فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: گشت های حفاظتی تلفیقی یگان های امور اراضی، منابع طبیعی، سازمان ملی زمین و مسکن، و سازمان محیط زیست استان زنجان راه اندازی شد.
کد خبر: ۹۱۸۸۳۸۹
|
۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ سرگرد رضا مهدیون در جلسه تعامل یگان های امور اراضی، منابع طبیعی، سازمان ملی زمین و مسکن، و سازمان محیط زیست استان از راه اندازی گشت های حفاظتی تلفیقی یگان های این 4 ارگان خبر داد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان این که آمار تصرفات سودجویانه در اراضی ملی و منابع طبیعی توسط عناصر فرصت طلب افزایش یافته است افزود: با راه اندازی این گشت های تلفیقی فصل جدیدی در برخورد با متخلفان و زمین خواران حوزه تخریب و تصرف اراضی ملی را شاهد خواهیم بود.

مهدیون گفت: ماموریت یگان های مذکور تا حدودی هم سو با هم می باشند لذا پیش بینی می شود اجرای گشت تلفیقی در استان نتایج خوبی در پی داشته باشد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان در ادامه تاکید کرد که با فرا رسیدن فصل پائیز و زمستان تخریب، تصرف، کشت های غیر مجاز در اراضی ملی، قاچاق چوب آلات جنگلی نیز افزایش می یابد، در یگان حفاظت اداره کل نیز در صدد هستیم تا با متخلفان این حوزه بر اساس قانون و با جدیت برخورد نماییم.

سامانه گویای 1656 آماده گزارشات مردمی در راستای پیشگیری از تصرفات اراضی دولتی است

در ادامه ی این جلسه فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن نیز با اشاره به راه اندازی سامانه گویای 1656 گفت: این سامانه به منظور پیشگیری از تصرفات اراضی دولتی راه اندازی شده و پس از طی مراحل آزمایشی به صورت رسمی در چند روز آینده آماده پذیرش گزارشات مردمی در این حوزه خواهد بود.

سرگرد اسماعیل تیموری افزود: در سطح استان زنجان بیش از 9 هزار اراضی دولتی تحت حفاظت یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن است که در تمامی شهرستان ها حراست و نگه داری اراضی دولتی نیز در دستورکار نیروهای مستقر در محل می باشد.

این مقام مسئول با بیان این که تا کنون حدود 34 نفر متصرف در این حوزه شناسایی شده است اظهار داشت: تعامل یگان ها در راستای پیشگیری از تصرفات اراضی ملی و دولتی می تواند مثمر ثمر باشد.

در ادامه فرمانده یگان حفاظت امور اراضی استان هم به موضوع تغییر کاربری در اراضی کشاورزی و باغات اشاره کرد و گفت: هرگونه ساخت و ساز در مزارع،  باغ ها، زمین های کشاورزی، دامداری، احداث خانه باغ و خانه کارگری، تغییر کاربری محسوب شده و با متخلفین هم برخورد جدی خواهد شد.

سرهنگ کیومرث حسین زاده افزود: سامانه سه رقمی 131 به منظور پیشگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز و تغییر کاربری در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد افراد برای اخذ مجوز باید به سازمان جهاد کشاورزی مراجعه نمایند و افرادی هم که قصد خرید و فروش باغ دارند از این سازمان استعلام گرفته تا در آینده متضرر نشوند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان هم هماهنگی بین بخشی یگان ها را مطلوب ارزیابی کرد .

اسماعیل قلی زاده همچنین تاکید کرد که از تاریخ 17 آبان ماه امسال به مدت دو ماه مجوز پروانه شکار پرندگان به علاقه مندان صادر می شود.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس این مجوز افرادی که مجوز حمل سلاح معتبر و پروانه شکار از سوی محیط زیست داشته باشند می توانند در این مدت فقط  در روزهای جمعه و به تعداد 3 قطعه شکار انجام دهند.

به  گفته قلی زاده در 6 ماهه نخست سال جاری 46 قطعه صید غیر مجاز آبزیان، 16 قطعه شکار غیر مجاز پرندگان، و 15راس شکار غیر مجاز پستانداران ثبت شده است.

وی افزود: در این بازه زمانی 129 قطعه پرنده از جمله سهره طلایی و کبک زنده گیری شده و همچنین 14 قبضه سلاح غیر مجاز، 21 قبضه نیز سلاح مجاز کشف شده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان از آتش سوزی 19 مورد از اراضی حفاظت شده هم خبر داد و گفت: در مجموع  275 هکتار از این اراضی طی این مدت دچار حریق شده است.

قلی زاده تعداد کل متخلفین در حوزه محیط زیست را 131 نفر و همچنین تعداد کل تخلفات را 59 مورد اعلام کرد.

ارسال نظرات