طرح 67 وجه تمایز بانک صادرات با سایر رقبای بانکی
بانک صادرات با بهره مندی از شیوه های نوآورانه خلاقانه براساس نیاز مشتری با ارائه تکنولوژی های نوین بانکداری در قالب طرح 67 ، خود را از سایر رقبای بانکی خود متمایز کرده است.
کد خبر: ۹۱۸۷۱۴۱
|
۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹

گروه اقتصادی_خبرگزاری بسیج؛مقدمه: ارائه طرح های نوین بانکی در عین جذابیت می تواند نیاز های تسهیلاتی مشتریان را تامین کرده و منابع پولی و مالی خوبی را برای یک بانک به ارمغان آورد. واضح است که یکی از مهمترین اجزای اقتصاد کشور که رشد یا رکود آن متاثر از نوع فعالیت های آن است بانک ها هستند. از طرفی نیز با توجه به فعالیت گسترده نظام بانکی در کشور و رقابت‌ تنگاتنگ بین آنها، موسسات مالی، پولی و بانکی، ارائه خدمات نوین بانکی، مهمترین ملاک قضاوت مشتریان برای انتخاب یک بانک توانمند و کارآمد برای انجام فعالیت های بانکی شان است.

از سوی دیگر ، ارائه تسهیلات بانکی یکی از خدمات پر طرفدار بانک های کشور محسوب می شود اما بانکی که بتواند در کمک به حل معضلات کشور توسعه کسب و کار مشتریان و همچنین تسریع در ارائه تسهیلات عملکرد بالایی داشته باشد، مورد اعتماد بوده و مشتریان به آن بانک بیش از پیش مراجعه می کنند. چنانکه انجام امور بانکی در کمترین زمان ممکن یکی از مهمترین ملاک های بانک ها در رقابت با یکدیگر است. بر همین اساس شایسته است تا در بازار رقابت هر چه سریعتر برای جذب منابع و حفظ مشتریان چاره‌اندیشی کنند.

گزارش بسیج حاکی از آن است که بانک صادرات ایران با بهره مندی از شیوه های نوآورانه خلاقانه بر مبنای نیاز مشتری با ارائه تکنولوژی های نوین بانکداری گوی سبقت را از سایر رقبای بانکی خود ربوده است. تا جایی که مشتریان این بانک در بستری مناسب و با اعتمادی کامل سپرده های خود را در آن به امانت نهاده و با کمترین نرخ سود، تسهیلات دریافت می کنند.

در این راستا یکی از بهترین طرح های بانک صادرات، ارائه تسهیلات با نرخ سود ۶ درصد در قالب طرح ۶۷ به مشتریان خود است. مشتریان در طرح ۶۷ بانک صادرات با گشودن حساب سپرده کوتاه مدت امکان دریافت تسهیلات به پشتوانه موجودی حساب شان را در کمترین زمان ممکن یعنی ۴۸ ساعت کاری و بدون ضامن دریافت می کنند.

 

*میزان تسهیلات طرح 67 بانک صادرات

مشتریانی که اقدام به افتتاح حساب سپرده کوتاه‌مدت 67 بانک صادرات می‌کنند، می‌توانند تا 80 درصد میزان سپرده حساب خود تسهیلات بگیرند. حداقل تسهیلات دریافتی در این طرح 5 میلیون و سقف تسهیلات طرح 67 بانک صادرات 200 میلیون تومان تعیین‌شده است که با توجه به میزان سرمایه‌گذاری به متقاضیان پرداخت خواهد شد.

 

*سود سپرده و تسهیلات طرح 67

در این میان متقاضیانی که برای دریافت تسهیلات در این طرح شرکت می‌کنند، با افتتاح حساب سپرده کوتاه‌مدت 67، بابت سرمایه‌گذاری سود 7 درصدی دریافت خواهند کرد که به‌صورت ماهیانه پرداخت می‌شود. نرخ سود تسهیلات این طرح نیز یک درصد کمتر از سود حساب سپرده کوتاه‌مدت و 6 درصد محاسبه خواهد شد. چنانچه حداقل موجودی برای افتتاح حساب در طرح 67 بانک صادرات 5 میلیون تومان خواهد بود.

 

*اقساط و ضمانت بازپرداخت تسهیلات

اما مدت‌زمان بازپرداخت و تعداد اقساط طرح 67 بر اساس میزان سرمایه‌گذاری و تسهیلات دریافتی متقاضی مشخص می‌شود که طبق اعلام بانک صادرات، حداکثر زمان بازپرداخت آن 36 ماهه خواهد بود. با توجه به بلوکه شدن حساب سپرده کوتاه‌مدت مشتری بعد از دریافت تسهیلات، متقاضی نیازی به ارائه سایر وثایق ضمانتی برای گرفتن وام ندارد. حساب سپرده کوتاه‌مدت مشتری نیز تا زمان تسویه کامل تسهیلات دریافتی، بلوکه می‌شود و مشتری اجازه برداشت از حساب را نخواهد داشت.

این در حالی است که ارائه تسهیلات بانکی در کمترین زمان ممکن و با کمترین چالش، باعث شده است تا بانک صادرات را در بین سایر رقبای خود متمایز کند. تاجایی که برخی از بانک های کشور به خلاقانه بودن و نوآوری در طرح ۶۷ بانک صادرات اذعان کرده و شبیه ساختار آن را در بانک خود عملیاتی کردند.

ارسال نظرات