خبرهای داغ:
سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه انصارالحسین(ع) به‌مناسبت روز استکبارستیزی ١٣ آبان و هفته بسیج دانش‌آموزی بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۹۱۸۷۰۷۱
|
۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۶

بیانیه سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه انصارالحسین(ع) به‌مناسبت ١٣ آبانبه گزارش سرویس بسیج دانش آموزی برگزاری بسیج از همدان، سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه انصارالحسین(ع) به مناسبت روز استکبارستیزی 13 آبان و هفته بسیج دانش‌آموزی بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

بسمه تعالی

«...استکبار یعنی چه؟ استکبار یک تعبیر قرآنی است؛ در قرآن کلمه استکبار به کار رفته است؛ آدم مستکبر، دولت مستکبر، گروه مستکبر، یعنی آن کسانی و آن دولتی که قصد دخالت در امور انسان‌ها و ملّت‌های دیگر را دارد، در همه کارهای آنها مداخله می‌کند برای حفظ منافع خود؛ خود را آزاد می‌داند، حقّ تحمیل بر ملّت‌ها را برای خود قائل است، حقّ دخالت در امور کشورها را برای خود قائل است، پاسخگو هم به هیچ کس نیست؛ این معنای مستکبر است. نقطه مقابل این جبهه ظالم و ستمگر، گروهی هستند که با استکبار مبارزه می‌کنند؛ مبارزه با استکبار یعنی چه؟ یعنی در درجه اوّل زیر بار این زورگویی نرفتن؛ معنای استکبارستیزی یک چیز پیچ وخم دارِ پیچیده ای نیست؛ استکبارستیزی یعنی یک ملّتی زیر بار مداخله‌جویی و تحمیل قدرت استکبارگر یا انسان مستکبر یا دولت مستکبر نرود؛ این معنای استکبارستیزی است. من البتّه ان شاءالله در آینده در یک فرصتی با شما جوان‌ها، دانشجوها، دانش‌آموزان درباره استکبار و استکبارستیزی یک صحبت مفصّلی باید بکنم که الان مجال آن نیست؛ اجمالاً این معنای استکبار و این معنای استکبارستیزی است…» (دیدار مقام معظم رهبری با دانش‌آموزان و دانشجویان دوازدهم آبان ۱۳۹۳)

در بین تمامی مناسبت‌های انقلاب عزیزمان، ۱۳ آبان روز پرحادثه‌تری است. تبعید بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) در سال ۱۳۴۳، کشتار ناجوانمردانه دانش‌آموزان انقلابی در سال ۱۳۵۷ مقابل دانشگاه تهران و نهایتاً تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام در سال ۱۳۵۸ سیزدهم آبان‌ماه را ماندگار کرده است.

در کنار این مناسبت‌های مهم، اختصاص عنوان «روز دانش‌آموز» در تقویم رسمی کشور اهمیت ۱۳ آبان را به ویژه برای ما دانش‌آموزان دو چندان کرده است.

١٣ آبان روز استکبارستیزی و مبارزه با یزیدیان زمان در حیات سیاسی- اجتماعی ملت مبارز ایران است در عین حال ایران اسلامی مدافع صلح پایدار جهانی و روابط دوستانه با همه ملت‌های صلح دوست و آزاده جهان است.

استکبار جهانی بی‌شک کلاف سردرگمی است که قلب تپنده‌اش شیطان بزرگ آمریکا است که خون شقاوت و جنایت را بر جان نحیف ملت های مظلوم دنیا می‌گستراند.

آمریکا و  به تعبیر رهبر انقلاب سگ نگهبانش اسرائیل غاصب با حمایت از ایادی منطقه‌ای خود می‌کوشند تا با چپاول سرمایه‌های مادی، معنوی و فرهنگی همه ملت‌ها به ویژه جهان اسلام، درگیری و غارت را سرلوحه خود قرار داده و با کشتار بی‌رحمانه کودکان بی‌گناه منطقه و جهان سنگ بنای نظام سلطه را بیش از پیش بنیان گذارند.

امام خمینی(ره) همواره بر ترویج روحیه مقاومت و فرهنگ استکبارستیزی به عنوان یکی از اصول انقلاب اسلامی تلاش کرده بودند و حال که چهار دهه از آغاز انقلاب می گذرد، بازخوانی بدعهدی‌ها و دشمنی‌های ایالات متحده آمریکا و اقدامات خصمانه دولتمردان کاخ سفید می‌تواند علت نفرت ملت ایران از مقامات و رژیم جنگ افروز و فتنه‌گر آمریکایی، متحدان غربی و منطقه‌ای آنان را مشخص سازد و به سایر ملت‌ها نیز صادر کند.

از این رو مستضعفان جهان خواهند آموخت که می‌توانند چپاولگران را به زباله‌دان تاریخ بسپارند و هویت خود را با نفی قدرت‌های استعماری تعریف و تقویت کنند.

روابط ایران و آمریکا چه قبل از انقلاب و چه مناسبات بعد از انقلاب حکایت از مداخلات مخرب، دشمنی و بدعهدی‌های مختلف داشته است، به خصوص بعد از انقلاب از همان روز اول دولتمردان آمریکایی اعم از جمهوری‌خواه و یا دموکرات برای براندازی نظام جمهوری اسلامی به هر وسیله‌ای و هر گزینه‌ای متوسل شده‌اند.

متاسفانه یا خوشبختانه نتیجه برجام جز اثبات بدعهدی و غیرقابل اعتماد بودن آمریکایی‌ها برای مردم ایران و حتی جهانیان نبوده است، بر این اساس لازم است همگان هوشمندی لازم را در برخورد با جبهه استکبار داشته باشند و همواره ازاین تجربه تلخ در تصمیمات خود بهره بگیرند و بر تارک تاریخ بنویسند که دلخوش کردن به دشمن نتیجه‌ای جز شکست را درپی نخواهد داشت.

اما امروز بازخوانی سیاهه دشمنی‌های ایالات متحده آمریکا و اقدامات خصمانه دولتمردان کاخ سفید نه تنها نفرت ملت ایران از خباثت‌ها، بدعهدی‌ها و تحریم‌های جدید مقامات حیله‌گر و فتنه‌گر آمریکایی است بلکه عامل اصلی ترویج روحیه استکبارستیزی در میان نسل جدید نیز خواهد بود. لذا «مرگ بر آمریکا» یک شعار سیاسی صرف نبوده و برآمده از اعتقادات مردم ایران در راستای مبارزه با استکبار جهانی است که امروزه بلای جان همه ملت‌ها است. حال هم‌صدا با تمامی ملت‌های آزاده جهان این ندا را  سرتا سر جهان سر می‌دهیم که: «هيهات من الذله»، «مرگ بر آمريكا»

در آستانه سیزده آبان و سال روز استكبارستيزی،  دانش‌آموزان بسیجی استان همدان در  يوم الله ١٣ آبان، مواضع خود را  این گونه بيان می‌دارد:

1- مبناي سياست خارجي و داخلي نظام اسلامی، نفی سلطه بيگانه و استكبارستيزی تاکید بر استقلال همه جانبه است.

2- مقاومت تنها راه حل در برابر زورگويی مستكبرين است که بنا بر فرمایش امام خامنه‌ای (مدظله العالی) هزینه مقاومت به مراتب از  تسلیم کم هزینه‌تر است.

3-  ما دانش‌آموزان به عنوان سربازان ولایت، بیانیه گام دوم انقلاب را به عنوان منشور راهبردی و جامع  چراغ راه  خود می‌بینیم و در جهت تحقق اهداف آن با تمام توان گام می‌نهیم.

4- استکبارستیزی یکی از مهمترین شاخصه‌های انقلاب اسلامی و نزاع بین اسلام و کفر است که هرگز محدود به زمان خاصی نبوده و نیست لذا کماکان با عمل به وظیفه دینی و انقلابی خود، این مبارزه مقدس را تا نابودی کامل نظام سلطه و خوی استکباری دولت سلطه جو و استعمارگر آمریکا به عنوان کامل‌ترین مصداق استکبار ادامه خواهیم داد.

5- با الهام از رهنمودهای گهربار مقام معظم رهبری، لازمه عزت و حفظ استقلال کشور را اتکا به توانمندی‌های داخلی و شرط غلبه بر تنگناهای معیشتی کنونی تحمیل شده از سوی شیطان بزرگ آمریکا را جامه عمل پوشاندن به معنای واقعی کلمه به اقتصاد مقاومتی در همه ابعاد دانسته و اقدامات عملی مسئولین ذیربط در این رابطه را قاطعانه خواستاریم.

6- استمرار حمایت از ملل تحت ستم آمریکای سلطه جو و رژیم جعلی و کودک‌کش صهیونیستی را وظیفه دینی و انسانی خود دانسته و پشتیبانی همه جانبه مسئولین محترم نظام از جبهه مقاومت در برابر خوی استکباری نظام سلطه را خواهانیم.

7-بنا فرمایش گوهر بار رهبر انقلاب مبنی بر اگر در مسیر حق ثابت قدم باشید بشریت و دنیا اصلاح خواهد شد که این اصل وظیفه همگانی آحاد ملت و همه آزاده‌خواهان جهان است.

8- غلبه بردشمن ددمنش و به شکست انجامیدن جنگ ترکیبی تحمیلی آمریکای سلطه جو،مستلزم حفظ روحیه استکبارستیزی تمامی مسئولین تحت زعامت مقتدای عظیم الشان امت اسلامی می باشد که ضمن فراخوان تمامی مدیران نظام اسلامی برای عمل به این وظیفه دینی و انقلابی، آمادگی تا پای جان خود برای اطاعت محض از فرامین و رهنمودهای گهربار و حکیمانه امام المسلمین مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای را اعلام می داریم و بنا بر فرموده حضرت آقا ما (دانش‌آموزان )همان نسلی هستیم که این کشور را به اوج خواهیم رساندان شاءالله ؛و پرچم لا اله الا الله را در افق خواهیم کوباند.

وعده دیدار ما در  ١٣ آبان در راهپیمایی روز  استکبارستیزی  و با صدای رسا و به یاد شهداء امام راحل و رهبر عظیم الشأنمان حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) فریاد برمی‌آوریم: «مرگ بر آمریکا»

دعا کنید که خدای متعال به ما توفیق بدهد بتوانیم صراط مستقیم حق را همچنان‌که تا امروز به توفیق الهی، فضل الهی شناخته‌ایم تا آخر عمرمان بشناسیم و در آن راه حرکت کنیم و ثابت‌قدم باشیم.

 و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته

انتهای پیام/

ارسال نظرات