خبرهای داغ:
استاندار قزوین

سیاست کشور، سیاست تعامل برد برد با جهان است/ هدف مشترک ما توسعه پایدار کشور و ایجاد رفاه مردم است

جمالی پور گفت: سیاست نظام، سیاست تعامل برد برد با دنیاست و امیدواریم با استفاده از این سیاست بر مشکلات غلبه کند.
کد خبر: ۹۱۸۷۴۱۰
|
۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، هدایت اله جمالی پور در آئین تجلیل از واحدهای برتر استاندارد قزوین که با حضور رئیس سازمان استاندارد کشور در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد بیان کرد: کسی فکر نمی کند که در این مملکت می شود درها را بست و از پشت درهای بسته کشور را اداره کرد، سیاست نظام، سیاست تعامل برد برد با دنیاست و امیدواریم با استفاده از این سیاست بر مشکلات غلبه کند.

وی گفت: در سال های استقرار دولت تلاش شد بر مبنای این نگاه تعاملی، بتواند ظرفیت های جدیدی برای کشور ایجاد کند اما مشکلاتی در این مسیر ایجاد شد.

استاندار قزوین اظهار کرد: باید با تاسی به منش پیامبر اعظم بتوان با استفاده از ظرفیت های داخلی و تعاملات بین المللی به جایگاه واقعی کشور دست یافت.

جمالی پور عنوان کرد: پس از 123 سال از اولین گام صنعتی کشور که اولین کارخانه در ایران تاسیس شد و پس از 94 سال از تاسیس استاندارد و نزدیک به حدود هفتاد سال فعالیت صنعتی متاسفانه هنوز نتوانسته ایم به استانداردهای بین المللی دست یابیم و این نشان می دهد که باید تلاش بیشتری کرده و به کیفی سازی محصول توجه بیشتری داشته باشیم.

وی افزود: اگر بخواهیم خود را با کشورهایی که همزمان با ما استانداردسازی را آغاز کرده اند مقایسه کنیم، بسیار عقب هستیم. در سال های گذشته اقدامات خوبی در زمینه استاندارد انجام شد و امروز صنعت کشور در مسیر استاندارد در حال تولید است.

استاندار قزوین تصریح کرد: ما اگر تلاش کنیم یقینا می توانیم به جایگاه مورد نظر دست یابیم. در دوران جنگ به مدد اراده توانستیم افتحار بزرگ پیروزی را نصیب ایران کنیم و امروز در جنگ سخت نرم به معنای سخت تر بودن جنگ از دوران جنگ تحمیلی که تمام حوزه های اجتماعی را در بر گرفته نیز باید با انسجام و وحدت ملی و جلب اعتماد مردم بتوانیم در مقابل مشکلات سربلند باشیم.

جمالی پور اضافه کرد: ما استانداردهایمان حداقلی است و در حدی است که جامعه و مردم دچار مشکل نشوند اما باید استاندارد در تولید محصول اعتماد بخشی نماید اما نباید با تولید کننده رفتار پرخاشگرانه داشته باشیم که این امر قابل قبول نیست چرا که تولید کننده هدفی جز ایجاد اشتغال و درآمدزایی در کشور و در بازارهای بین المللی ندارد.

وی ادامه داد: تولیدکنندگان مجاهدینی هستند که تمام دارایی خود را در شرایط سخت کنونی در اختیار کشور قرار داده اند. در این شرایط سخت تولید که توسط دشمن ایجاد شده وظیفه همه دستگاه ها حمایت از تولیدکنندگان است.

استاندار قزوین اظهار کرد: دنیا براساس مالیات اداره می شود و سهم تولید ما در مالیات بسیار ناچیز است. سیاست های مالیاتی ما غلط است چرا که سراغ کسانی که باید مالیات پرداخت کنند نمی رویم و در همین راستا باید سیاست های کلی و بانکی تغییر کند.

وی گفت: امروز 28 واحد صنعتی به دلیل بهره های سنگین بانکی تعطیل است و هدف مشترک ما توسعه پایدار کشور و ایجاد رفاه برای مردم است. لذا باید با همفکری تلاش کنیم تا در این مسیر بتوانیم قدم های موثرری برداریم. اگر حفظ ملی آرمان ما شود، منافع فردی نیز دیده خواهد شد و مطمئنا می توانیم آینده یهتری را برای مردم رقم بزنیم.

 

در پایان از واحدهای تولیدی برتر و نمونه استاندارد استان تجلیل شد.

 

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها