خبرهای داغ:
مردم و دانشجویان و دانش‌آموزان با حضور گسترده خود در روز ملی مبارزه با استکبار، بار دیگر انزجار و نفرت خود از مستکبران عالم را به رخ شیطان بزرگ کشیدند.
کد خبر: ۹۱۸۷۶۸۴
|
۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، اقشار مختلف مردم، دانشجویان و دانش آموزان ایران اسلامی صبح امروز ( یکشنبه ۱۳ آبان ۹۸) با حضور گسترده در راهپیمایی روز ملـی مبـارزه با اسـتکبار یک بار دیگر انزجار و نفرت خود را از مستکبران جهان و شیطان بزرگ آمریکای جنایتکار نشان خواهند داد.

گزارش کامل فارس از راهپیمایی ۱۳ آبان ۱۳۹۸ روز ملی مبارزه با استکبار به شرح زیر است:

** آغاز راهپیمایی در تهران و سراسر کشور

با وجود آنکه آغاز رسمی مراسم از ساعت ۹:۳۰ صبح اعلام شده بود، اما انبوه جمعیت ساعتی قبل تر از ساعت اعلامی در مقابل لانه سابق جاسوسی آمریکا در تهران حضور یافتند.

همزمان با تهران در سراسر کشور نیز این راهپیمایی از ساعت ۹:۳۰ دقیقه صبح آغاز شد.

شرکت کنندگان در راهپیمایی روز ۱۳ آبان از همان ابتدا با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل خشم و انزجار خود را به مستکبران نشان دادند.

حضور گسترده دانشجویان و دانش‌ آموزان در این راهپیمایی، عروسک‌های سران استکبار و تصاویری که در دستان راهپیمایان قرار دارد، جلوه های ویژه‌ای را به این راهپیمایی بخشیده است.

** حضور گسترده دانشجویان در راهپیمایی ۱۳ آبان

همزمان با آغاز راهپیمایی ۱۳ آبان اعضای اتحادیه و تشکل‌های مختلف دانشجویی در کنار اقشار مختلف مردم و دانش آموزان با حضور در مقابل لانه جاسوسی آمریکا و با سردادن شعارهای ضداستکباری انزجار خود را به سیاست‌های خصمانه آمریکا و مستکبران عالم نشان دادند.

برخی از تشکل‌ها و اتحادیه‌های دانشجویی نیز با برگزاری برنامه‌های مختلف در مسیر راهپیمایی این روز را گرامی داشتند.

** به آتش کشیدن پرچم آمریکا و اسرائیل

دانشجویان، دانش آموزان و اقشار مختلف مردم با آتش زدن پرچم آمریکا و اسرائیل انزجار خود را به سیاست های خصمانه مستکبران نشان دادند. دانشجویان، دانش آموزان و اقشار مختلف مردم با آتش زدن پرچم آمریکا و اسرائیل انزجار خود را به سیاست های خصمانه مستکبران نشان دادند.

** نمایش افول قدرت آمریکا و هم‌پیمانان

جمعی از شرکت کنندگان در این مراسم با اجرای نمایش‌های میدانی افول قدرت آمریکا و اسارت هم پیمانانش را به تصویر کشیدند.

همچنین در بخش دیگری از این نمایش میدانی، شرکت کنندگان با نمایش یخ‌هایی با پرچم آمریکا، ذوب شدن قدرت آمریکا در قرن بیست و یکم را به تصویر کشیدند.

** اسارت ترامپ در تهران!

در بخش دیگری نیز، راهپیمایی کنندگان با خلق تصویری از دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده، اسارت وی را به جهانیان نشان دادند.

 

** «زم» در کنار ترامپ و بغدادی!

در جریان  راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان، غرفه سازمان بسیج دانش آموزی و فرهنگیان سپاه حضرت محمد رسول‌الله تهران بزرگ یکی از غرفه هایی است که در مسیر حرکت مردم در راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان قرار دارد. 

برنامه های نمایشی، اجرای تواشیح، سرود، مسابقه و تئاتر خیابانی از جمله برنامه های این غرفه به شمار می‌رود.

همچنین اختصاص دکورهایی از ترامپ، روح‌الله زم، مدیر دستگیرشده آمدنیوز و ابوبکر البغدادی سبب شده است تا راهپیمایان دقایقی در این غرفه بایستند و عکس بگیرند.

** سال ۹۸ سال افول قدرت آمریکا

راهپیمایان تهرانی شرکت کننده در مراسم روز ملی مبارزه، سال ۹۸ را سال افول قدرت آمریکا خواندند. 

راهپیمایان با حمل دست نوشته هایی که حاوی شعارهایی که از سخنان رهبر معظم انقلاب اقتباس شده است، افول قدرت آمریکا را یادآوری کردند. 

** سردار یزدی: هرجا دل به مذاکره با آمریکا بستیم شکست خوردیم

سردار محمّدرضا یزدی فرمانده سپاه محمّدرسول‌الله تهران بزرگ در حاشیه راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه کسانی که به سازش گرایش دارند، بدانند آمریکا رو به افول است، گفت: در دو قرن گذشته از انگلیس و آمریکا ضربه های بزرگ خوردیم و هر جا که دل به مذاکره بستیم و به آنها اعتماد کردیم شکست خوردیم.

سردار یزدی تصریح کرد: آمریکایی‌ها طی این چهل سال هر کاری انجام دادند تا با ما مذاکره کنند، حتی در دفاع مقدس علیرغم اینکه به صدام کمک می کردند اما به دنبال مذاکره با ما بودند.

** راهپیمایان تهران چه شعارهایی را با خطّ خود ثبت کردند؟

 مرگ بر لانه جاسوسی، مرگ بر آمریکا، به زودی آمریکا از بین می‌رود، آمریکا نابود می‌شود، آمریکا ضد مردم ایران است، آمریکا غلط می‌کند به رهبر چپ نگاه کند، آمریکا دولت کثیف و استکبارستیزی است، آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آل سعود، اسرائیل را به عنوان کشور به رسمیت نمی‌شناسیم، تنها راه پیروزی حمایت از رهبری است، از جمله شعارهایی بود که مردم با حضور در یکی از غرفه‌ها، ثبت کردند.

** واکنش راهپیمایان تهرانی به تلاش دولت برای پیوستن به FATF

راهپیمایان شرکت کننده در مراسم روز ملی مبارزه با استکبار که در برابر لانه جاسوسی سابق آمریکا در تهران حضور یافته بودند،FATF را «برجام ۲» خواندند. 

بنا براین گزارش، راهپیمایان تهرانی با حمل دست نوشته ها با یادآوری سرنوشت برجام، به دولتمردان نسبت به تفاهمی دیگر با غرب از جنس برجام هشدار دادند. 

** قطعنامه راهپیمایی 13 آبان: آمریکا را دشمن شماره یک بشریت و غیرقابل اعتماد می‌دانیم

مردم ایران اسلامی در مراسم روز مبارزه با استکبار جهانی و یوم الله 13 آبان در قطعنامه ای راهبرد مقاومت فعال در برابر دسیسه‌های شیطانی ام‌الفساد قرن، آمریکای جهانخوار و هم‌پیمانان طاغوت اعظم را یک تکلیف دینی و آرمان تغییرناپذیر انقلاب اسلامی و رسالت انسانی خویش دانسته و هر نوع گفتمان تفرقه‌افکنانه و تحرکات کوته‌فکرانه دو قطبی‌سازی مذاکره – مقاومت در جامعه را محکوم کردند.

متن کامل قطعنامه تظاهرات یوم‌الله 13 آبان «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» به شرح زیر است:

یا أَیُّهَا الَّذینَ ءَامَنُوا لا تَتَّخِذُوا عَدُوّی وَ عَدُوَّکُم أَولِیَاءَ تُلقُونَ إِلَیهِم بِالمَوَدَّهِ

(سوره ممتحنه آیه یک)

اى کسانى که ایمان آورده اید ، دشمنان من و دشمنان خودتان را دوست مگیرید

با سلام و درود به روح بلند احیاگر اسلام ناب محمدی  و بنیانگذار نظام مقدس اسلامی، حضرت روح‌الله، دمنده روح جهاد و استکبارستیزی در کالبد مردم شریف و متدین ایران و مسألت طول عمر بابرکت توأم با صحت، مزید توفیقات و عزّت روزافزون مقتدای عظیم‌الشأن و ولی‌امر مسلمین، حضرت آیت‌الله العظمی  امام خامنه‌ای  از ذات اقدس احدیت جلّ و علا، ما شرکت‌کنندگان در تظاهرات ضد استکباری یوم‌الله سیزدهم آبان ماه «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و در رأس آن آمریکای جهانخوار» با ندای ملکوتی الله اکبر – خامنه‌ای رهبر و شعار کوبنده مرگ بر آمریکا اعلام می‌داریم:

1- راهبرد مقاومت فعال در برابر دسیسه‌های شیطانی ام‌الفساد قرن، آمریکای جهانخوار و هم‌پیمانان طاغوت اعظم را یک تکلیف دینی – آرمان تغییرناپذیر انقلاب اسلامی و رسالت انسانی خویش دانسته، هر نوع گفتمان تفرقه‌افکنانه و تحرکات کوته‌فکرانه دو قطبی‌سازی مذاکره – مقاومت در جامعه را شدیداً محکوم می‌نماییم.

2- با ارج‌نهادن به اقدام هوشمندانه و انقلابی تسخیر لانه جاسوسی شیطان بزرگ در سال 1358،
استفاده حداکثری از اسناد لانه فساد و جاسوسی طاغوت اعظم در کتب درسی مدارس و دانشگاه‌ها برای روشنگری و آشنایی جوانان عزیز با عمق دشمنی کینه توزانه و توطئه‌های ضدبشری آمریکای جنایتکار را  با جبران قصور صورت گرفته سنوات قبل و اقدام فوری دستگاه های اجرایی ذیربط خواهانیم.

3ـ کماکان آمریکای در حال افول و فرو پاشی را دشمن شماره یک بشریت و سردمداران جنایت‌پیشه نظام فرعونی حاکم بر آن و کشورهای اروپایی را غیرقابل اعتماد دانسته، پرهیز مطلق از دل بستن به دشمن، اعتماد عملی به جوانان مؤمن انقلابی و رونق واقعی تولید را کلید حل معضل بیکاری و مشکلات اقتصادی کشور و وظیفه ذاتی و انقلابی مسئولین اعلام می‌داریم.

4ـ با تقدیر و سپاس از میهمان‌نوازی ستودنی ملت متدین عراق در حماسه عظیم پیاده‌روی اربعین، توطئه رذیلانه آمریکا ــ رژیم کودک کش صهیونیستی و آل سعود خبیث با سوءاستفاده ددمنشانه از مطالبات مردمی و ایجاد آشوب و ناامنی در لبنان و عراق و تلاش مذبوحانه آنان برای تفرقه بین کشورهای مسلمان و محور مقاومت را شدیداً محکوم، دشمن‌شناسی واقع‌بینانه و هوشیاری امت اسلام بخصوص ملت غیور عراق در برابر دسیسه‌های اخیر با تبعیت از رهنمودهای مرجعیت عالی دینی را خواهانیم.

5ـ حمایت همه جانبه خود از مبارزات مجاهدان فلسطینی در قلب سرزمین های اشغالی، رشادت های انصار الله یمن سرافراز در مقابل رژیم فاسد آل سعود، مردم ستمدیده بحرین و نیجریه و دفاع از پرچم برافراشته حزب الله و مقاومت در سراسر منطقه را اعلام و گفتمان سازی و اقدام عملی دولت و ملت برای تحقق بیانیه گرانسنگ گام دوم انقلاب، متضمن تشکیل امت واحده، ایجاد تمدن اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی ( ارواحنا فداه) را وظیفه دینی، انقلابی و انسانی می دانیم.

6- رمز عبور سرافرازانه از پیچ تاریخی ـ عزت و سربلندی ملت و کشور ـ غلبه بر مشکلات داخلی و توطئه دشمنان خارجی را توکل بر خداوند قادر متعال ـ تبعیت محض همگان از منویات گهربار مقتدای عظیم‌الشأن و شجاع امت اسلامی، مقام معظم رهبری  دانسته و ضمن اعلام آمادگی تا پای جان خود، تمامی اقشار، گروه ها و مسئولین را به تحقق عملی این مهم فرا می خوانیم.

** تکثیر اقدام مهدی ترابی در راهپیمایی 13 آبان

 مردم تهران که امروز ۱۳ آبان در راهپیمایی روز ملی مبارزه با استکبار در برابر لانه جاسوسی سابق آمریکا حضور یافته بودند، از حرکت مهدی ترابی بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس بعد از به ثمر رساندن یکی از گلهایش حمایت کردند. 

شرکت کنندگان در این راهپیمایی با در دست گرفتن دست نوشته هایی با مضمون جمله ای که ترابی بعد از به ثمر رساندن گل نمایش داد، اعلام کردند که تنها راه رهایی از مشکلات کشور، اطاعت از رهبر معظّم انقلاب است. 

 

** سرلشکر موسوی: تحریم، تهدید و فتنه خللی در اراده ملت ایجاد نمی‌کند

سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در سخنرانی یوم‌الله ۱۳ آبان در مقابل لانه جاسوسی، اظهار داشت: سیزدهم آبان، نمادی از سه رویداد تاریخی در سالهای ۴۳ ، ۵۷ و ۵۸ است که در هر سه حادثه، در یک طرف بازیگر اصلی و کارگردان آمریکاست و در مقابل آن رویکرد دینی و ملّی جوانان انقلابی، که در هر سه مقطع، همگرایی با رهبری واحد و همسویی با گفتمان دینی به محوریت حضرت امام (ره) مشهود است.

فرمانده کل ارتش یادآور شد: هر سه رخداد، پیام و هدف مشترک استقلال‌‌خواهی و مبارزه با استکبار و نظام سلطه را تعقیب کرده است. تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، با توجه به ابعاد و پیامدها و همچنین گستره‌ی ملّی و جهانی آن، از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای در تاریخ انقلاب اسلامی برخوردار است.

وی اذعان کرد: این اقدام یکی از مهم‌ترین حرکت‌های خودجوش در تاریخ انقلاب‌های اصیل و مردمی جهان بود که از یک طرف ابهت پوشالی امپریالیسم آمریکا را در هم شکست و خفت و زبونی او را به جهانیان نشان داد و از سوی دیگر فریاد مظلومیت و آزادگی مردم مسلمان ایران را در پهنه گیتی طنین‌انداز کرد.

سرلشکر موسوی خاطرنشان کرد: ۱۳ آبان روزی است که مردم این مرز و بوم به دنیا و تاریخ نشان دادند که با توکل به خدا و قدرت ایمان می‌توان در برابر هر قدرت استکباری و غیرخدایی ایستاد و پیروز شد.

فرمانده کل ارتش ابراز داشت: آنچه که باعث اقدام شجاعانه جوانان انقلابی در تسخیر لانه جاسوسی شد، اوّلاً عقبه ذهنی جامعه‌ی ایرانی از رفتارهای تحقیرآمیز و ضد مردمی آمریکا در وقایع تاریخی قبل از انقلاب، مانند کودتای 28 مرداد، حمایت از رژیم منحوس پهلوی و چپاول منابع ملّی ایران، ادامه دشمنی‌ها با انقلاب اسلامی و ثانیاً بررسی رفتار آمریکا در کشورهای مختلف در طول ۱۰۰ سال گذشته بود.

وی یادآور شد: آمریکا در بیش از ۶۰ کودتا و جنگ داخلی نقش داشته و ادامه فعالیت‌های مخرب و توطئه‌های آن‌ها در لانه جاسوسی به احتمال زیاد سرنوشتی شبیه ۶۰ کشور دیگر را برای ما رقم می‌زد.

امیر سرلشکر موسوی گفت: آمریکا که حامی و پشتیبان اصلی رژیم منحوس پهلوی بود و تمام توان و تلاش خود را برای جلوگیری از پیروزی انقلاب اسلامی به کار گرفته و ناکام شده بود؛ سفارتخانه خود را به پایگاهی برای طراحی و اجرای توطئه‌های گوناگون علیه انقلاب اسلامی تبدیل کرد، تا از این طریق بتواند انقلاب اسلامیِ مردم ایران را به شکست یا انحراف بکشاند. این بود که جوانان انقلابی ما رفتند و مرکز توطئه را تعطیل کردند.

فرمانده کل ارتش تاکید کرد: پیام 13 آبان، آزادی و آزادگی ملّتی سرافراز و غیرتمند، در برابر قدرت‌های پوشالی و اوج آمریکا‌ستیزی و نفرت نسبت به سیاست‌ها و جنایت‌های ضدبشری آمریکا در ایران و جهان است.

وی اذعان کرد: 13 آبان به مستضعفان و مسلمانان عالم نشان داد که می‌توانند، در برابر غارتگران و چپاول‌گران و زورگویان متفرعن و زیاده طلب، راه مقاومت و ایستادگی را برگزینند و در این راه پیروز شوند.

سرلشکر موسوی خاطرنشان کرد: 13 آبان یادآوری می‌کند که تسلیم فقط مختص ذات اقدس الهی است و هرگز نباید در برابر مستکبران و نظام سلطه سر تسلیم فرود آورد. مردم سرافراز ایران در 13 آبان به جهان نشان دادند که دیوار ظلم و ستم، هر چند به ظاهر محکم باشد، شکستنی و فروریختنی است و با مقاومت و ایستادگی در راه حق می‌توان در مبارزه با ستمکاران پیروز شد و به اهداف عالی انسانی دست یافت.

فرمانده کل ارتش یادآور شد: کارنامه سیاه دولت آمریکا پر است از ظلم و ستم و جنایت و نفرت در همه جای جهان؛ در مورد کشور عزیزِ ما ایران، جنایات بیشماری را مرتکب شده‌اند که احصاء آنها از حوصله این زمان خارج است.

وی گفت: پس از پیروزی انقلاب، دشمنی آمریکا با ملّت ایران ادامه پیدا کرده است؛ از حمایتِ گروههای سیاسی مخالف، حمله نظامی مستقیم، سازماندهی گروههای تروریستی، تحریک و حمایت رژیم بعثی، حمله به نفتکش‌ها و سکوهای نفتی، هدف قراردادن هواپیمای مسافربری، تا اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه ملّت ایران، مسدود کردن دارایی‌های ایران، راه‌اندازی جنگ نرم علیه ایران تا طراحی و اجرای جنگ‌های نیابتی و دهها اقدام خبیثانه و جنایتکارانه دیگر علیه مردم ایران.

سرلشکر موسوی تصریح کرد: سرکرده نظام سلطه یعنی آمریکای جهانخوار از هیچ اقدامی علیه ملّت ایران فروگذار نکرده است، امّا به حول و قوه‌الهی و در پرتو رهبری‌های حکیمانه حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب‌اسلامی و بصیرت و آگاهی ملّت قهرمان ایران، همه توطئه‌ها با شکست مواجه شده و ایران سربلندِ اسلامی به مسیر خود ادامه می‌دهد.

فرمانده کل ارتش ابراز داشت: بحمدالله نهال انقلاب، امروز به شجره‌یِ طیبهِ تنومند و پرثمری تبدیل شده که سایه آن کل منطقه غرب آسیا را دربرگرفته و آثار و برکات این انقلاب‌ برای کشور؛ عزّت، پیشرفت، امنیت و آرامش به ارمغان آورده و برای منطقه الهام‌بخش و امید‌آفرین بوده‌است.

وی خاطرنشان کرد: امروز انقلاب ‌اسلامی و فریاد حق‌طلبی و عدالت‌خواهی ملّت بزرگ ایران در برابر استکبار جهانی، به برکت خون شهیدان و مجاهدت دلیرمردان و شیر‌زنان، از مرزهای جغرافیایی ایران فراتر رفته و ملّت‌های مستضعف و مسلمان را متوجه خود کرده است.  

سرلشکر موسوی گفت: انقلاب اسلامی ایران به‌رغم خواست و باور دشمنان و مستکبران، چهل سالگی را پشت سر‌گذاشته و با سرعت گردنه‌های خطرناک را درنوردیده و مسیر پیشرفت و بالندگی را طی می‌کند. امروز انقلاب شکوهمند اسلامی مردم ایران به بلندای اقتدار و عظمت دست یافته و در جایگاه تعیین‌کننده قرارگرفته است.

فرمانده کل ارتش تاکید کرد: در پرتو الهام‌بخشی، استکبارستیزی و مقاومت اسلامی، شیطان رانده شده از منطقه، طعم تلخ شکست و سرخوردگی را چشیده و جایگاه خود را از دست داده و در مسیر افول با سردرمداری ترامپ با سرعت بیشتری به سقوط نزدیک می‌شود.

وی یادآور شد: انقلاب اسلامی یک چله‌ی پرچالش امّا پرافتخار را پشت سر گذاشته، بصورت اعجاب‌آور و بی‌سابقه‌ای از مجموعه‌ای از موانع و دشواری‌ها و مشکلات، که هر نظامی را از پادرمی‌آورد ، با وفاداری کامل به آرمانها و ارزش‌ها و مقاومت، در برابر دشمنان با موفقیت عبور کرده و اینک وارد دومین گام برای ساخت تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی شده است.

سرلشکر موسوی گفت: در آغاز فصل جدیدی از حیات طیبه انقلاب اسلامی و طلیعه گام دوم انقلاب، بر همگان بویژه جوانان عزیز لازم است، فراز و فرودهای گذشته را دقیق بشناسند و از رویدادهای گذشته درس بگیرند و با شناخت درست از آرمان‌ها و در مقابل آن دشمنی‌ها، گام‌های عزّت و پیشرفت را محکم‌تر و سریع‌تر بردارند، زیرا دشمن با جدیت به دنبال تحریف واقعیات و حقایق است و از همه ابزارهای شیطانی برای انحراف در مسیر انقلاب بهره می‌گیرد.

فرمانده کل ارتش تصریح کرد: ملّت ایران فتنه‌های زیادی را خنثی کرده و پشت سر گذاشته که بعضاً با خسارت‌هایی هم همراه بوده، دشمن دست از فتنه برنداشته است، از مقابله نظامی تقریباً ناامید شده، در جنگ اقتصادی به یأس رسیده و در آستانه شکست است، امّا از فتنه ناامید نیست، قطعاً بدانید فتنه‌ها در راه است.

 سرلشکر موسوی گفت: ملّت ایران؛ جوانان عزیز؛ به خاطر داشته باشید که شیطان یک چهره ندارد، شیطان با لباس هفت‌رنگ و هفت وصله اغواگری می‌کند.

وی تاکید کرد: خواهران و برادران عزیز؛ دشمنی و عداوت آمریکا با ملّت ایران، نه به موضوع بخصوصی مثل موضوع هسته‌ای منحصر و نه قائم به شخص است، تضاد غرب و آمریکا با ایران یک تضاد راهبردی است نه تاکتیکی ، اختلاف بین نظام استکبار و جمهوری اسلامی ماهوی و محتوایی و ریشه‌ای است.

سرلشکر موسوی افزود: آمریکا خود را در تقابل با اسلامِ ضداستکباری تعریف کرده و تقابل و حتّی به ظاهر تعاملشان با نظام در همه دوره‌های گذشته و حال و آینده به جهت خنثی‌سازی، براندازی یا انحراف نظام است. وَلایَزَالُونَ یُقَاتِلُونَکُم حَتَّی یَرُدُّوکُم عَنْ دِینِکُم إِنِ اسْتَطَاعُواْ  (آنها به دشمنی با ما ادامه خواهند داد، عقرب جراره‌ای که اقتضای طبیعتش همراه با کینه نیش زهرآگین است تا زیر پا له نشود و یا نیشش قیچی نشود از آزار دست برنخواهد داشت).

فرمانده کل ارتش گفت: بدون تردید یکی از مهم‌ترین رموز پیروزی انقلاب اسلامی و موفقیت در صحنه‌‌های مختلف، وجه استکبارستیزی، مبتنی بر بصیرت و انقلابی‌گری بوده است و قطعاً برای ادامه مسیر و پیروزی نهایی، این ویژگی می‌بایست حفظ و تقویت شود و شما جوانان عزیز در این راه نقش مهمی بر عهده دارید.

وی خاطرنشان کرد: آموزه‌های دین مبین اسلام و تجربیات سال‌های گذشته نشان داده، هرگز زانو زدن در برابر دشمن بی‌رحم و ناجوانمرد و بوسه‌زدن بر پنجه‌ی گرگِ خونخوار، برای انقلاب و مردم دستاوردی نخواهد داشت و تنها راه تعالی، پیشرفت، عزّت و استقلال؛ حفظ روحیه انقلابی و دفاع از نظام انقلابی، مبتنی بر بصیرت و اطاعت از رهبری است.

سرلشکر موسوی ابراز داشت: نظام سلطه برای ادامه استیلای شیطانی خود، تلاش می‌کند که گفتمان سازش را در قالب واژه‌های خاکستری به ملّت آزاده و حق‌طلب ایران تحمیل کند، امّا با پایداری و ایستادگی ملّت بزرگ ایران، امروز گفتمان مقاومت در سراسر منطقه گسترش یافته و به الگویی کارآمد در برابر نظام سلطه تبدیل شده است.

فرمانده کل ارتش تاکید کرد: تغییر رفتار ایران از اردیبهشت 98 و اتّخاذ راهبرد مقاومت فعال باعث تغییر در محاسبات و رفتار نظام استکبار گردیده و عقلای آنها این پیام را درک کرده‌اند که دوران فشار با هزینه صفر به پایان‌رسیده و ایران برای پاسخ به فشارها، امکانات، اراده و اجماعِ لازم را دارد.

وی تصریح کرد: پیام این اجتماع، امروز در یک هزار نقطه کشور برای دشمن این است که ملّت ایران راهی را که آمده با قدرت ادامه خواهد داد.

سرلشکر موسوی خاطرنشان کرد: دشمن بداند، نسل جوان ایران هیچگاه از آرمان‌ها و ارزش‌های خود دست برنخواهد داشت و تا آخر ایستاده‌اند.

فرمانده کل ارتش یادآور شد: دشمن بداند که تحریم‌ها و تهدیدها و تزویرها و فتنه‌ها در اراده پولادین ملّت خلل ایجاد نخواهد کرد و این ملّت هرگز تسلیم زیاده‌خواهی‌ها و زورگویی‌ها نخواهد شد.

وی ادامه داد: سردمداران شیطان صفت و جنایت‌پیشه مذبوحانه به دنبال فرار از شکست نباشند، این سنت الهی است، راهی است که فرعون‌ها و نمرودها و یزیدها و صدام‌ها رفته‌اند و سردمداران کاخ سیاه و رژیم صهیونیستی به زودی به اسلاف خود خواهند پیوست.

سرلشکر موسوی گفت: برخی از اندیشمندان غربی با ارائه شواهد و قرائن افول آمریکا را پیش‌بینی کرده اند و مقایسه 20 سال پیش آمریکا با 10 سال پیش و امروز در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و نظامی مؤید این پیش‌بینی است، امّا تکیه‌گاه و استدلال محکم ما وعده‌های الهی است، این وعده تخلف ناپذیر الهی است که قطعاً جبهه حق بر باطل پیروز می‌شود و بندگان صالح خداوند در سراسر زمین حاکم خواهند شد.

** مسئولان کشور نباید وقت خود را برای مذاکره تلف کنند

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه حضور در راهپیمایی روز ملی استکبارستیزی گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس در خصوص مذاکره با آمریکا گفت: ما از مذاکره با آمریکا به هیچ نتیجه‌ای نمی‌رسیم و بارها خیانت اروپا و امریکا به ما اثبات شده است.

وی افزود: مسئولان کشور نباید وقت خود را تلف کنند و از اداره کشور، خودشان را کنار بکشند چون امروز کشورمان نیازمند اراده‌های قوی‌تری برای اداره است.

 دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: صبر و انتظار برای اینکه از اروپا و آمریکا سرمایه و تکنولوزی بیاید، خیال باطل بود که حتی در زمان رژیم شاه این کار عملیاتی نشد.

** کشور معطل رئیس جمهور فرانسه نشود!

راهپیمایان تهرانی شرکت کننده در مراسم روز ملی مبارزه با استکبار که در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا حضور یافته اند، از دولت خواستند اقتصاد کشور و معیشت مردم را معطل توافق با اروپا به ویژه دولت فرانسه نگه ندارد. 

تهرانی های حضور یافته در خیابانهای اطراف سفارت سابق آمریکا همچنین با حمل گسترده پلاکاردهایی شامل جمله صریح رهبر معظم انقلاب تاکید کردند که «خواب برگشت آمریکا به این کشور تعبیر نخواهد شد».

** واکس روی پرچم آمریکا

از حاشیه‌های راهپیمایی 13 آبان امسال، واکس زدن کفش‌های شرکت کنندگان روی پرچم آمریکا بود.

** ترامپ سیبل راهپیمایی‌کنندگان!

در بخشی از مسیر راهپیمایی ۱۳ آبان دانش آموزان با پرتاب دارت به سمت یک سیبل با چهره ترامپ نفرت و خشم خود از رئیس جمهور آمریکا را به نمایش گذاشتند.

** حضور چهره‌ها و مسئولین در راهپیمایی 13 آبان

حضور برخی از مسئولین و چهره‌های سیاسی کشور در راهپیمایی روز مبارزه با استکبار از دیگر حاشیه‌های این مراسم بود. محمدباقر قالیباف و احمد توکلی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان و حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان که با عصا و پای شکسته در این راهپیمایی حاضر شد، از جمله چهره‌هایی بودند که در این مراسم حضور یافتند.

** رستمی: مردم ما با امید به آینده به سقوط قدرت‌های پوشالی یقین دارند

حجت الاسلام رستمی در حاشیه راهپیمایی ۱۳ آبان در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس گفت: حدود ۴۰ سال از تعطیلی لانه جاسوسی آمریکا و به تعبیر امام(ره) انقلاب دوم می‌گذرد و مردم همچنان مانند آن روزها با حضور گسترده خود نشان دادند پای انقلاب‌شان هستند.

رستمی ادامه داد: ۴۰ سال است که از تعطیلی کانون توطئه و آسیب رسانی به انقلاب نوپای اسلامی و عبور انقلاب و ملت از گردنه های مختلف می‌گذرد و امروز ما با سرافرازی شاهد هستیم مجموعه جوان و پرشور دانش آموز و  دانشجو با همان همت، شور و تلاش در مقابل سفارت سابق آمریکا و لانه جاسوسی آمریکا تجمع کرده‌اند.

وی افزود: علیرغم توطئه‌ها و تلاش‌های پیچیده دشمنان برای ناامید کردن مردم به خصوص نسل جوان از تداوم انقلاب، مردم ما با امید به آینده و با تکیه بر آرمان‌ها پیش می‌روند و انشالله مشکلات را پشت سر خواهند گذاشت.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: مردم به آینده امید داشته و به در زوال بودن و در مسیر سقوط بودن قدرتهای پوشالی یقین دارند و حضور در این راهپیمائی هم همین را نشان می دهد.

حجت الاسلام رستمی حضور گسترده مردم، دانشجویان و دانش آموزان در راهپیمائی امروز را نشانه شدت گرفتن روحیه استکبار ستیزی آحاد  مردم دانست.

** آمریکا به دنبال مذاکره نیست، به دنبال دیکته‌نویسی است

حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان در حاشیه مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان، در گفت و‌گو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس اظهار کرد: مذاکره در عرصه سیاسی تعریف خاصی دارد، مذاکره سقف، کف و میانه دارد.

وی افزود: کف مذاکره همان نقاط مشترک و سقف مذاکره همان چک و چانه زدن است. آمریکا مذاکره نمی خواهد و به دنبال مذاکره نیست، چراکه او از قبل سقف مذاکره را معلوم کرده است و به دنبال این نیست که بنشیند و تبادل نظر داشته باشد بلکه سقف مذاکره را تعیین کرده است، یعنی ما بیاییم و به نتیجه برسیم که صنایع موشکی را تضعیف کند.

مدیرمسئول روزنامه کیهان خاطرنشان کرد: این دیگر به معنای مذاکره نیست بلکه بیشتر دیکته نویسی است و تکلیف دیکته نویسی مشخص است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها