خبرهای داغ:
معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان قزوین
حقیقی عنوان کرد: در حال حاضر سامانه تصمیم در تمام شهرستان‌ها به استثنای البرز و آوج فعال است
کد خبر: ۹۱۸۷۳۳۵
|
۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷

هدی حقیقی در گفتگو با خبرگزاری بسیج قزوین در رابطه با راه‌حل‌های کاهش نرخ طلاق بیان کرد: کاهش نرخ طلاق مستلزم آگاه‌سازی است و ارتقای فرهنگ گفت‌وگو در خانواده‌ها نیز می‌تواند در بهبود روابط زوجین نقش موثری داشته باشد.

این مسئول در رابطه با سامانه کاهش طلاق گفت: افرادی که در سامانه تصمیم ثبت‌نام می کنند ملزم به دریافت مشاوره هستند و پس از طی فرایند مشاوره یا سازش صورت گرفته و اگر امکان سازش وجود نداشته باشد، پرونده موردنظر به دادگستری ارجاع داده می‌شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر سامانه تصمیم در تمام شهرستان‌ها به استثنای البرز و آوج فعال است.

حقیقی با بیان اینکه عوامل اعتیاد .خیانت .کمبود مهارتهای زندگی در بروز طلاق بسیار موثر هستند، برخی از طلاق ها به جهت کمبود مهارت های زندگی است لذا می بایست زوجین فرصت آموختن مهارت‌هایی که لازم یک زندگی موفق را بدست اورند.

حقیقی بیان کرد: متاسفانه واقعه طلاق صدمه‌های زیادی را به خانواده و جامعه وارد می‌کند که در این راستا سامانه تصمیم می‌تواند هم به‌عنوان یک ابزار جهت کنترل و کاهش طلاق قرار گیرد و هم به‌عنوان یک ابزار مدیریتی کمک کند تا یک مرجع واحد جهت پذیرش و ارایه خدمات در حوزه طلاق در استان وجود داشته باشد.

این مسئول تصریح کرد: بدون شک طلاق منشا بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است و به همین جهت تلاش زیادی در جهت کاهش این معضل بکار خواهیم بست تا از این طریق از اسیب های احتماعی که از طلاق نشات می گیرند همانند کودکان بدسرپرست و غیره پیشگیری نماییم.

 

1010/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها