خبرهای داغ:
معاون آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: مدارس شاهد با مجوز شورای عالی انقلاب فرهنگی تاسیس شده و نمی توان با مجوز مجلس آن ها را حذف کرد.
کد خبر: ۹۱۸۷۴۳۸
|
۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، در خصوص طرح اخیر مجلس شورای اسلامی برای حذف تنوع مدارس ازجمله تعطیلی مدارس شاهد، گفت: این طرح به حذف مدرسه ای خاص اشاره ندارد و به صورت کلی به دنبال حذف تنوع مدارس ازجمله مدارس سمپادی، شاهد، هیئت امنایی و غیره است. این در حالی است که ده ها نمونه متنوع از مدارس داریم که با انگیزه ها و شرایط خاص تأسیس شده و قابل حذف نیستند.

کاویانی راد با بیان اینکه مدارس شاهد توسط اساسنامه شورای عالی شاهد تاسیس شده است، اظهار داشت: این شورا زیر مجموعه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و مصوبات آن به صورت قانون رسمی است. در نتیجه حذف مدارس شاهد توسط مجلس امکان پذیر نیست و منوط به مجوز شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

وی از ارسال نامه ای به شورای نگهبان و تاکید بر لزوم حفظ مدارس شاهد خبر داد و تصریح کرد: بنیاد شهید طی نامه ای به شورای نگهبان اعلام کرده که این مدارس جزو مدارس وزارت آموزش و پرورش نیست و با مجوز شورای عالی انقلاب فرهنگی و امضای رئیس جمهور وقت تاسیس شده است؛ به همین دلیل هرگونه تصمیم گیری درباره ادامه فعالیت آن ها نیز باید توسط این شورا انجام شود.

معاون آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد: پیش بینی ما این است که با توجه به توضیحات بنیاد شهید، این طرح در شورای نگهبان اصلاح خواهد شد و مدارس شاهد پابرجا خواهد ماند.

کاویانی راد با تاکید بر اینکه تعلیم و تربیت خاص فرزندان ایثارگران یک اصل اساسی است، بیان کرد: نمایندگان مجلس باید اجازه دهند تا آموزش و پرورش وظیفه خود نسبت به این قشر از دانش آموزان را انجام دهد و تکلیف نظام در برابر تعالی فرزندان شهدا و ایثارگران تحت الشعاع قرار نگیرد.

وی با اشاره بر اینکه مجلس با اجرای این طرح منجر به ایجاد خلا در تعلیم و تربیت فرزندان ایثارگران می شود، خاطرنشان کرد: در برهه ای از زمان موضوع توجه به رشد و ارتقا تحصیلی، فرهنگی و تربیتی این قشر در قالب مدارس شاهد انجام شد و حال اگر نمایندگان مجلس به دنبال حذف این مدارس هستند ابتدا باید مسیر دیگری را برای ساز و کار تربیتی خاص ایثارگران ایجاد و سپس نسبت به تعطیلی مدارس شاهد اقدام کنند.

مهر

ارسال نظرات