استفاده از ظرفیت زنان در ساختارهای اجتماعی

بخش زیادی از ناکارآمدی های خانواده در مسایل اجتماعی مربوط به این است که از ظرفیت زنان در ساختارهای اجتماعی استفاده نمی شود.
کد خبر: ۹۱۸۷۵۳۱
|
۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۰
مدیر حوزه علمیه خواهران کشور در دیدار با نماینده، ولی فقیه در این استان با تاکید بر لزوم توسعه فرهنگی و دینی گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد در مسیر توسعه است و باید منجر به رضایت همه افراد و گروه‌ها شود.
حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور با بیان اینکه یکی از ابعاد توسعه، توسعه انسانی است و در مسئله توسعه انسانی هم زن و هم مرد هردو با هم سهیم و شریک باشند گفت: بخش زیادی از ناکارآمدی‌های خانواده در مسایل اجتماعی مربوط به این است که از ظرفیت زنان در ساختار‌های اجتماعی استفاده نمی‌شود.
بهجت پور بیان کرد: ۱۰۳ هزار مدرسه زیر نظر آموزش و پرورش در کشور فعالیت می‌کنند که بخش قابل توجهی از آن به بانوان تعلق دارد، همچنین بخش عظیمی از چهار میلیون و ۷۰۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌های ما خانم‌ها هستند.
مدیر حوزه علمیه خواهران کشور با اشاره به اینکه جامعه الزهرا با حمایت‌های ویژه حضرت امام (ره) تشکیل شد گفت: این حمایت‌ها هم اکنون از طرف مقام معظم رهبری ادامه دارد و توسعه این بخش نیز مشهود است.
وی اضافه کرد: همه دستگاه ها، نهاد‌ها و سازمان‌های اجرایی و فرهنگی همیشه و در همه مراحل در کنار حوزه‌های علمیه بوده اند و حمایت‌های خود را از این مجموعه دریغ نکرده اند.
وی با اشاره به اینکه حِرَم علمی در این استان باید کامل شود بیان کرد: هم اکنون ۶۰۰ طلبه شاغل به تحصیل و ۴۰۰ طلبه با مدرک لیسانس وجود دارد و باید زمینه ادامه تحصیل در رشته‌های مختلف برای این افراد فراهم شود.
ارسال نظرات