خبرهای داغ:
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین خبر داد:
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: مراسم راهپیمایی۱۳ آبان ماه در ۴۰ نقطه از مناطق شهری و روستایی سطح استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۱۸۷۷۸۲
|
۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت‌الاسلام علی قابل رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین در دیدار با اصحاب رسانه که  در سالن اجتماعات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: از جمله کلماتی که در ادبیات انقلاب اسلامی زیاد به کار برده می‌شود، منافق، مشرک، مستضعف و مستکبر است.

وی افزود: مشرک به کسی گفته می‌شود که در کنار خداوند فرد دیگری را نیز در خلقت و سرنوشت عالم دخیل بداند، کافر به کسی گفته می‌شود که حقیقت را به طور کلی منکر باشد و دلایل روشن را انکار کند. مستکبر یک درجه از کافر بالاتر است و می‌فهمد، اما نمی‌خواهد آن را بپذیرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین با بیان اینکه قرآن از شیطان به عنوان مستکبر یاد می‌کند، عنوان کرد: در آیه‌ی قرآن درباره‌ی شیطان عبارت «ابی و استکبر» به کار رفته است و هرکسی که حقیقت را می‌داند و از روی غرور و منیت آن را نمی‌پذیرد روحیه‌ی استکباری دارد. مستکبران عالم نیز در طی این چهل سال حقایق را نپذیرفته اند و 13 آبان از این جهت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده است.

این مسئول اضافه کرد: مستکبران در طول تاریخ با روحیه‌ی استکباری خود آثار سوئی در کشور ما گذاشته‌اند. اگرچه انگلیس هم خوی شیطانی و استکباری دارد، اما در میان مستکبران امریکا به تعبیر امام (ره) شیطان بزرگ نامگذاری شده و فعلا سر و کار ما با امریکاست.

وی با اشاره به سه مناسبت ذکر شده برای 13 آبان تصریح کرد: دستگیری امام در سال 42، کشتار دانش آموزان در سال 57 و تسخیر لانه‌ی جاسوسی در سال 58 مناسبت‌های این روز هستند، همانطور که همه‌ی ملت‌ها روزهای ملی دارند که آن را بزرگ می‌شمارند، ما نیز باید این روزها را گرامی بداریم.

یوم‌الله 13 آبان تجلی قدرت خداوند است

قابل با بیان اینکه قرآن کریم این روزها را یوم‌الله نام نهاده، تشریح کرد: ما معتقدیم که همه‌ی قدرت‌ها از آن خداست و این قدرت گاهی مثل واقعه‌ی طبس تجلی بارزی پیدا می‌کند، به چنین ایامی یوم‌الله گفته می‌شود. واقعه‌ی فتح خرمشهر نیز به دلیل اینکه دشمن برای آن نقشه بسیاری کشیده بود، کسی آن را امکان پذیر نمی‌دانست و نمونه‌ای از تجلی قدرت خداوند بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین اضافه کرد: زمانی ماموران به راحتی توانستند به خانه‌ی امام حمله و ایشان را شبانه دستگیر و تبعید کنند، این تبعید بیش از 14 سال طول کشید و در طی این سال‌ها مردم ما بیدار شده و به میان میدان آمدند، تظاهرات و راهپیمایی‌ها شروع شد و آیه‌ی «ان تنصروالله ینصرکم» تجلی پیدا کرد.

این مسئول ابراز کرد: 13 آبان 57 نیز مردم به پا خواستند و یک سال بعد لانه ی جاسوسی را تسخیر کردیم، بعد از آن امریکا با وجود اینکه راه‌های مختلفی را برای ضربه به انقلاب امتحان کرد، هیچ غلطی نتوانست بکند. تسخیر لانه‌ی جاسوسی نشان داد توطئه‌ها و تحریکات درون کشور از سفارت امریکا است و آنجا کار سفارتی انجام نمی‌شده، از این رو امام (ره) فرمودند اینجا لانه‌ی جاسوسی بوده است.

وی ادامه داد: کارمندان سفارت امریکا اسناد را برش زده بودند، اما دانشجویان این اسناد را جمع آوری کردند و 100 جلد کتاب حاصل آن شد. این کتاب‌ها دست بساری از افراد را رو کرد و ما متوجه شدیم که چه کسانی علیه‌ نظام کار می‌کنند.

«استکبار ستیزی و مقاومت اسلامی، سرآغاز افول و فروپاشی امریکا» شعار 13 آبان امسال

قابل با تاکید بر اهمیت مناسبت‌های مهم 13 آبان ابراز کرد: با این وجود 13 آبان به عنوان روز دانش آموز نامگذاری شده است، این نامگذاری موجب شد اقشار مختلف خود را از برگزاری آن کنار بکشند، بسیاری تصور کردند این روز برای بچه‌ها است و باید در مدارس برگزار شود. اما در واقع به خاطر تبعید و دستگیری امام (ره) بود که دانش آموزان راهپیمایی کردند.

وی با اشاره به تحریم‌های امریکا علیه کشورمان، اذعان کرد: آقای ترامپ تصور می‌کرد این تحریم‌ها مردم را از انقلاب دور می‌کند و انقلاب چهل سالگی‌اش را نخواهد دید. اما به لطف الهی یک سال را پس از چهل سالگی پشت سر گذاشتیم و در این مدت فتح‌های زیادی در حوزه‌های مختلف داشتیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین افزود: شعار مراسم 13 آبان امسال را «استکبار ستیزی و مقاومت اسلامی، سرآغاز افول و فروپاشی امریکا» انتخاب کرده‌ایم، رهبری نیز در همین راستا فرموده‌اند آنانی که دل در گروی رابطه با امریکا دارند، بدانند امریکا رو به افول است و دیگر تکیه‌گاه قابل اطمینانی نیست.

این مسئول در پایان گفت: مراسم 13 آبان امسال در 40 نقطه از مناطق شهری روستایی برگزار می‌شود، در شهر قزوین نیز این مراسم طبق سنوات گذشته در خیابان شهدا، مقابل کوچه‌ی محمدیه برگزار می‌شود و حجت‌الاسلام سعیدی رئیس دفتر عقیدتی سیاسی دفتر فرماندهی کل قوا سخنران آن است.

 

1004/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها