خبرهای داغ:
رئیس سازمان استاندارد کشور

خط قرمز سازمان استاندارد، ایمنی و سلامت مردم است/ایران در جایگاه سوم آسیا در بحث استاندارد قرار دارد

پیروزبخت گفت: با توجه به رهنمون مقام معظم رهبری مبنی بر مصرف کالای ایرانی، اعلام کردیم که ما مشاور واحدهای تولیدی هستیم و نگاه پلیسی به واحدها نداریم اما خط قرمز ما ایمنی و سلامت مردم است و اگر تخلفی روی دهد کوتاه نمی آییم.
کد خبر: ۹۱۸۷۳۹۸
|
۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، نیره پیروز بخت در آئین تجلیل از واحدهای برتر استاندارد قزوین بیان کرد: باید نگاهمان را به سازمان استاندارد نسبت به سابق تغییر دهیم. امروز وظایف سازمان بسیار گسترده تر شده و مقوله کیفیت نیز به سازمان محول شده است.

وی گفت: در حال حاضر مقوله استاندارد در دنیا تعابیر و مفاهیم مختلفی دارد. در راهبردها و استراتژی بحث استاندارد همیشه مطرح بوده و در بحث ایزو، مواردی عنوان شده که در زندگی روزمره وجود دارد و به مقوله کیفیت زندگی باز می گردد.

رئیس سازمان استاندارد کشور اظهار کرد: با توجه به رهنمون مقام معظم رهبری مبنی بر مصرف کالای ایرانی، اعلام کردیم که ما مشاور واحدهای تولیدی هستیم و نگاه پلیسی به واحدها نداریم اما خط قرمز ما ایمنی و سلامت مردم است و اگر تخلفی روی دهد کوتاه نمی آییم.

پیروز بخت عنوان کرد: ما سه سال در برابر ورود ذرت ایستادیم و اجازه ورود ذرت که به ضرر سلامت مردم است را ندادیم. اما صنعتگران و تولیدکنندگان بدانند که استاندارد ا توجه به سلامت مردم، در کنار آنها بوده و به آنها کمک می کند.

وی افزود: وقتی تحولی روی می دهد آن تحول باید بر مبنای قاعده و قانون باشد. در سیاست های اقتصاد مقاومتی کمک به صادرات و واردات کالاهای استاندارد بیان شده و در استراتژی ایزو بحث تعامل با فضای بین الملل تاکید شده است.

رئیس سازمان استاندارد کشور تصریح کرد: ما از استانداردهای قدیمی گذشته و استانداردهای به روز داریم و از 33 هزار و 800 ستاندارد تایید شده که بیش از یک سوم آنها در دولت یازدهم تدوین شده، بر کیفیت آنها نیز تاکید داشته و علاوه بر آن مقررات فنی نیز تدوین شده که موجب کاهش هزینه های تولید و کاهش هزینه های ضایعات می شود.

پیروزبخت ادامه داد: نه قانون و نه فعالیت ها و نه تدوین های ما قدیمی نیست. در حال حاضر رتبه 21 بین 163 کشور جهان و رتبه 3 در آسیا را داریم. برای اولین بار در تاریخ استاندارد یک عضو هیات علمی سازمان در بین پانزده عضو ایزو از ایران می باشد که با حجاب و سرمایه علمی بالا در عرصه بین المللی فعالیت می کند.

وی اضافه کرد: در حوزه استانداردهای اجباری و تشویقی نگاه ما تغییر کرده و به دنبال اجباری کردن استاندارد نیستیم اما باید همه کالاها استاندارد باشند و این تکلیفی است که مقام معظم رهبری برعهده همه گذاشته اند. ما به دنبال این هستیم که غیراز استاندارد اجباری، ارزیابی تطبیقی نیز برای محصولات صادر شود.

پیروز بخت گفت: ما در حال گذر از دیدگاه سنتی به رویکرد مدرن هستیم و هنوز به دنبال پیاده سازی کیفیت هستیم و امیدواریم تحریم های ظالمانه پایان گرفته و بتوانیم به رقابت های استاندارد جهانی دست یابیم.

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار