کلیشادی معاون اجتماعی سازمان بسیج در گفتگو با «بسیج» عنوان کرد:

محرومیت زدایی و خدمت رسانی به مردم از ماموریت‌های اصلی بسیج

کلیشادی گفت: هر قشری از بسیج متناسب با تخصص، توان و ظرفیت خود مشغول به خدمات رسانی به مردم و کشور است.
کد خبر: ۹۱۸۸۳۳۴
|
۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶

 مهدی کلیشادی معاون اجتماعی سازمان بسیج در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج گفت: امام راحل(ره) فرمودند اگر تفکر بسیجی در کشوری طنین انداز شود جهان خواران نمی‌توانند آسیبی به آن کشور برسانند.
کلیشادی افزود: در حقیقت در دوره جنگ فقط ارتش، پلیس وقت و کادر سپاه نمی‌توانستند جنگ را اداره کنند در واقع در کنار کادرهای نظامی، جنگ توسط مردم اداره شد. جهاد سازندگی و سایر نیروهای عشایری همه جز مردم بودند و جنگ را اداره کردند، کما اینکه 92 هزار نفر از شهدای جنگ، بسیجی بودند.
وی در ادامه اظهار کرد: نقش بسیج در سایر عرصه‌ها، عرصه امنیت داخلی، مبارزه با منافقین بسیار درخشان است. همچنین بسیج در حوزه‌های فرهنگی و هنری نیز در طی این سال‌ها حضور گسترده‌ای داشته است.
معاون اجتماعی سازمان بسیج به بیان نقش بسیج در حوزه خدمات عمومی و محرومیت زدایی پرداخت و تصریح کرد: بسیج در حوزه خدمات عمومی و محرومیت زدایی نیز از گذشته تا به حال بسیار فعال است. به عنوان نمونه، مقوله ریشه کنی فلج اطفال در کشور توسط بسیج با یک اقدام ملی انجام شد.
کلشادی با بیان نقش پایگاه‌هی بسیج عنوان کرد: در دوره جنگ این پایگاه‌های مساجد و محلات بسیج بودند که از همان ابتدا در حوزه‌های مختلف خدمت رسان بودند. زمانی که تحریم‌های امریکا علیه ما آغاز شد و یا زمانی که در جنگ، کارخانجات به علت بمباران با مشکلاتی از جمله نداشتن مواد اولیه روبه رو بودند، پایگاه‌های بسیج مساجد و محلات ، توزیع عادلانه کالاهای اساسی در میان مردم را برعهده داشتند.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: بسیج از همان ابتدا تا به حال نقش به سزایی در حوزه‌های امنیت محله‌ها، گشت‌های محله‌محور و ایست و بازرسی، امنیت داخلی و امنیت ملی ایفا کرده است.
معاون اجتماعی سازمان بسیج به بیان فعالیت‌های اقشار بسیج پرداخت و گفت: در سال‌های اخیر، زمانی که اقشار جداگانه بسیج تشکیل شد هر قشری متناسب با تخصص خودش برای جامعه هدف خود خدمات بسیاری انجام داده است. مثلا بسیج در زمینه اقتصاد مقاومتی، بحث قطب‌های تولیدی را در سطح کشور دارد به نحوی که برای هر شهری مزیت‌هایی وجود داشت که آن مزیت‌ها سبب شد آن شهرها به قطب‌های تولیدی تبدیل شوند. همچنین بسیج در حوزه اشتغال زایی نیز بسیار اثر بخش بوده است، مانند ترویج مشاغل خانگی.
کلیشادی به فعالیت‎های بسیج مهندسین کشاورزی اشاره کرد و افزود: می‌توان به نقش بسیج در تسهیل‌گری برای آبادانی روستاها اشاره کرد. بسیج مهندسین کشاورزی سازمان بسیج بعضی محصولات را در کشور هدف گزاری کرده است که از نظر تولید در هکتار به بالاترین سطح خود برسد. به عنوان نمونه یک کشاورز در یک هکتار حدود سه و نیم تن گندم تولید می‌کند ولی با روش‌های نوین کشاورزی و علمی که مهندسین بسیجی کشور ترویج می‌دهند و به کار می‌بندند، بالای ده تن گندم در یک هکتار تولید می‌شود. همچنین در بحث سایر محصولات مانند پسته، سیب، حبوبات، دانه‌های روغنی و محصولات دیگر نیز فعالیت‌هایی صورت می‌گیرد.
یا درزمینه تولید برق و برق رسانی ، بسیج برای محله‌هایی که در حاشیه روستاها روشنایی ندارند، نهضت روشنایی معابر را دنبال می‌کند.
وی به بیان خدمات بسیج جامعه پزشکی پرداخت و اظهار کرد: جامعه پزشکی بسیج ، بیمارستان‌های صحرایی را در مناطق مرزی، مناطق نا امن و استان‌های محروم دایر کرده است و صدها هزار نفر به صورت رایگان در قسمت دندان پزشکی، جراحی و سایر خدمات پزشکی درمان می‌شوند.
معاون اجتماعی سازمان بسیج به فعالیت‌های  نیروهای جهادی بسیج  اشاره کرد و افزود: همانگونه که شاهد افتتاح پروژه‌های محرومیت زدایی در مناطق مختلف کشوری هستیم، باید به حضور پر رنگ بسیج در پروژه‌های کمک رسانی به مناطق آسیب دیده در زلزله و سیل اخیر اشاره کرد. بسیج و گروه‌های جهادی در زلزله منجیل و رودبار، بم و کرمانشاه به صورت گسترده حضور پیدا کردند و خدمت رسانی‌های قابل توجهی داشتند. در سیل اخیر نیز 20 هزار منزل آسیب دیده را نیروهای جهادی بسیج، تعمیر و یا احداث کرد. نیروهای جهادی در تمام شهرها به منظور کمک به کشاورزان، روستاها و مناطق محروم مشغول به خدمت رسانی هستند.
کلیشادی بحث از خدمات بسیج را ادامه داد و گفت: بسیج در سال‌های اخیر به صورت گسترده تری در زمینه‌های مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، مبارزه با اعتیاد، کاهش طلاق و تحکیم خانواده فعالیت‌های چشمگیری دارد. بسیج حدود 3 هزار مهد کودک و مهدهای قرانی را در سطح کشوری پوشش می‌دهد.

وی در پایان سخنانش خاطر نشان کرد: یکی از مهم ترین ماموریت‌های اقشار بسیج، محرومیت زدایی و خدمت رسانی به مردم است. به ویژه در سال‌های اخیر که به علت تشدید تحریم‌ها، رکود، بیکاری و تورم و مشکالات حاصل از این موارد نیاز است که بسیج بیشتر فعالیت داشته باشد.
همچنین به منظور کارامدی بیشتر سازمان‌های دولتی، نیاز به حضور و همکاری  بسیج و اقشار مختلف بسیج با دولت و سازمان‌های دولتی می‌باشد.

ارسال نظرات