خبرهای داغ:
در حملات ائتلاف سعودی به منطقه‌ای در استان صعده یک دختر 9 ماهه یمنی مادرش را از دست داد و خودش نیز زخمی شد.
کد خبر: ۹۱۸۷۱۴۰
|
۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، در پی حملات دیروز (جمعه) ائتلاف سعودی-اماراتی به منزلی مسکونی در شهرستان «باقم» استان «صعده» واقع در شمال یمن دو تن کشته و چهار نفر زخمی شدند.

بر اساس گزارش وبگاه «الخبر الیمنی»، از جمله مجروحان این حمله «حلیمه» نوازد نُه ماهه است که در حمله مذکور زخمی شد، مادرش را از دست داد و پدر و برادرش نیز از جمله مجروحان هستند.

در پی این موضوع تصاویر حلیمه در شبکه‌های اجتماعی بسرعت دست به دست شده و حالا او به نماد جدید قربانیان حملات سعودی تبدیل شده است.


حلیمه در کنار پدر و برادرش

 

روزنامه‌نگار یمنی «احمد الغباری» با انتشار عکسی از حلیمه و معرفی وی نوشت، ائتلاف سعودی باید دست از کشتار غیرنظامیان بردارد، زنان و کودکان نباید هدف باشند.

 

کاربر دیگری به نام «عاصمه» نوشت، حلیمه مادرش را از دست داده و تنها گریه می‌کند و با دردهای زندگی دست و پنجه نرم می‌کند.

 

کاربری به نام «اکرم محمد صباح» عکس حلیمه را به همراه پدر و برارش توییت کرد و آن را از جمله جنایات سعودی علیه یمن دانست.

 

شخصی هم با نامه کاربری «hala» با انتشار عکس حلیمه مجروح و خاک آلود، از زبان وی نوشت: خون‌ها جز خون خودم و خانواده‌ام نیستند، خاک جز خاک منزل خودم نیست، اشک‌ها جز اشک از دست دادن عزیزانم نیست.

 

پروژه «داده‌های مربوط به مکان‌ها و رخدادهای درگیری‌های مسلحانه» (Acled) که آمار و ارقام تأییدشده‌ در درگیری‌ها را دنبال می‌کند، در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد که آمار تلفات جنگ یمن از سال ۲۰۱۵ تاکنون به یکصد هزار نفر رسیده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها