خبرهای داغ:
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین
بخشنده گفت: تدبیرها، تدبیرهای درستی نیست و قوانین کشور قدیمی بوده و همپای تکنولوژی روز نمی باشد در واقع قوانین موجود، قوانینی است که دست مدیران را در حوزه تولید بسته است.
کد خبر: ۹۱۸۷۳۵۰
|
۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، مهدی بخشنده رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین در آئین تجلیل از واحدهای نمونه و منتخب استاندارد قزوین که با حضور رئیس سازمان استاندارد کشور، هدایت اله جمالی پور استاندار قزوین، سیروس صارمی مدیرکل استاندارد استان قزوین و مسوولان استانی در سالن همایش های دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد بیان کرد: کشور ما در حوزه استانداردسازی پیشرو بوده و مشکل امروز در حوزه تولید، این است که صنایع ما حدود صد سال از دنیا عقب است پس نمی توان از ماشینی که سال ها پیش تولید شده، انتظار تولید بر مبنای استانداردهای روز جهانی را داشت.

وی گفت: تدبیرها، تدبیرهای درستی نیست و قوانین کشور قدیمی بوده و همپای تکنولوژی روز نمی باشد در واقع قوانین موجود، قوانینی است که دست مدیران را در حوزه تولید بسته است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین اظهار کرد: امروز چیزی به اسم استاندارد اجباری وجود ندارد. ما باید استاندارد طلایی، نقره ای، آبی داشته باشیم تا خریدار با اعتماد به استاندار بتواند محصولات تولیدی را از نظر کیفیت تفکیک نماید.

بخشنده عنوان کرد: استاندارد ما در بحث بین المللی الزام است و باید کاری کنیم که علامت استاندارد ما هم در جوامع بین المللی دارای جایگاه و قابل قبول باشد.

وی افزود: امسال در سال رونق تولید و مصرف ایرانی هستیم و امیدواریم در سال آینده کمتر با مشکل صادرات مواجه بوده و تولید کنندگان مواد غذایی بتوانند محصولاتی با کمترین سموم نباتی به مردم ارائه دهند.

بخشنده اضافه کرد: یکی از مشکلات ما در بحث صادرات، قاچاق کالاست و پیشنهاد می کنیم تا اجازه دهید بخش خصوصی در این امر ورود پیدا کرده و کالای قاچاق را معرفی کند تا روند رسیدگی سازمان استاندارد سرعت بیشتری یابد.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از ضعف های استاندارد این است که متاسفانه همه با یک چشم دیده می شوند و همین امر باعث می شود کسی که با سختی کالایی با استاندارد بالا تولید می کند در برابر کسی که محصولات را قاچاق می کند خلع سلاح شود و این زخم هایی است که باید به آن رسیدگی شود.

 

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها