خبرهای داغ:
معاون نظارت و ارزیابی قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) گفت: ساقط کردن پهپاد جاسوسی آمریکا توسط نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دشمن فهماند جمهوری اسلامی در زمینه اقتدار و امنیت ملی با احدی شوخی ندارد.
کد خبر: ۹۱۸۷۳۲۶
|
۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از برخوار، سردار سرتیپ پاسدار مرتضی صفاری ‌در مراسم گرامیداشت روز حماسه و ایثار شهرستان برخوار و کنگره بزرگداشت شهدای بسیجی این شهرستان در امامزاده نرمی، با بیان اینکه در نزد خداوند متعال هیچ کلمه‌ای بالاتر از شهید نیست، اظهار داشت: خداوند به شهدا نعمت شفاعت داده و می­‌توان گفت شهید موقع شهادتش تازه متولد و در دنیا جاوید می‌شود.

وی پیرامون سیر دشمنی­‌های آمریکا با جمهوری اسلامی از اوایل انقلاب تاکنون، با بیان اینکه در اوایل انقلاب آمریکای جنایتکار برای تجزیه جمهوری اسلامی تلاش‌های متعددی انجام داد، تصریح کرد: تجهیز کردستان و شوراندن خلق عرب در خوزستان و تجهیز منافقین اقداماتی بود که همه برای سرنگونی جمهوری اسلامی انجام شد ولی به‌حمدالله همگی خنثی شد.

‌معاون نظارت و ارزیابی قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) خاطرنشان کرد: وقتی آمریکا مشاهده کرد باوجود همه این تلاش­‌ها به‌واسطه حضور نیروهای نظامی اعم از سپاه و ارتش و نیروهای مردمی چون بسیج نه‌تنها کمر جمهوری اسلامی شکسته نشد بلکه با قدرت جلوی همه این فتنه‌­ها ایستاد و یکی پس از دیگری این توطئه­‌ها را خنثی کرد با وسوسه صدام کلید آغاز جنگ تحمیلی را زد.

هدف اصلی دشمن در فضای مجازی و شبکه­‌های ماهواره‌ای مقابله با دین و اعتقادات مردم است

وی ادامه داد: پس از 8 سال و با پایان جنگ تحمیلی دشمن به این نتیجه رسید که ایرانیان روز به روز آب‌دیده‌تر و مقاوم‌­تر شده­ و از نظر تجهیزات نیز به خودکفایی رسیده‌­اند لذا جنگ باید به اتمام برسد، به همین دلیل خودشان قطعنامه 598 را تدوین کردند چون دریافته بودند که با ادامه داشتن جنگ کل مردم ایران جهادی خواهند شد و از این‌رو ورق باید برگردد به همین دلیل استراتژی خود را از جنگ نظامی به جنگ نرم تغییر دادند.

صفاری با اشاره به فعالیت 300 شبکه مختلف ماهواره‌­ای علیه جمهوری اسلامی‌ گفت: هدف اصلی دشمن در فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای مقابله با دین و اعتقادات مردم است چرا که دشمن به‌وضوح دریافته ‌تا زمانی که اعتقادات مردم پای برجاست مقابله با آن­ها امکان‌پذیر نیست.

فرمانده سابق دانشگاه افسری امام حسین (ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: به همین دلیل است که حضرت آقا به کرات خطاب به دولت و مردم فرمودند دشمن در حال شبیخون فرهنگی است و برای ادامه دادن راه شهدا باید حواسمان را جمع کنیم در این جنگ سربلند باشیم.

وی خاطرنشان کرد: اما به دلیل عدم توجه به منویات مقام معظم رهبری متأسفانه تاکنون تأثیر این فضا در زندگی مردم ملموس است چراکه در ایران برخلاف بسیاری از کشورها که محدودیت‌­هایی در فضای مجازی اعمال کرده‌­اند سیاست همه دولت­‌ها تاکنون عدم مقابله با آن­ بوده است.

تحریم­‌های آمریکا در جهت لطمه زدن به اقتصاد مردم و ایجاد جنگ روانی در داخل کشور است

صفاری با بیان اینکه مطرح شدن این نکته که دشمن با ترویج فضای مجازی به دنبال تضعیف ایمان و اعتقادات مردم است بر پایه و با استناد به آیه‌­ای از قرآن است، گفت: خداوند متعال در آیه 217 سوره بقره می­‌فرماید «ای مسلمانان دشمن مستمراً در حال مقابله با شماست و این قاعده کفار است که شما را از دین خود برگرداند».

وی با بیان اینکه دشمن بارها گفته است با گرفتن دین و اعتقادات مردم ایران می‌توانیم بر آنان غلبه کرده و همچون عربستان بر آن­ها سوار شویم، گفت: دشمن 40 سال است به شیوه­‌های مختلف برای زمین زدن جمهوری اسلامی در تلاش است و اگر تاریخ را مطالعه کنید یک‌­ماه از سال را پیدا نمی­‌کنید که کشور درگیر توطئه‌­ای از سوی دشمن نباشد.

فرمانده سابق نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: ترامپ اردیبهشت سال گذشته با اعتراض نسبت به رئیس‌جمهور پیشین آمریکا مبنی بر اینکه چرا باوجود اینکه این مدت طولانی مذاکرات به طول انجامید اما تمام اصول جمهوری اسلامی در آن گنجانده نشده است، از آن خارج شد و معتقد بود در برجام می‌بایست بحث حقوق بشر، موشکی، حمایت از گروه‌­های مقاومت و غیره نیز گنجانده­ می­‌شد و این یعنی سرخم کردن در مقابل دشمن، به خم شدن کمر کشور و نابودی منجر خواهد شد.

وی ادامه داد: ترامپ پس از این اقدام راه مقابله با جمهوری اسلامی را تشدید تحریم‌­ها بیان کرد و بدین منظور تحریم­‌های ظالمانه متعددی علیه مردم اعمال کرد چون معتقد بود با این تحریم­‌ها ضمن لطمه زدن به اقتصاد مردم و ایجاد جنگ روانی در داخل کشور کمر جمهوری اسلامی شکسته خواهد شد.

دشمن بداند جمهوری اسلامی در زمینه اقتدار و امنیت ملی با احدی شوخی ندارد

صفاری تصریح کرد: مشکلات اقتصادی مصائب زیادی را بر کشور تحمیل کرده ‌و اینجاست که قرآن می­‌فرمایند «در مصائب صبر پیشه کنید»، این یعنی مقاومت، این یعنی در این شرایط باید با صبر بر مشکلات غلبه کرد نه اینکه در مقابل دشمن سر خم کرده و در مذاکرات هرچه جلوی‌مان قرار دادند امضا کنیم.

وی ادامه داد: پس از خروج آمریکا از برجام دولت حرف از توافق با اروپاییان به میان آورد اما سؤال اینجاست به‌عنوان مثال برای کوچک‌ترین مورد از دشمنی فرانسه با جمهوری اسلامی می‌­توان به حمایت همه جانبه از روح‌الله زم و کانال معاند آمدنیوز اشاره کرد، این کشور چه زمانی دلسوز مردم ایران خواهد بود که مسئولان این‌گونه به آن­ها دل‌خوش کرده­اند؟

‌معاون نظارت و ارزیابی قرارگاه خاتم الانبیا(ص) تصریح کرد: مقام معظم رهبری پس از صدور فرمان خروج یالات متحده از برجام توسط ترامپ بحث استراتژی مقاومت فعال را به میان آوردند؛ این بدان معناست نه تنها با تسلیم در مقابل دشمن از پیشرفت کشور جلوگیری کنیم بلکه از گذشته نیز باید بیشتر پیشرفت کنیم اما باید این نکته را نیز یادآور شد که این پیشرفت گام‌به‌گام رخ خواهد داد.

وی گفت: در گذشته رئیس‌جمهور فعلی آمریکا برای تهییج اذهان عمومی بارها کلید واژه «جنگ نظامی» علیه جمهوری اسلامی را بیان کرد اما راهبرد نیروهای مسلح ما مقابله با این تهدیدات بود و در عمل نیز نشان دادند کوچک‌ترین خطای دشمن با پاسخی محکم از سوی جمهوری اسلامی مواجه خواهد شد.

صفاری ادامه داد: به‌عنوان مثال ساقط کردن پهپاد جاسوسی آمریکایی توسط نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دشمن فهماند جمهوری اسلامی در زمینه اقتدار و امنیت ملی با احدی شوخی ندارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها