خبرهای داغ:
مهرام گفت: نخستین مرکز کوهورت با هدف کنترل سلامت کارکنان و نیز ارزیابی، مطالعه و تحقیقات در مورد اثرات محیط کار بر سلامت کارکنان در استان قزوین راه اندازی شد.
کد خبر: ۹۱۸۸۴۰۶
|
۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، منوچهر مهرام رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در آئین راه اندازی مرکز کوهورت کارکنان و آزمایشگاه جامع تحقیقات این دانشگاه بیان کرد: این مرکز با رویکرد رفع بیماری کارکنان و کنترل وضعیت سلامت کارکنان ناشی از اثرات محیط کار و نیز به عنوان یک پرونده سلامت طولانی مدت با ارزش از نظر پیش بینی اتفاقات احتمالی، ریپورت ها و گزارش های علمی طولانی مدت از سلامت کارکنان راه اندازی شده که زمینه ای برای ارتقاء بخش سلامت استان است.

وی گفت: مرکز کوهورت به منظور بررسی وضعیت ابتلا به بیماری ها ی غیر واگیر کارکنان از جمله دیابت ، پر فشاری خون ، بیماری های عفونی همچون هپاتیت و HIV و نیز بررسی اثرات روانی بخش درمان ، بررسی آثار مخرب مواد شیمیایی و دارویی بر کارکنان دانشگاه علوم پزشکی راه اندازی شده است و می تواند الگوی مناسبی برای دستگاه های بخش صنعت و کشاورزی استان هم باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: تمامی نمونه های تحقیقاتی و مطالعاتی و تحقیقات بالینی بیمارستان های استان در آزمایشگاه جامع تحقیقات استان انجام خواهد شد و از این پس نیاز نیست که برخی از نمونه های تشخیص سرطان و نیز سایر بیماری ها به آزمایشگاههای تهران و یا سایر مراکز ارجاع گردد.

وی تاکید کرد: برای تجهیز مرکز کوهورت و آزمایشگاه جامع تحقیقات استان از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت مبلغ 3 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در ادامه در مورد وضعیت مرکز رادیوتراپی استان هم عنوان کرد: کار ساختمان مرکز رادیوتراپی در بیمارستان ولایت قزوین به اتمام رسیده و تائیدیه های مربوط به نشت تشعشع از سازمان انرژی اتمی اخذ شده است.

مهرام ادامه داد: دو دستگاه الکتای های انرژی با کیفیت بالا مربوط به مرکز رادیوتراپی قزوین به مبلغ 40 میلیارد تومان خریداری و یکی از دستگاه ها نیز وارد گمرک تهران شده است که پس از ترخیص در بیمارستان ولایت نصب خواهد شد.

وی از تامین منابع مالی برای واگذاری بیمارستان خیریه رحیمیان شهر الوند به بخش دولتی خبر داد و گفت : بیمارستان خیریه رحیمیان که از ماههای گذشته به بهانه های مختلف تعطیل شده و به بیماران خدمات رسانی نمی کند نیز منابع مالی تعیین شده است تا بتوانیم این بیمارستان را تحویل و خدمات بخش دولتی با تعرفه پائین را در این مرکز درمانی مستقر کنیم.

وی خاطر نشان کرد: همچنین بیمارستان شهر آبیک نیز پس از انعقاد قرار داد با شرکت معتبر آماده تحویل است و پیش بینی می شود این بیمارستان نیز تا دو ماه آینده آماده خدمت رسانی به بیماران باشد.

مهرام در مورد بخش الحاقی بیمارستان شهید رجایی هم یادآور شد: فاز دوم نقشه تکمیلی بیمارستان شهید رجایی تکمیل شده است و طی روزهای آینده مناقصه واگذاری فاز دوم به پیمانکار این پروژه نیز انجام می شود.

وی تکمیل پروژه بیمارستان 700 تختخوابی ، راه اندازی مرکز ناباروری دانشگاه و پیگیری برای احداث بخش پیوند عضو دانشگاه علوم پزشکی قزوین را از دیگر برنامه های در دست اقدام اعلام کرد.

 

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها