خبرهای داغ:
سه سال پیش در آبان ۱۳۹۵ رهبر انقلاب شدیداً اعتراض کردند که چرا هیچ نشانه‌ای از ۷۰ جلد اسناد لانه جاسوسی، در مدارس و دانشگاه‌ها نیست؟
کد خبر: ۹۱۸۷۹۷۳
|
۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد عبدالهی در یادداشتی درباره اعتراض رهبر انقلاب به نبود اسناد لانه جاسوسی در کتب درسی نوشت:

سه سال پیش در آبان ۱۳۹۵ رهبر انقلاب شدیداً اعتراض کردند که چرا هیچ نشانه‌ای از ۷۰ جلد اسناد لانه جاسوسی، در مدارس و دانشگاه‌ها نیست؟ آن هم در حضور وزیر آموزش و پرورشِ وقت و دیگر مقامات دولتی. امروز پس از گذشت ۳ سال از اعتراض ایشان و ۳۹ سال افشای اسناد جاسوسی و توطئه های آمریکا، هنوز اثری آنچنانی از این اسناد قطعی و بلامنازع، در کتب درسی ما نیست. اما چرا؟!

 

دلیل این امر غفلت است یا دلایل دیگر؟ آیا مسئولان آموزشی کشور ۳۹ سال این مسأله را فراموش کرده‌اند یا چنان کند عمل کرده‌اند که هنوز نتوانسته‌اند این مضامین ضدآمریکایی را وارد کتب نمایند؟ البته بررسی برخی موارد مشابه نشان می‌دهد اجرای برخی برنامه‌های ضدفرهنگی چابک عمل شده است.

اهمیت نشر یا سانسور اسناد لانه جاسوسی


۱. سال هاست در حافظه تاریخی مردم ایران، نفرت از سیاست های آمریکا و انگلیس وجود دارد، نسل‌های پیشین علت این نفرت را به خوبی درک کرده‌اند. چنانکه مردم ایران به چشم خود دیده‌اند در جریان جنگ جهانی اول، انگلیسی‌ها با قحطی مصنوعی، نیمی از مردم کشور را قتل عام کردند، اما جریان نفوذ فرهنگی و تاریخی، نه تنها اسناد این جنایت را از کتب و کتب درسی که حتی از روزنامه‌ها هم حذف کرد تا سندی برای این جنایت عظیم برای نسل‌های بعدی نماند. درست موضوعی که برای اسناد سفارت آمریکا اتفاق افتاده است. نتیجه این وضع روشن است. به مرور زمان، اسنادی که روحیه استکبارستیزی در مردم را مستحکم میسازد، یافت نمی‌شوند؛ این روحیه شعارزده و نامستند میشود و کم‌کم رنگ می‌بازد و به وقت دشمنی های جدید، مردم دوست و دشمن خود را تشخیص نخواهند داد، تا وقتی چکمه‌های دشمن بر درب خانه های آنها لگد بزند. درست مثل افغانستان و سوریه و عراق.

۲. از طرفی، اسناد لانه جاسوسی، منبع دست اول و سند اثبات خصومت و دشمنی آمریکا و عمال پهلوی با ایران است. در زمانه‌ای که آمریکایی‌ها با انواع روش‌ها، با عبور از «پله اولِ» چند دهه جنایت و ستم در کشورمان، در صددند ایران را آغازگر مخاصمه جلوه دهند و بعضی نفوذی‌ها و متاثر از نفوذها، کشور خودشان را متهم به دشمن‌تراشی و ماجراجویی می کنند، چه شاهدی اقناع‌کننده‌تر از اسناد خود دشمن می‌تواند عمق نفرت و خباثت او را علیه مردم ما عیان کند؟ با خواندن اسناد لانه جاسوسی، جوان ایرانی به خوبی می‌فهمد آمریکای بزک شده این روزها، ستاد فرماندهی کودتای ۲۸ مرداد علیه حکومت مردمی ایران بود. اسناد سلطه نفتی آمریکا بر ایران، اسناد چپاول پول و نفت ملت ایران در حکومت پهلوی، روند نفوذ در جمهوری اسلامی تازه تأسیس، در نیروهای مسلح و حتی حوزه‌های علمیه، صحنه‌گردانی تخریب و فشار بر ایران، درست در زمانی که آمریکایی‌ها ادعا می‌کردند با انقلاب ملت ایران دشمنی نخواهند کرد، با این اسناد به خوبی در جلوی چشم‌ها قرار دارد.

۳. جوان ایرانی با مطالعه‌ی این اسناد به خوبی در می یابد چرا ایران از لحاظ راهبردی و جغرافیایی و اقتصادی تا این حد برای آمریکا و دیگر قدرتهای استکباری اهمیت دارد و علت آن همه تقلا برای حفظ پهلوی و ضدیت با جمهوری اسلامی، نه فقط ایدئولوژی که علاوه بر آن، خود ایران است.

۴. این اسناد دریایی است از اسرار سیاسی که با زحمت بسیار دانشجویان پیرو خط امام و طی حدود ۶ سال با مرتب کردن دقیق ۱۱ هزار سند رشته رشته شده، تهیه شده‌اند. اسنادی که یک ویکی لیکس کامل و حقیقی از عملگی عمال پهلوی و ... برای آمریکا و نحوه جاسوسی و خرابکاری سفارت آمریکا علیه ایران و انقلاب اسلامی است. اسنادی که نشان می‌دهد خوش‌بینی نسبت به آمریکا و شیفتگی نسبت به این دولت، حداقل ساده‌لوحانه و در مرتبه بعد، خائنانه است و سفارت آمریکا در ایران یا هر کشور دیگری، نه یک سفارتخانه معمولی برای تعامل کشورها، بلکه کانون جاسوسی و خرابکاری و مداخله در امور دیگران است. و چه خوب گفته «نگرو پونته» رئیس دولت آمریکایی حاکم بر عراق (۲۰۰۴-۲۰۰۵): «آمریکا تنها کشوری است که در آن کودتا رخ نمیدهد! چون آمریکا در واشنگتن سفارت ندارد.»

 
 
منبع: khamenei.ir
ارسال نظرات
پر بیننده ها