پژوهشگر بسیجی در گفتگو با «بسیج»:

جوانان و نوجوانان به عنوان کلیدی ترین عناصر بیانیه گام دوم انقلاب مطرح هستند

پژوهشگر فرهنگی –اجتماعی بسیجی گفت: جوانان ونوجوانان به عنوان کلیدی ترین واژه های بیانیه گام دوم انقلاب وبسیج مطرح میشوند.
کد خبر: ۹۱۸۸۳۶۸
|
۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳

 انسیه ابو بصیر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج اظهار داشت: بسیج، فهم درست اتحاد، اراده و اخلاص مسلمانان است که با ظهور اسلام تولد یافته و در ملت های مسلمان رشد کرده است؛هوشمندی حضرت امام خمینی (ره) و عدالت خواهی میلیون ها انسان باایمان، تنها تبلور دوباره بسیج در عصر حاضر است.

وی  نقش بسیج را در پیشبرد اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی و نظام بسیار مهم دانست و افزود:از مهم ترین دلایل تشکیل بسیج می توان به اجتماع واشتیاق اقشار مختلف مردم  در راستای پیروی از آرمان ها وفرامین امام راحل (ره) در راستای براندازی حکومت شاهنشاهی وتشکیل حکومت اسلامی قبل از پیروزی انقلاب اشاره کرد که  در نهایت با اتحاد وهمدلی ملت ایران و به دستور امام خمینی (ره)در 5 آذر 1359 ، ارتش 20میلیونی بسیج مستضعفین تشکیل گردید وسبب توسعه اقتصادی ،فرهنگی ،اجتماعی  در کشور شد.

وی با اشاره به  نقش و اهمیت نیروهای بسیج در حوزه های مختلف، بیان داشت: در نظام جمهوری اسلامی ، بسیج یکی از مؤثرترین عوامل انسانی، با توانمندی ها و ظرفیت های بی شمار بوده وبسیجیان در عرصه های مختلف، همواره درچهار دهه گذشته، منشأ فعالیت ها و خدمات گوناگونی بوده اند؛ نقش و کارکردهای بسیج در زمینه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی با توجه به عمق و گستره ی سازمانی در سراسر کشور، کارآمدی خود را نشان داده است وبر هیچکس پوشیده نیست.

ابو بصیر با بیان اینکه جوانان ونوجوانان به عنوان کلیدی ترین واژه های بیانیه گام دوم انقلاب وبسیج مطرح میشوند،خاطر نشان کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب مخاطبین پررنگ جوانان ونوجوانان هستند که   در پیشرفت توسعه اجتماعی،فرهنگی ،تربیتی واقتصادی نیاز به جوانان داریم .

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب حرکت وبالندگی در ادامه مسیر در چهل سالگی  دوم  انقلاب را در قالب بیانیه گام دوم  خطاب به نوجوانان وجوانان به وضوح  در 7فصل تدوین نمودند، ادامه داد: یکی ازفصل های این بیانیه در رابطه با  تعالی ومعنویت است که در همین راستا وبا توجه به اینکه  حداکثر زمان  مفید قشر جوان  ونوجوان،خصوصا دانشجویان ودانش آموزان در اختیاردانشگاه ها و مدارس  و در کنار قشر فرهنگی است،بسیج فرهنگیان تاثیربسزایی  بر مسئله تربیت ورشد وتعالی کشور دارد.

وی یادآور شد: سازماندهی، آموزش و بکارگیری نیروهای مومن و متعهد برای آموزش نسل جوان در راستای رسیدن و هدایت آنان به اهداف بیانیه گام دوم ،یکی دیگر از وظایف بسیج فرهنگیان بوده  وبسیجیان فرهنگی حضور و نقش موثر و پررنگی را در راستای تببین اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی دارند.

پژوهشگر اجتماعی وفرهنگی  با اشاره به اینکه بخش عمده ای از جامعه را زنان تشکیل می دهند که اصلی ترین نقش تربیتی را بر عهده دارند،افزود: دین مبین اسلام نیز توجه فراوانی به جایگاه زنان داشته و بر حضور مثبت آنان در اجتماع تأکید می کند.

ابوبصیر در پایان با یادآوری اینکه جایگاه ویژه زنان در جامعه سبب شد تا اندیشه بسیج به صورت زنده و پویا در میان آنان ریشه بدواند و رشد کند؛تصریح کرد:زنان با حضور مؤثر خود در پیروزی انقلاب اسلامی و نیز کمک های بی دریغ در جنگ تحمیلی، حقی سترگ بر انقلاب دارند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار