خبرهای داغ:
آیت الله عابدینی:

حل ریشه‌ای مشکلات حوزه استاندارد نیازمند اجرای برنامه‌های آموزشی در مدارس است/ جهان اسلام تاریخ درخشانی در تولید کالاهای با کیفیت دارد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در دیدار رئیس سازمان ملی استاندارد کشور گفت: حل ریشه‌ای مشکلات حوزه استاندارد نیازمند اجرای برنامه‌های آموزشی در مدارس است.
کد خبر: ۹۱۸۷۷۴۸
|
۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار خانم نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد کشور اظهار کرد: برنامه‌های تربیتی و آموزشی از دوران مدرسه کمک می‌کند تا مشکلات حوزه استاندارد به صورت ریشه‌ای برطرف شود و مساجد و آموزش و پرورش می‌توانند در تحقق این هدف محور قرار گیرند.

 

وی اضافه کرد: انسان‌سازی اولین مقوله‌ای است که می‌باید برای پیشبرد اهداف استاندارد به آن توجه شود چرا که هر چه قوانین صفت و سخت هم تدوین شود، باز هم ممکن است شخصی فراقانونی عمل کرده و به کشور خسارت وارد کند.

 

وی در ادامه به تاریخ استاندارد و کیفیت محصولات تولیدی در جهان اسلام اشاره کرد و افزود: جهان اسلام تاریخ درخشانی در تولید کالاهای با کیفیت دارد و امروز نیز اگرچه اقدامات بسیار خوبی در این عرصه صورت گرفته است اما لازم است برای رسیدن به جایگاه واقعی بیشتر تلاش کنیم.

 

 

امام جمعه قزوین توجه هر چه بیشتر به بازارهای جهانی و داخلی کالای حلال را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: کشور ما ظرفیت‌های بسیار زیادی در تولید و عرضه محصولات حلال نظیر ژلاتین به بازارهای کشورهای اسلامی دارد و تحقق این هدف نگاه ویژه مسئولان را می‌طلبد.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه بیان کرد: خداوند تأکید دارد که کارها با معیارها و استانداردهای دینی انجام شود و کسانی که با معیارها و استانداندارهای دینی عمل می‌کنند را مورد تشویق قرار داده است.

 

وی بیان کرد: خدای متعال به گونه‌ای نظام هستی را خلق کرده است که همه را دعوت می‌کند تا اگر می‌توانند نقص و یا ضعفی از آن بگیرند و این مهم نشان دهنده اهمیت حوزه استاندارد در نظام دینی است.

 

آیت‌الله عابدینی ادامه داد: خداوند در قرآن برای اعمال همه بندگان استاندارد و معیار تعیین کرده است و تأکید می‌کند اگر اعمال شما با معیارها و استانداردهای تعیین شده هماهنگی داشته باشد، مورد پذیرش قرار می‌گیرد.

 

 

در ابتدای این دیدار خانم نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد کشور بیان کرد: سازمان استاندارد ایران در میان 163 کشور رتبه 21 را به خود اختصاص داده است که جایگاه مطلوبی محسوب می‌شود.

 

وی تصریح کرد: چرخه مالی کالای حلال در دنیا هر روز گسترده‌تر می‌شود و بسیاری از کشورهای منطقه از ما درخواست می‌کنند تا در این حوزه با آنها تعامل و همکاری داشته باشیم.

 

رئیس سازمان ملی استاندارد کشور خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا با توجه به ظرفیت‌هایی که در کشور داریم، سهم بیشتری را از بازار مهم محصولات حلال در اختیار بگیریم.

 

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار