امام جمعه شاهرود گفت: راهپیمایی‌های ملت ایران سبب امیدآفرینی در کشور و جوامع آزادی‌خواه جهان و یأس و ناامیدی دشمنان شده است.
کد خبر: ۹۱۸۸۱۹۱
|
۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۴
راهپیمایی ۱۳ آبان سبب امیدآفرینی در جوامع آزادی‌خواه جهان شدبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس امینی در جمع راهپیمان ۱۳ آبان شاهرود با بیان اینکه امروز یادآور سه اتفاق تاریخی در سه دوره متفاوت بوده است، اظهار کرد: حادثه اول در راستای مبارزه با کاپیتولاسیون بود که امام راحل آن را بند بندگی ایران می‌دانستند و به همین منظور در ۱۳ آبان سال ۱۳۴۳ مزدوران ساواک به منزل امام در قم حمله‌ور شدند و ایشان را دستگیر کردند و با هواپیمای نظامی به ترکیه تبعید کردند.
وی با بیان اینکه مقاومت امام خمینی (ره) منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد، افزود: در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۷ نیز نوجوانان و جوانان خون خود را اهدا کردند و حادثه سوم که به تعبیر امام راحل مهم‌تر از انقلاب اسلامی بود، تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸ است که توسط جمعی از دانشجویان پیرو خط امام صورت گرفت.
امام جمعه شاهرود تصریح کرد: همه این حوادث در قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و همه اقدامات ملت ایران در راستای مبارزه با استکبار جهانی بوده است.
امینی ادامه داد: دشمنی ما با آمریکا دشمنی با ملت آمریکا نیست؛ بلکه دشمنی با الگوی استبدادی و استعماری است که هر روز چهره آن بیشتر از قبل نشان داده می‌شود.
وی اضافه کرد: این مبارزات برگرفته از مبانی اعتقادی ما است و تمام مناسبت‌ها را بر اساس مبانی عقلانی برپا می‌داریم و حفاظت می‌کنیم و در سختی‌های مختلف ملت ما در صحنه حضور داشته و دارند.
امام جمعه شاهرود تأکید کرد: راهپیمایی‌های ملت ایران سبب امیدآفرینی در جامعه و جوامع آزادی‌خواه جهان و همچنین سبب یأس و ناامیدی دشمنان شده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها