معاون دانش و پژوهش سپاه قدس گیلان از برگزاری همایش ملی تحقق اقتصاد مقاومتی این استان در اواخر آذر امسال خبر داد و گفت: شرکت‌کنندگان تا ۳۰ آبان فرصت دارند مقالات خود را در ۸ محور کلی به دبیرخانه همایش ارسال کنند.
کد خبر: ۹۱۸۷۴۵۲
|
۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، سرهنگ پاسدار غلامرضا غدیری پیش از ظهر امروز در نشست خبری برگزاری همایش ملی تحقق اقتصاد مقاومتی در گیلان اظهار داشت: همایش ملی تحقق اقتصاد مقاومتی به احتمال زیاد در هفته پایانی آذر امسال در 8 محور کلی و 55 ریزمحور تعیین شده در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار می‌شود.

معاون دانش و پژوهش سپاه قدس گیلان از همکاری تمامی نهادهای دولتی و غیردولتی، دانشگاهی و علمی، نظامی و انتظامی، رسانه‌ها و پژوشگران جهت برگزاری همایش ملی اقتصاد مقاومتی خبر داد و افزود: تاکنون حدود 90 مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه این همایش ارسال شده و تعداد آنان همچنان نیز در حال افزایش است.

غدیری اعطای گواهی حضور به افرادی که در همایش ملی اقتصاد مقاومتی گیلان شرکت می‌کنند را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: این همایش سراسری دارای مجوز ISC یا همان islamic word science citation center یعنی پایگاه استنادی جهان اسلام است که از ویژگی‌های قابل توجه آن محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه به افراد در صورت ارائه مقاله به همایش ملی تحقق اقتصاد مقاومتی یک برند علمی تعلق می‌گیرد خاطرنشان کرد: ارسال مقالات به همایش ملی تحقق اقتصاد مقاومتی به صورت رایگان بوده و تمام هزینه‌‌ها توسط دبیرخانه تقبل می‌شود که موضوع مذکور نیز از دیگر ویژگی‌های بارز این رویداد بزرگ علمی پژوهشی است.

معاون دانش و پژوهش سپاه قدس گیلان برنامه‌ریزی و پیش‌بینی دقیق دین مبین اسلام برای تمام ابعاد زندگی انسان را نیز مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: موضوعات اقتصادی و مالی به جهت اهمیت بالایی که دارند در کنار بحث‌های فرهنگی و تربیتی و اعتقادی همواره یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های مورد توجه دین مبین اسلام بوده و هست.

غدیری کسب سرمایه‌های اجتماعی را بزرگ‌ترین هدف دین مبین اسلام دانست و با اشاره به اینکه موضوع یاد شده از اهداف غایی نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز محسوب می‌شود گفت: در تمام مدت این چهل سالی که از عمر پربرکت نظام مقدس اسلامی گذشته دشمن از هر شیوه و حیلتی برای از پا درآوردن آرمان انقلاب استفاده کرده است.

وی آغاز جنگ تحمیلی و متعاقب آن نثار بیش از 220 هزار شهید گلگون کفن را مصداق بارز تلاش‌های خبیثانه دشمن برای به زانو درآوردن انقلاب اسلامی در بعد نظامی خواند و عنوان کرد: دشمن پس از اینکه از این راهبرد خود به کلی مأیوس شده و شکست خورد به جبهه مبارزه فرهنگی علیه جمهوری اسلامی روی آورد.

معاون دانش و پژوهش سپاه قدس گیلان از شکست مجدد دشمن در حوزه مسائل فرهنگی، گسترش حضور ایران اسلامی در کل منطقه و تدوین سیاستی جدید برای مقابله با این نظام الهی سخن گفت و بیان داشت: دشمن سعی دارد بین نان و آرمان مردم قرار گیرد تا با جنگ اقتصادی و تنگناهای معیشتی به هدف شوم خود برسد.

غدیری به بیان سخنی از مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اگر از این گردنه جنگ اقتصادی به سلامت عبور کنیم دشمن ناامید خواهد شد پرداخت و تصریح کرد: مقام معظم رهبری از همان سال 69 که هدایت و رهبری ملت ولایتمدار ایران اسلامی را برعهده گرفتند همواره به موضوعات اقتصادی و معیشتی توجه ویژه‌ای داشتند.

وی ارائه 12 راهکار مهم برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری در سال 88 را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: شش عدد از این راهکارهای عملیاتی در حوزه تکالیف و رسالت‌های دولت و دستگاه‌‌های دولتی تعریف شده است و شش راهکار دیگر نیز با پشتیبانی‌های مردمی تحقق پیدا می‌کند.

معاون دانش و پژوهش سپاه قدس گیلان مردم و مسئولان را طبق فرمایشات مقام معظم رهبری دو بال مهم برای تحقق اهداف و سیاست‌های 12 گانه اقتصاد مقاومتی اعلام کرد و گفت: راهبرد استراتژیک اقتصاد مقاومتی در حقیقت گفتمان جدیدی است که ریشه در دین مبین اسلام و تاریخ انقلاب اسلامی دارد.

غدیری تبیین و سپس ترویج اهداف و چشم‌اندازهای اقتصاد مقاومتی را نخستین گام برای تحقق این استراتژی ارزیابی کرد و اظهار داشت: درباره اقتصاد مقاومتی در بعد تبیینی و ترویجی آن به ویژه در سال‌های اخیر اقدامات و حرکات خوبی انجام شده است اما با توجه به اهمیت و گستردگی این موضوع باید روند این کار سرعت گیرد.

وی با بیان اینکه زمینه‌سازی و ایجاد بستر لازم برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در استان گیلان توسط سپاه قدس گیلان و با همکاری سایر نهادها و سازمان‌ها به شدت در حال پیگیری است تصریح کرد: گیلان به گواه آمار و ارقام رسمی، جزء استان‌های مستعد کشور از حیث تولید انواع محصولات کشاورزی به شمار می‌رود. 

معاون دانش و پژوهش سپاه قدس گیلان نقش مهم این استان در حوزه تولید برنج، چای، انواع مرکبات، فندق، پیله کرم ابریشم، زیتون، آبزی‌پروری و بخش‌هایی از این دست را مورد توجه قرار داد و افزود: وجود 11 هزار و 500 هکتار آب بندان و 40 رودخانه پرآب و شیرین در گیلان از جایگاه بسیار بالای این استان حکایت دارد.

غدیری بارندگی 5 برابر متوسط کشوری، تولید به تنهایی 40 درصد از برنج کشور و مثال‌هایی از این دست را از دیگر شاخص‌های منحصربه فرد گیلان دانست و تصریح کرد: گیلان بخش عظیمی از تأمین خوراک و تغذیه کشور را بر عهده دارد بنابراین باید برای حفظ این جایگاه و استفاده از تمام ظرفیت‌های آن برنامه‌ریزی شود.

وی برقراری یک اتصال هدفمند بین علم، دانش و اقتصاد از یک سو و پر کردن خلاء‌هایی که بین شاخص‌های مورد اشاره ایجاد شده است را از اهداف برگزار کنندگان همایش ملی تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: توجه ویژه به حوزه علوم دانش‌بنیان نیز بسیار مهم است زیرا مقام معظم رهبری تأکید بسیار فراوانی به این مؤلفه دارند.

معاون دانش و پژوهش سپاه قدس گیلان با بیان اینکه باید از تمام ظرفیت‌های دانشی و پژوهشی سراسر کشور برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در استان گیلان استفاده شود اظهار داشت: ایران اسلامی هم‌اینک در بسیاری از حوزه‌های علمی و پژوهشی جهان حائز رتبه‌های برتر است بنابراین تحقق این اهداف دور از دسترس نیست.

غدیری به بحث سوء استفاده از اقتصاد تک محصولی کشورمان و به راه انداختن وقت و بی‌وقت انواع توطئه‌ها و تحریم‌های اقتصادی توسط دشمن اشاره کرد و بیان داشت: به فرموده مقام معظم رهبری اقتصاد کشورمان باید درون‌زا و برون‌نگر باشد که تنها راه نیل به این هدف مهم، پیاده‌سازی اهداف کلان اقتصاد مقاومتی است.

وی گفتمان‌سازی و مشارکت همگانی در اقتصاد مقاومتی را از جمله محورهای همایش ملی تحقق اقتصاد مقاومتی در گیلان اعلام کرد و گفت: ظرفیت و کارکردهای بسیج سازندگی و سایر اقشار بسیجی، بهره‌مندی سپاه قدس از ظرفیت بسیجیان گیلان و ظرفیت‌ها و چالش‌های صنایع تبدیلی در گیلان از دیگر محورهای این همایش است.

معاون دانش و پژوهش سپاه قدس گیلان ظرفیت‌شناسی زنجیره تأمین - تولید - توزیع و اشتغال و ظرفیت‌شناسی لجستیک(حمل و نقل) گیلان را نیز از جمله موضوعات همایش ملی اقتصاد مقاومتی ذکر کرد و ابراز داشت: چگونگی بهره‌مندی از نقش بسیج در ارتقاء مزیت‌های اقتصاد طبیعت محور گیلان هم از محورهای این رویداد بزرگ محسوب می‌شود.

غدیری با بیان اینکه علاقمندان می‌توانند از موضوع پیوست‌نگاری فرهنگی برنامه‌های عمرانی، صنعتی و گردشگری در گیلان نیز برای تهیه مقالات علمی خود استفاده کنند تصریح کرد: همایش ملی تحقق اقتصاد مقاومتی در گیلان علاوه بر این محورها یک بخش ویژه نیز دارد که در حوزه‌های مختلف نظام سلامت تعریف شده است.

معاون دانش و پژوهش سپاه قدس گیلان با تأکید بر اینکه تمامی اطلاعات مربوط به چگونگی ارسال مقالات، فرمت آن‌ها، زمان ارسال و تاریخ برگزاری همایش ملی تحقق اقتصاد مقاومتی گیلان در سایت بارگزاری شده است افزود: www.ncrmeg.ir سامانه‌ای است که علاقمندان می‌توانند با مراجعه به آن اطلاعات لازم خود را کسب کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات