مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در مجموع ۹۳۶ واحد بسیج دانش آموزی با جمعیت ۷۴ هزار نفر در استان اردبیل فعال است که در حوزه‌های مختلف اعم از علمی،فرهنگی و تربیتی و ... به فعالیت می‌پردازند.
کد خبر: ۹۱۸۷۱۵۱
|
۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸

۷۴ هزار دانش‌آموز اردبیل در ۹۳۶ واحد بسیج دانش آموزی فعالیت دارند

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، احمد ناصری ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش‌آموزی با نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، اظهار کرد: بسیج دانش‌آموزی در مقاطع مختلف تحصیلی از ابتدایی تا دوره دوم متوسطه تحت عناوین مختلف به فعالیت می‌پردازد که در مجموع ۹۳۶ واحد بسیج دانش آموزی با جمعیت ۷۴ هزار نفر در استان اردبیل فعال است.

وی افزود: اعضای بسیج دانش‌آموزی در دوره ابتدایی از کلاس چهارم تا ششم با عنوان امیدان در ۳۰۰ واحد فعال بوده و دوره اول متوسطه با عنوان پویندگان در ۲۰۰ واحد و دوره دوم متوسطه نیز با عنوان پیشگامان در ۲۰۰ واحد به فعالیت می‌پردازند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: بسیج دانش‌آموزی در راستای اهداف متعالی انقلاب اسلامی تشکیل یافته و مبتنی بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و در کنار آن با توجه به تأکید مقام معظعم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب بر استفاده از توان جوانان و نوجوانان، بسیج بستری مناسب برای استفاده از این توان را فرهم ساخته است.

ناصری ادامه داد: با توجه به سیاست‌های کلی نظام مبنی بر انجام فعالیت‌های گروهی، دسته جمعی و تیمی، بسیج این زمینه را برای اجرای این سیاست کلی مهیا می‌کند و دانش‌آموزان بسیجی در حوزه‌های مختلف اعم از علمی، فرهنگی، تربیتی و ... به فعالیت می‌پردازند.

وی بیان کرد: در حال حاضر در حوزه علمی لیگ علمی پایا در سطح کشور برگزار می‌شود و در کنار آن با هدف ایجاد رابطه بین خانواده، مدرسه و مسجد طرحی با عنوان شهید بهنام محمدی انجام می‌شود که اجرای آن در ۵۵ مدرسه استان شروع شده است و علاوه‌بر آن طرح یاوران ولایت در فصل تابستان با حضور ۱ هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز با هدف الگو پردازی از شهدا با برگزاری یادواره‌های شهدای دانش‌آموز انجام می‌گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل ادامه داد: اجرای برخی از تجمعات هم‌چون احلی من العسل در ماه محرم توسط دانش‌آموزان بسیجی بازتاب گسترده‌ای در جهان به همراه دارد و علاوه‌بر آن دانش‌آموزان بسیجی در عرصه‌های جهادی نیز فعالیت‌های قابل توجهی دارند.

وی گفت: یکی از برجسته‌ترین اقدامات که با هدف آشنایی دانش‌آموزان با شخصیت شهدا، الگو گیری از زندگی شهدا و مبارزان هشت سال دفاع مقدس انجام می‌گیرد، اعزام دانش آموزان به مناطق جنگی با عنوان کاروان راهیان نور است که در سال گذشته ۱۱ هزار دانش‌آموز از استان اردبیل در این برنامه شرکت کردند.

ارسال نظرات