مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اعلام کرد:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان گفت: پانزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب گیلان با حضور ناشران مختلف از سراسر کشور در محل نمایشگاه بین‌المللی استان در رشت برپا می‌شود.
کد خبر: ۹۱۸۸۴۷۱
|
۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، فیروز فاضلی پیش از ظهر امروز در آئین رونمایی از پوستر پانزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب گیلان اظهار داشت: برپایی نمایشگاه کتاب یکی از بزرگترین برنامه‌های فرهنگی هر استان است و اکثر کسانی که دغدغه کار فرهنگی دارند نیز در این حوزه فعالیت دارند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به حضور و فعالیت بیش از 400 ناشر از سراسر کشور در نمایشگاه کتاب استان تصریح کرد: نمایشگاه بزرگ کتاب گیلان متشکل از 200 غرفه است و در مراسم افتتاحیه نیز از 3 ناشر گیلانی، یک کتاب‌فروش، نشریه و مؤلف بخش کودک تجلیل می‌شود.

 

فاضلی با بیان اینکه میزان بُن اختصاص یافته برای نمایشگاه کتاب گیلان 800 میلیون تومان است بیان کرد: به طور کلی میزان تخفیف عرضه و فروش کتاب‌ 30 درصد است که 10 درصد توسط وزارت ارشاد، 10 درصد از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و 10 درصد تخفیف نیز توسط ناشر در نظر گرفته شد.

 

وی با بیان اینکه کتاب‌های ناشران مطرح کشور نیز در غرفه‌های نمایشگاه کتاب گیلان عرضه می‌شود خاطرنشان کرد: برنامه‌های جنبی مانند قصه‌خوانی، رونمایی از کتاب و معرفی‌ باشگاه‌های کتابخوانی نیز برای نمایشگاه کتاب گیلان پیش‌بینی شده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به ضرورت و اهمیت حضور نوجوانان و جوانان در نمایشگاه بزرگ کتاب گفت: نوجوانان و جوانان استان نیز باید از این فضای فرهنگی ایجاد شده به نحو احسن استفاده کنند لذا حضور آنان در این فضای فرهنگی اهمیت دارد و با اثرات مثبتی زیادی نیز همراه است.

 

فاضلی با اشاره به عرضه کتاب در غرفه‌های متمرکز نمایشگاه بیان کرد: بخش‌های مختلف این نمایشگاه نیز شامل بخش‌های آموزشی، هنری، دانشگاهی، پزشکی، کودک و حقوق است که بسیاری از دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی استان نیز در بخش‌های مرتبط در غرفه‌ها، کتاب عرضه می‌کنند.

 

وی به شیوه تبلیغات و اطلاع‌رسانی برپایی نمایشگاه کتاب گیلان نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه در طول این ‌سال‌ها به شیوه تبلیغات و اطلاع‌رسانی این نمایشگاه ایراداتی وارد می‌شد بنابراین باید با استفاده از ظرفیت فضای مجازی، صدا و سیما و مشارکت شهرداری‌ و فرمانداری تبلیغات گسترده‌تری در این باره انجام دهیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به لزوم ارتقاء فرهنگ عمومی جامعه با تلاش جمعی تصریح کرد: با توجه به اینکه فرهنگ امری فردی نیست بنابراین همه باید در راستای ارتقاء فرهنگ عمومی جامعه تلاش کرده و ایثار و از خودگذشتگی داشته باشیم.

 

به گزارش بسیج، پانزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب گیلان از 26 آبان تا یکم آذر ماه در محل نمایشگاه بین‌المللی استان برپا می‌شود و علاقمندان از ساعت 10 صبح الی 20 شب می‌توانند از نمایشگاه بازدید کنند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات