خبرهای داغ:
طی اردوی پنج روزه صورت گرفت؛
تعداد 200 نفر از مددجویان در قالب طرح "شوق زیارت" به اردوی زیارتی مشهد مقدس اعزام شدند.
کد خبر: ۹۱۸۷۷۵۸
|
۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزویتن، قائم مقام کمیته امداد استان قزوین در مراسم بدرقه این زائران بیان کرد: اعزام مددجویان به مشهد مقدس یک برنامه تفریحی نیست بلکه برنامه ای با برنامه ریزی فرهنگی است.

امیر محبی اضافه کرد: زیارت امام هشتم شیعیان نه یک برنامه فرهنگی که باید گفت برنامه ای معنوی است از این رو تلاش می کنیم بسترهای لازم را فراهم کنیم تا مددجویان به طور شایسته ای از این برنامه زیارتی استفاده کنند.

وی افزود: با توجه به رویکردهای مثبت در مدیریت آستان قدس رضوی، با همکاری مشترک توانسته ایم ظرفیت شایسته ای را برای استفاده از برنامه های فرهنگی در حرم رضوی فراهم کنیم.

قائم مقام کمیته امداد استان قزوین خاطرنشان کرد: توجه به ابعاد فرهنگی تنها در برنامه های اردویی نیست بلکه اساس کار کمیته امداد در خدمت رسانی به نیازمندان فرهنگی است چراکه بدون زیرساخت های فرهنگی، سایر اقدامات نیز نتیجه شایسته و مطلوب را نخواهند داشت.

وی عنوان کرد: اگر به مسائل فرهنگی توجه نشود و فردی علیرغم استطاعت مالی به استضعاف فرهنگی دچار شود، نتیجه حاصله به نافرجامی در کسب موفقیت در سایر حوزه ها منجر می شود.

محبی تصریح کرد: وقتی خانواده ای به لحاظ فرهنگی رشد می کند، بستر ارتقای اعضای خانواده در سایر زمینه ها هم فراهم می شود، در چنین خانواده ای فرزندان به تحصیل و علم توجه می کنند و نقش شایسته تری در جامعه پیدا می کنند.

وی توضیح داد: برای فهم اهمیت کار فرهنگی تعبیر مقام معظم رهبری از فرهنگ به عنوان "هوا" بیان شیوایی است؛ این تعبیر به روشنی اهمیت کار فرهنگی را بیان می کند بنابراین باید همه کارها با پیوست فرهنگی باشد از همین رو بنیانگذار جمهوری اسلامی بر توأم بودن امر تعلیم و تعلّم تأکید داشتند.

قائم مقام کمیته امداد استان قزوین با اشاره به طرح "شوق زیارت" خاطرنشان کرد: بر اساس این طرح در میان مددجویان کم نیستند افرادی که تاکنون به مشهد مقدس نرفته و در حسرت زیارت امام هشتم شیعیان حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) هستند که با کمک خیران و منابع داخلی امداد، بستر اعزام آنها به این سفر زیارتی فراهم می شود.

وی یادآورشد: عموم مردم نیکوکار می توانند از طریق کد دستوری # 028*8877* کمک های خود را برای اعزام مددجویان به این سفر معنوی اهداء کنند.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها