خبرهای داغ:
قاسمی گفت: اگر امروز مردم در تنگه معیشت هستند به دلیل ضعف مدیریت در جامعه است.
کد خبر: ۹۱۸۷۰۸۴
|
۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، دکتر قاسمی هادی سیاسی کشوری با محوریت بصیرت، مقاومت فعال، انتحابات، در همایش دو سالانه تکریم روحانیون پیشکسوت نیروهای مسلح استان های البرز، قزوین و زنجان بیان کرد: بصیرت در عمل امام راحل و عملکرد مقام معظم رهبری همیشه وجود داشته است و مفهوم آن فهم و عمل به موقع است که هر دو لازم و ملزوم هم هستند.

وی گفت: بصیرت یعنی اگر علی(ع)، اشعث را در پستی قرار داد حتما مصلحتی وجود دارد چرا که در عمل امام علی(ع) شخصیتی با تدبیر در تمام حوزه های اجتماعی بوده و نمی توان شک کرد.

هادی سیاسی کشوری اظهار کرد: اگر بصیرت نباشد نمی توان جبهه حق و باطل را تشخیص داد. در فتنه 88 در دو جبهه ، اقشار مختلف مردم حضور داشتند و برای بسیاری از آحاد جامعه هر دو جبهه تساوی بود.

قاسمی عنوان کرد: یکی از ملزومات بصیرت، زمان شناسی است. زمان پیامبر(ص) با زمان امام علی(ع) متفاوت است و به همان نسبت دوران امام راحل با دوران مقام معظم رهبری متفاوت است و درک اشارات رهبری مستلزم بصیرت است. اگر بصیرت نباشد فاصله ها قابل تفکیک نیست.

وی افزود: درک این موضوع که چرا رهبران دینی در مقاطع مختلف تاریخی کوتاه آمدند، همان بصیرت است که بدانیم در هر مقطع تاریخی چرا رهبران دینی بنا به اقتضای زمان کوتاه آمدند.

این هادی سیاسی تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند بصیرت این است که بدانیم که شمر همان جانباز رزمنده صفین است. درک پشت پرده ها، یعنی بصیرت و بصیرت یعنی همراه شدن با ولی فقیه است.

قاسمی اضافه کرد: همه کشورهای دنیا برای پیشرفت، چهارعرصه اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و نظامی را تقویت می کنند که اولویت اول عرصه نظامی است. اولین شرط پیشرفت اقتصادی و سیاسی و فرهنگی، در هر مملکتی امنیت است.

وی ادامه داد: از سال 57 تاکنون تعداد دشمنان ما کم نشده و قدرت نظامی این دشمنان بیشتر شده است و با توجه به این امر، تقویت نظامی کشور ما بسیار بجا بوده است.

این هادی سیاسی با اشاره به فتنه داعش خاطرنشان کرد: داعش اژدهای هفت سری بود که هیچ کس حریفش نشد اما ایران توانست با استفاده از ظرفیت انتخاب درست رهبری، دلسوزی و لیاقت سربازان جان برکف کشور، این دشمن را نابود نماید. نیروهای مسلح دلسوزند و عزت و عظمت ملت و کشور، انگیزه ای برای تلاش آنان است.

قاسمی با اشاره به اینکه چرا در عرصه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مشکل داریم یادآور شد: به دلیل ضعف مدیریت این مشکلات ایجاد می شود. ایران کشوری ثروتمند و غنی است و حدود هفت درصد منابع جهان در ایران است. اگر امروز مردم در تنگه معیشت هستند به دلیل ضعف مدیریت در جامعه است.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری سه بار در سخنان خود بیان کرده اند که در جمهوری اسلامی مشکل حل نشدنی وجود ندارد. مشکل اقتصادی و تنگه معیشیتی مردم، مدیریتی و داخلی است.

ایو هادی سیاسی با اشاره به انتخابات پیش رو بیان کرد: با بصیرت افزایی و آگاهی بخشی به اقشار جامعه، مردم خود باید بتوانند درست انتخاب کنند. باید بتوانیم تردیدها را تبدیل به فرصت کنیم.

قاسمی گفت: امروز در کشور مالک داریم اما عمار در کشور کم است. امروز عمار علی بودن برای ما افتخار است. هرچه عمارهای علی زمان بیشتر باشد رای گیری نتیجه مطلوبتری خواهد داشت و مردم با بصیرت می توانند انتخاب آگاهانه داشته باشند.

 

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها