بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در سال زراعی جاری بیش از 145 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت گندم خواهد رفت.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار کرد : از این میزان 47 هزار و 545 هکتار گندم آبی و 98 هزار و 151 هکتار گندم دیم است.

وی عنوان کرد: بارندگی های چند روزه اخیر باعث ایجاد تاخیر در روند کاشت گندم در اراضی کشاورزی و همچنین تاخیر در برداشت محصولات زراعی بهاره از جمله ذرت و گوجه فرنگی شده است.

وی افزود: بر اساس آخرین آمار مدیریت راهبردی سازمان جهاد کشاورزی تاکنون 64 میلی متر بارش در سطح استان گزارش شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته تا این تاریخ حدود 17 میلی متر بارندگی بوده که 276 درصد رشد نسبت به سال گذشته را نشان می دهد.

بنیادی خاطر نشان کرد: با توجه به افزایش ضریب نفوذ بذرهای گندم و تنوع ارقام، از سیاست های سازمان جهاد کشاورزی ،جایگزین کردن ارقام جدید به جای ارقام با بیش از 10 سال طول عمر زراعی می باشد.

وی ارقام کشت شده گندم در مزارع کشاورزی استان را ارقام آبی شامل پیشگام، پیشتاز، سیوند، سیروان و پارسی و ارقام دیم شامل سرداری، آذر 2، اوحدی، هما و باران برشمرد.

 

1010/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها