خبرهای داغ:
مشاور وزیر و مجری طرح محوری گندم وزارت جهادکشاورزی : طرح افزایش عملکرد گندم و بهره وری نظام های گندم بنیان استان قزوین الگوی مناسبی برای توسعه کشت غلات در سایر استان های کشور است.
کد خبر: ۹۱۸۷۰۸۰
|
۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، اسماعیل اسفندیار پور مشاور وزیر و مجری طرح محوری گندم و عزیز کریمی مدیر کل دفتر غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی در جریان سفر یکروزه به استان برای بازدید از طرح افزایش عملکرد گندم و بهره وری نظام های گندم بنیان در روستای چاه برف شهرستان آوج در دیدار با فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : این طرح الگویی مناسبی برای ترویج و توسعه کشت غلات در اراضی دیم خیز سایر استان های کشور است.

وی افزود: اجرای این طرح ۵ ساله است که با توجه به باقیمانده گیاهی در سطح خاک و افزایش ماده عالی خاک در انتهای سال پنجم موجب افزایش ۲۵ تا ۳۰ درصدی عملکرد محصول خواهد شد.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین هم در دیدار گفت : طرح افزایش بهره وری گندم و نظام‌های گندم بنیان در حال حاضر در سطح ۱۰ هکتار از اراضی دیم روستای چاه برف شهرستان آوج اجرا شده است.

فاطمه خمسه افزود: محصولات کشت شده در این طرح آموزشی شامل ۱۲ رقم گندم و نخود دیم با روش کشاورزی حفاظتی و کشت مرسوم انجام شده است

وی اظهار داشت : همچنین در این طرح در بخش بهزراعی نیز ۷ روش بهزراعی اعم از میزان بذر مصرفی، تاریخ کاشت، مقدار کود مصرفی و … رعایت شده است.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین در ادامه با اشاره به کشت غلات پائیزه در استان بر تامین بموقع کود مورد نیاز کشاورزان تاکیدکرد .

 

1010/د30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها