خبرهای داغ:
امام جمعه جلفا اظهار داشت: در کنار اقامه صلات و امر به معروف و نهی از منکر فریضه اعطای زکات یک واجب الهی است و جزو فروع دین می باشد که موجب محرومیت زدایی و عمران و آبادانی شده و می تواند پاسخگوی بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه باشد.
کد خبر: ۹۱۸۸۵۶۶
|
۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سالار سنجری در جلسه شورای زکات منطقه آزاد ارس- جلفا، با بیان اینکه زکات یک بحث مهم و اساسی است اظهار داشت : جریان زکات میتواند پاسخگوی بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه باشد و گره های کور جامعه را باز کرده و مشکلات خانواده های نیازمند را حل و فصل کند.

وی در پایان سخنان خود بر ترویج فرهنگ زکات تاکید کرد و از زحمات ریاست و مسئول زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان تشکر کرد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) جلفا در جلسه شورای زکات منطقه آزاد ارس با اشاره بر اهمیت ، جایگاه و ضرورت احیای زکات اظهار داشت : تاکید کرده اند زکات در همان مکانی که جمع آوری شود هزینه می‌شود.
وی در ادامه افزود : تاکنون سه جلسه شورای زکات در شهرستان و 28 جلسه نیز در روستاها تشکیل یافته است که در جمع در هفت ماهه نخست امسال 52 مورد جلسه تاکنون برگزار شده است .

ارسلان طهماسبی ر در خصوص اقدامات شورای زکات در منطقه گفت : بیشترین جلسه تشکیل یافته برای شورای زکات در روستای سیلگرد بوده است ضمن اینکه با برگزاری کارگاه های آموزشی تمامی مبلغین دارای احکام هستند و 8 مبلغ افتخاری و 40 عامل در روستاها نیز فعال بوده و در حال جمع آوری زکات هستند .

وی در ادامه خاطر نشان کرد : عملکرد ریالی شورای زکات شهرستان جلفا مبلغی بالغ بر 665 میلیون تومان می باشد که این درآمد نسبت به سال گذشته 75% افزایش داشته است .

طهماسبی رگفت: در شش ماهه اول امسال از مبلغ جمع آوری شده 72% در بحث نیازمندان ، 28 % عام المنفعه هزینه شده است ، همچنین 61 میلیون تومان صرف کمک به سیل زدگان کشور شده است .

وی خاطر نشان کرد: مرمت و بازسازی 12 واحد مسکونی ، تهیه 16 قلم جهیزیه و خرید لوازم خانگی ، 117 مورد هزینه کرد در بحث درمان و تحصیل و 180 مورد نیز در خصوص معیشت و درمان نیازمندان از محل زکات در شش ماهه نخست امسال هزینه شده است .

طهماسبی  تاکید کرد: از لحاظ رشد نقدی شهرستان جلفا در رتبه پنجم قرار دارد و همچنین از لحاظ کالا نیز حائز رتبه هفتم در استان آذربایجان شرقی شده ایم .

ارسال نظرات