خبرهای داغ:
مسئول واحد موسیقی حوزه هنری همدان گفت: به همت واحد موسیقی حوزه هنری استان همدان، مستر کلاس «آفرینش در موسیقی ایرانی» با تدریس استاد شریف لطفی در همدان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۱۸۸۱۷۸
|
۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۴

مستر کلاس «آفرینش در موسیقی ایرانی» در همدان برگزار می‌شودجلال‌الدین سروش در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهار داشت: به همت واحد موسیقی حوزه هنری استان همدان، مستر کلاس «آفرینش در موسیقی ایرانی» با تدریس استاد شریف لطفی، 17 آبان ماه امسال در آموزشگاه موسیقی آهنگ برگزار می‌شود.

وی در خصوص لزوم برگزاری این دوره گفت: موسیقی از غرب به شکل نُت وارد ایران شد و آهنگسازان ایرانی برای بومی‌سازی این هنر فرنگی اقدامات و پژوهش هایی انجام دادند که حاصل  آن «آفرینش در موسیقی ایرانی» است.

سروش آفرینش در موسیقی ایرانی را دارای سه رکن اصلی دانست و افزود: مبنا قرار دادن اصول سنتی، استفاده از قوانین علم آکوستیک و قابلیت و محدودیت های ذاتی در طبیعت انسان سه رکن مهم این مِتُد است.

وی به جایگاه علمی «شریف لطفی» در موسیقی ایران اشاره کرد و گفت: تالیف کتاب«روش نوین مبانی اجرای موسیقی» در سال 1381،  نخستین عضو و از بنیانگذاران شورای ارزشیابی هنرمندان ایران، دریافت جایزه لوح زرین و دیپلم افتخار برای موسیقی فیلم مادیان، عضویت در هیئت تحریریه و مسئول بخش موسیقی فصلنامه هنر، عضویت در هیئت علمی سمینار «مدیریت و هنر» در حوزه معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  را می‌توان از فعالیت‌های وی نام برد.

مسئول واحد موسیقی حوزه هنری همدان مخاطبان این برنامه را موزیسین‌هایی که دوره عالی موسیقی را طی کرده‌اند، دانست و تصریح کرد: این کارگاه با مشارکت انجمن فیلارمونیک ایران و آموزشگاه موسیقی آهنگ برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: علاقمندان برای ثبت نام در این کارگاه می‌توانند به حوزه هنری استان همدان32517290 و آموزشگاه موسیقی آهنگ 32522135 مراجعه کنند.

سروش خاطرنشان کرد: همچنین برای شرکت‌کنندگان در این کارگاه، گواهی شرکت در دوره از سوی حوزه هنری استان همدان صادر می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات