مدیر کل صدا وسیمای زنجان در بازدید از پشت صحنه مستند سهرین:

رسالت مهم رسانه ها،فرهنگ سازی عمومی در خصوص اهمیت حفظ محیط زیست و حیات است

مدیرکل صداوسیمای استان در بازدید از پشت صحنه مستند سهرین در منطقه حفاظت شده سهرین گفت:فرهنگ سازی عمومی در خصوص اهمیت حفظ محیط زیست و حیات وحش رسالت مهم رسانه هاست.
کد خبر: ۹۱۸۸۳۴۵
|
۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج؛مدیرکل صداوسیمای با حضور در منطقه حفاظت شده طبیعی سهرین، ضمن بازدید از این منطقه بامدیرکل و تعدادی از مدیران سازمان حفاظت محیط زیست استان دیدار کرد.

محسن لطیفی توجه به محیط زیست را به عنوان یکی از مولفه های توسعه پایدار دانست و تصریح کرد: اصل پایه ای در دنیای کنونی موضوع پیوند با حیات وحش و جلوگیری از پدیده انقراض گونه های جانوری است.

وی با بیان این مطلب که کشور ما یکی از بزرگترین و غنی ترین کشورهای جهان از نظر داشتن تنوع زیستی گیاهی و جانوری به شمار می رود افزود: با وجود این با چالش های فراوانی در زمینه حفظ عرصه ها و زیستگاه های طبیعی و همچنین انقراض گونه های گیاهی و جانوری روبرو هستیم و همین امر اهمیت و ضرورت تلاش رسانه ها را دوچندان می شود.

رئیس رسانه استانی با تاکید بر تأثیرات شگرف هنر در اذهان مردم جامعه و لزوم بهره گیری از این موضوع برای حفاظت از محیط زیست افزود: امروزه عوامل مختلف انسانی مانند توسعه شهرها و روستاها، گسترش راههای ارتباطی و غیره حیات وحش را با خطرات جدی مواجه کرده است و قطعا حضور رسانه در این عرصه مهم و تبیین اهمیت حفظ این نعمات خدادادی  می تواند اثرگذار باشد .

لطیفی در ادامه به اقبال عمومی مردم به آثار نمایشی و تأثیرات فراوان اینگونه آثار در جامعه اظهار داشت : صداوسیمای استان آماده است تا با مشارکت سازمان حفاظت محیط زیست فیلم داستانی ، سریال و یا کارهای کوتاه نمایشی در این زمینه تولید نماید که مطمئنا اثرات آن در آگاه سازی جامعه نسبت به این مقوله مهم موثر خواهد بود .

 آبسالان،مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان هم ضمن قدردانی از توجه صداوسیما به موضوع مهم حیات جانوری و حفظ محیط زیست گفت: سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان دست اندر کار نگهداری و نگهبانی از زیست بوم ها و تنوع گونه های گیاهی و جانوری در کشور تاکنون تلاش های بسیاری را در این زمینه انجام داده اما نگهداشت و پاسداری از محیط زیست به بودجه و اعتبار و نیروی انسانی کافی نیازمند است که خلاء های موجود با تبلیغ رسانه ها بویژه صداو سیما تا حدی قابل جبران است.

وی  مناطق حفاظت شده سرخ آباد و انگوران، سه منطقه شكار ممنوع  فيله خاصه، خرمنه سر و خراسانلو و يك پناهگاه حيات وحش انگوران را محلهایی امن براي حيات وحش کشور دانست و افزود: دشت سهرين يك زيستگاه با ارزش ومنحصر بفرد آهو محسوب مي شود.

شایان ذکر است مستند فاخر تلویزیونی زیبای سهرین مراحل پایانی تولید خود را سپری می کند .

ارسال نظرات
آخرین اخبار