خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین
اگر حکومت اسلامی و شیعی داریم باید نماز جمعه داشته باشیم چرا که عرصه گفتمان دینی محسوب می‌شود
کد خبر: ۹۱۸۸۶۸۶
|
۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، آیت‌الله عابدینی در مراسم افتتاح طرح دانش آموزی میعادِ ستاد نماز جمعه قزوین اظهار کرد: به دست اندرکاران این مجموعه و طرح فرهنگی میعاد تبریک می‌گویم که با ابتکار و نوآوری این طرح را اجرایی کردند و الگویی برای ارائه به شهرهای دیگر است.

وجود مساجد نشانه حضور مومنین است

وی تصریح کرد: امام علی(ع) فرمودند قلب‌های خود را با ذکر و یاد خدا آباد کنید چرا که با قلب غیر آباد نمی‌توان کار اثرگذار انجام داد و کسانی که به خدا و قیامت ایمان دارند صاحب دل‌های آباد هستند.

امام جمعه قزوین بیان کرد: خدا می‌فرماید تنها کسانی می‌توانند مساجد را آباد کنند که به خدا و روز رستاخیز ایمان دارند و هر کجا مسجد و کار اثرگذاری دیده می‌شود توسط کسانی صورت می‌گیرد که ایمان دارند.

وی افزود: اهتمامی که خدا برای نماز جمعه دارد هنوز فرهنگ نماز جمعه نشده است و هنوز فاصله زیادی با تاکیدات جدی خداوند در امر نماز جمعه داریم.

آیت‌الله عابدینی خاطرنشان کرد: خدا می‌فرماید هر اشتغالی در زمان نماز جمعه دارید را رها کنید چرا که این به نفع شماست. نماز هم تمام می‌شود جمعه به پایان نمی‌رسد و هر آورده‌ای از شرکت در نماز جمعه بدست آورده‌اید را نشر دهید.

نماز جمعه، بهترین عرصه در دین است

نماینده ولی فقیه در استان عنوان کرد: اگر حکومت اسلامی و شیعی داریم باید نماز جمعه داشته باشیم چرا که عرصه گفتمان دینی محسوب می‌شود و بهترین عرصه و رسانه در نظام دینی محسوب می‌شود و باید هر روز بسترسازی بیشتری برای حضور جدی‌تر اقشار جامعه در نماز جمعه انجام دهیم.

امام جمعه قزوین گفت: ستاد نماز جمعه قزوین در طرح میعاد کار فاخری انجام داده است و باید شروعی باشد برای اجرای طرح‌ها و برنامه‌های گسترده‌تر تا در همه بخش‌ها نگاه همه جانبه به وجود بیاید و ضعف‌های موجود کاملا برطرف شود.

 

باید دغدغه کاهش معدل سنی نمازگزاران جمعه داشته باشیم

وی ابراز کرد: باید دغدغه داشته باشیم تا معدل سنی نمازگزاران جمعه کاهش پیدا کند و تحقق این هدف مهم مستلزم برنامه‌ریزی دقیق و همه جانبه است.

آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: انقلاب با مشارکت همه نسل‌ها به پیروزی رسید و امروز هم باید تمام اقشار پای کار تمام عرصه‌های انقلاب نظیر نماز جمعه باشند تا کارها به درستی پیش برود و چنین طرح‌هایی در راستای چنین رسالت‌هایی است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: در نماز جمعه نباید بگوئیم ما میزبان هستیم و باید کاری کنیم همه اقشار خود را میزبان نماز جمعه بدانند و پای کار فعالیت‌ها و برنامه‌ها باشند.

طرح میعاد، در راستای فرهنگ سازی نمازجمعه است

علی‌ شفیعی‌شاد رئیس ستاد نماز جمعه قزوین هم در ابتدای این مراسم گفت: در مجموع برنامه‌ها و طرح‌هایی که در مجموعه نماز جمعه شروع شده به حضور جدی‌تر دانش آموزان به عنوان آینده‌سازان کشور، نگاه ویژه‌ای دارد.

وی افزود: از دو سال پیش برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجرای این طرح صورت گرفت و با مسئولان آموزش و پرورش و کارشناسان مختلف جلسات متعددی داشتیم و در نهایت به مدل طرح میعاد رسیدیم.

 

شفیعی‌شاد خاطرنشان کرد: فضایی که آماده شده است، زیرساختی است که می‌توانیم مدل‌های دیگری را نیز در این فضا اجرایی کنیم و قشرهای دیگری نظیر دانشجویان نیز طرح‌های خود را در این قالب اجرایی کنند.

رییس ستاد نماز جمعه قزوین عنوان کرد: ‌طرح میعاد یکی از مجموعه طرح‌های ستاد نماز جمعه است که با هدایت‌های آیت‌الله عابدینی پیش رفت و بنا داریم هر فصل یک طرح را اجرایی کنیم و برای تحقق این رسالت نیازمند همکاری مسئولان هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین دغدغه جدی در حوزه دانش آموزان دارند و بخاطر دغدغه ایشان ما به عرصه دانش‌آموزان ورود نموده و طرح میعاد را اجرایی کردیم.

 

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها