به مناسبت ۱۳ آبان،روز مبارزه با استکبار جهانی صادر شد؛
سازمان بسیج اساتید استان زنجان به مناسب فرارسیدن۱۳ آبان "روز ملی مبارزه با استکبار جهانی" بیانیه‌ای را صادر کرده است.
کد خبر: ۹۱۸۸۵۵۱
|
۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۷

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج در متن این بیانیه آمده است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

علم اقتدار است هر کس این اقتدار را داشته باشد می‌تواند به همه مقاصد خود دست پیدا کند،این مستکبران جهانی به برکت علمی که به آن دست پیدا کردند توانستند به دنیا زور بگویند.مقام معظم رهبری۹۰/۱۱/۱۴

۱۳ آبان یادآور سه حادثه تاریخ ساز انقلاب اسلامی است. ۱۳آبان ۴۳ تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه به دنبال اعتراض ایشان به قانون ننگین کاپیتولاسیون,۱۳ آبان ۵۷ حمله مزدوران رژیم پهلوی به دانش آموزان بی گناه تهران و به خاک و خون کشیدن آنها و ۱۳ آبان۵۸ که امام خمینی(قدس سره) آن را انقلاب دوم و بزرگتر از انقلاب اول نامیدند، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانش آموزان انقلابی و برچیدن بساط نفوذ امپریالیسم آمریکایی ازین کشور است.

به حول و قوه الهی امروز انقلاب اسلامی در آستانه چهل سالگی به رغم تمامی موانع و محدودیت‌‎‏ها و تحریم‌های همه جانبه، در زمینه های مختلف علمی، پژوهشی، هسته‌ای و دفاعی دارای توانمندی‌های قابل ملاحظه‏‌ای است. امروز با گذشت چهار دهه، به برکت انقلاب جهش بزرگی در حوزه علم و فناوری و پژوهش در کشور ایجاد شده است و قله‌های افتخاری که تا پیش از این، در انحصار چند کشور پیشرفته بود، در تصرف جوانان نخبه و انقلابی ایران اسلامی است. موفقیت‌ها و پیشرفت‌های به دست آمده از دانشمندان و مراکز علمی ایران طی این چهل سال به قدری مهم و ارزشمند است که با هیچ دوره تاریخی قابل قیاس نیست، همچنین برگزاری سالانه بیش از ۱۰ دیدار عمومی و نشست‌های مداوم هفتگی توسط مقام معظم رهبری با نخبگان علمی نشان از تاکید و اهتمام جدی ایشان در مداومت حرکت علمی و داخل شدن نخبگان در حل مشکلات کشور دارد.

اساتید و نخبگان بسیجی دانشگاه‌های استان زنجان ضمن گرامیداشت یوم الله ۱۳ آبان و ادای احترام به ارواح طیبه شهدای دانش آموز، شهدای دانشجو و شهدای علمی ضمن محکوم کردن بدعهدی‌های آمریکا در قضیه برجام و اقدامات شکست خورده ایادی استکبار در اعمال فشار و تحریم همه جانبه علیه ملت  شریف ایران هم گام با آحاد اقشار جامعه در راهپیمایی ضد استکباری ۱۳ آبان شرکت نموده و با تأسی از فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله عالی)در خطاب قراردادن نخبگان و پژوهشگران و اساتید دانشگاهی در ادامه حرکت علمی و درگیر شدن دانشگاه با مسائل و مشکلات کشور آمادگی خود را در ارائه راهکارهای علمی، تحلیلی و حل المسائلی برای رهایی کشور از مشکلات،تحریم‌ها و جنگ اقتصادی و .... اعلام می دارد و دوشادوش سایر مسئولین در این راه از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.

إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ يَنْصُرْكُمْ وَيُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ (سوره مبارکه محمد(ص)/ آیه ۷)

 

منبع: روابط عمومی بسیج اساتید استان زنجان

ارسال نظرات